To lokale foreninger modtager fondsmidler

Videbæk Skytteforening og KFUM-Spejderne i Rækker Mølle har modtaget i alt 50.000 kr., som de kan bruge til initiativer og aktiviteter til glæde for lokalsamfundene. Pengene er uddelt af Fonden bag Andelskasserne i område Nord.

Glade modtagere af fondsmidler sammen med Michael Knudsen, bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord (tv), og Ryan Tobiasen (th), centerdirektør for Andelskassen i Skjern

Danmark er fyldt med energiske ildsjæle. Men selv den stærkeste virketrang kan bremses, hvis der ikke er økonomi til at føre de gode idéer ud i livet. Fonden bag Andelskasserne i område Nord har netop til formål at støtte aktiviteter, der vil gøre en synlig forskel i lokalsamfundene og har derfor givet en økonomisk hjælpende hånd til to initiativer i lokalområdet.

Videbæk Skytteforening har modtaget 25.000 kr. som bidrag til elektronisk markeringsanlæg, mens KFUM-Spejderne i Rækker Mølle har fået 25.000 kr. til t-shirts til tryk og køkkenudstyr.

Det glæder Michael Knudsen, som er bestyrelsesmedlem i Fonden bag Andelskasserne i område Nord, at fonden kan være med til at sprede glæde og udvikling i lokalsamfundene.

”For mig som det lokale bestyrelsesmedlem i Midt- og Vestjylland er det vigtigt, at vi er med til at støtte op om nogle af de mange lokale projekter og dermed også de initiativrige ildsjæle, der står bag. På den måde bidrager vi til at fastholde og udvikle aktiviteterne i lokalområdet og dermed også øge interessen for at bosætte sig og leve i de midt- og vestjyske lokalsamfund,” siger Michael Knudsen.

For at komme i betragtning til fondens midler skal aktiviteterne finde sted i fondens område og fremme udviklingen af sociale, kulturelle og kreative fællesskaber. Vigtigt, fordi fællesskaberne bringer mennesker sammen og er til glæde for en bred kreds af lokale borgere.

For nylig mødtes ildsjæle fra de lokale initiativer i Andelskassen i Skjern for at modtage den økonomiske håndsrækning fra fonden. Her deltog centerdirektør for Andelskassen i Skjern, Ryan Tobiasen også.

”Det ligger dybt i vores DNA at give noget tilbage til de lokalsamfund, som vi og vores kunder er en del af, og som en aktiv bank, der gerne vil understøtte tiltag i Skjern-området, er det derfor dejligt at være med, når fonden bag banken uddeler midler til lokale initiativer. De to initiativer har - ligesom Andelskassen - fokus på gode relationer, og det glæder mig, at fondsmidlerne bidrager til at fremme de gode relationer og styrke det lokale fællesskab til gavn for mange indbyggere i lokalområdet,” siger Ryan Tobiasen.

På Andelskassens hjemmeside andelskassen.dk/om-banken/organisation-og-ledelse/fonde/fonden-for-andelskasserne-i-omraade-nord/kan man holde sig orienteret om ansøgningsfristen for næste uddeling af støttemidler. Her finder man også ansøgningsskema og yderligere information om, hvilke betingelser ansøgningerne skal opfylde.

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen – er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 afdelinger rundt i landet, der rådgiver både privat- og erhvervskunder. Med et lokalt fokus engagerer banken sig i de lokalområder, hvor kunderne er, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.