Wefood Amager har vokseværk: Sælger nu også genbrugsvarer

Kom til housewarming i den nye butik torsdag den 30. november, hvor du kan spare 25 % på udvalgte varegrupper.

Wefood Amager rykker lidt længere ned ad gaden i nye lokaler og kommer nu også til at sælge genbrugsvarer. Foto: Kristian Skårhøj

I slutningen af november flytter Wefood Amager 350 meter længere ned ad gaden. Fremover vil du kunne finde butikken i nyrenoverede lokaler på Amagerbrogade 117.

Butikken sælger som altid overskudsvarer, men kommer som noget helt nyt også til at sælge genbrugsvarer, da Wefood slår sig sammen med genbrugsbutikken 2nd by Nutid.

Wefood Amager bliver altså en butik, hvor man som kunde både er med til at bekæmpe tøjspild og madspild – endda til fordelagtige priser.

”For os giver det god mening at skabe et supermarked, hvor man kan træffe mere bæredygtige valg, når man køber alt fra mad til tøj. Konceptet er rullet ud i byer som Vejle og Aalborg, så selvfølgelig skal amagerkanerne også have mulighed for at kunne købe alle varegrupper ét og samme sted,” siger Jan-Martin Mikkelsen, der er ansvarlig for Wefood i Folkekirkens Nødhjælp.

Den nye butik holder housewarming torsdag den 30. november fra kl. 11, hvor der er 25 % rabat på alle mad- og drikkevarer og alt genbrugstøj. Der er kage til de første 300 kunder, og fra kl. 14-18 er der også lækre smagsprøver på Wefoods knækris, der er et madspildsprodukt lavet i samarbejde med Nordic Food Partners.

Wefood er drevet af engagerede frivillige, og det er derfor muligt at sende overskuddet fra salget af overskuds- og genbrugsvarer til Folkekirkens Nødhjælps projekter i verdens fattigste lande.

For yderligere info kontakt Jan-Martin Mikkelsen, ansvarlig for Wefood, på tlf. 2550 2100

Foto: Kristian Skårhøj

Om Folkekirkens Nødhjælp

Gaza: Dødsfald blandt nødhjælpsarbejdere, angreb i ’sikre zoner’ og evakueringsordrer hæmmer nødhjælpsindsatsen30.7.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse