Compass Group og Dagrofa Foodservice fortsætter det tætte partnerskab
De næste to år er det fortsat Dagrofa Foodservice, der skal levere fødevarer til de over 300 kantiner og restauranter, som Compass Group driver i Danmark. Den nye samarbejdsaftale fokuserer særligt på at understøtte den grønne omstilling, som Compass Group er i fuld gang med.

Godt 100.000 mennesker spiser dagligt et måltid mad i en af Compass Groups kantiner og restauranter i Danmark. Siden 2009 har det været grossistvirksomheden Dagrofa Foodservice, som har leveret fødevarerne til kantinerne
Nu er parterne blevet enige om at fortsætte det tætte partnerskab med en to-årig samarbejdsaftale, som repræsenterer en årlig værdi på et trecifret millionbeløb.
Anne Ruberg, indkøbsdirektør i Compass Group Danmark, fortæller om aftalen:
- ”Vi har haft et tæt og godt samarbejde i mange år, og det har været helt naturligt at forlænge aftalen med Dagrofa Foodservice, så vi kan bygge videre på indsatsen med at fremme den grønne omstilling. Partnerskabet med vores kunder er helt essentielt for os, og vi vil gerne understøtte deres bæredygtighedsrejse. Dagrofas brede og dybe sortiment giver os mulighed for at tilbyde vores kunder skræddersyede løsninger indenfor den bæredygtighedsprofil på fødevarer, som de ønsker – både i hverdagen men også når de har mere specielle behov og ønsker.”
Anne Ruberg uddyber:
- ”Den primære årsag til, at vi igen har valgt Dagrofa Foodservice som leverandør er derfor, at vi har stor tiltro til, at de bliver ved med at understøtte vores bæredygtighedsindsats. Bare i løbet af det seneste år har vi sammen fået sat endnu flere danske økologiske produkter på menukortet. Vores kokke får også løbende værdifuld sparring, når kulinariske eksperter fra Dagrofa Foodservice afholder skræddersyede workshops om f.eks. grønne proteiner og det veganske køkken. Med andre ord handler vores samarbejde om meget mere end ’bare’ pris og leveringssikkerhed.”
Grønne dokumentationskrav kræver investeringer i digitalisering og data
Gennem de seneste år har Dagrofa Foodservice sammen med Compass Group arbejdet målrettet med at bakke de grønne initiativer op med data, så bæredygtighedsarbejdet kan dokumenteres i forhold til de mange nye afrapporteringskrav.
Det er en udvikling, som har krævet, at Dagrofa Foodservice har investeret i at blive dygtigere mht. dataindsamling og digitalisering.
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:
- ”Vi arbejder hele tiden hen mod at blive en mere miljø- og klimabevidst virksomhed. Det gør vi både ved at optimere vores egen drift, men i særdeleshed også ved at bruge mange ressourcer på at hjælpe og rådgive vores kunder med deres omstillingsrejse. Compass Group har i den sammenhæng været gode til at udfordre os, og vores tætte relation har haft stor betydning for, at vi i dag er blevet endnu skarpere ift. vores evne til at dokumentere effekterne af forskellige grønne tiltag.”
Han bliver suppleret af Anne Ruberg:
- ”Det er helt afgørende, at vores leverandører kan understøtte os med data i vores arbejde med bæredygtighed, så vi kan arbejde målrettet med de rigtige initiativer. Der er ingen tvivl om, at Dagrofa Foodservice over de seneste par år virkelig har investeret på området, og det har haft stor betydning for os og den bæredygtighedsrejse, vi er på sammen med vores kunder, og hvor vi fortsat har høje ambitioner sammen.”
Niels Miles Frandsen siger afslutningsvis:
- ”Vi er utroligt stolte over, at Compass Group igen har valgt os til. Det tager vi som et klart udtryk for, at der er stor tillid til, at vi sammen kan fortsætte med at udvikle den danske madscene, hvor vi sammen sætter mere fokus på de gode råvarer og den grønne omstilling.”
Fakta:
- Compass Group Danmark er markedsledende leverandør af facility management services, catering og rengøring til en bred vifte af virksomheder i mange forskellige brancher. Virksomheden driver i Danmark over 300 personalerestauranter, der på daglig basis har mere end 100.000 gæster. Læs mere på https://compass-group.dk/
- Dagrofa Foodservice er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren og en del af Dagrofa-koncernen. Virksomheden står også bag specialistselskaberne Grambogård, Grøn Fokus og HKI Ost. Læs mere på www.dgfs.dk
Kontakter
Lars Hall Bæk FarsøeKommunikationschefDagrofa Foodservice
Tlf:42332811lar@dgfs.dkRina FalkeboHead of CommunicationCompass Group Danmark
Tlf:22142893Rina.Falkebo@compass-group.dkBilleder

Om Dagrofa
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener8.9.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent skal sikre, at der kommer mere fokus på madglæde og på kampen mod madspild i en travl hverdag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum