Bolia

Designvirksomheden Bolia fastholder markedsandel og accelererer ekspansionen

Det har været et udfordrende år for møbelindustrien, med lav forbrugertillid på tværs af Europa og generel høj inflation. På trods af markedssituationen, har aktivitetsniveauet hos den danske designvirksomhed Bolia dog været højt, og årets ekspansion baner vejen for fremtidig vækst med nye butikker rundt omkring i Europa og på helt nye markeder som Spanien og Singapore. Store investeringer er ligeledes blevet opretholdt inden for design- og brandudvikling, bæredygtige initiativer og digitalisering.

De samlede salgsresultater for 2022/23 landede på 1,3 milliarder DKK, hvilket er på samme høje niveau som 2021/22, et rekordår for virksomheden.

I det kommende år vil Bolia fortsætte den stærke udvikling af sin designkollektion, introducere nye bæredygtige initiativer og accelerere den internationale ekspansion. Nye konceptbutikker er allerede åbnet på prestigefyldte lokationer i Leipzig, Dresden, Bruxelles og Paris, og butiksekspansionen vil fortsætte med fokus på Tyskland, Frankrig og Spanien, sammen med nye initiativer gennem globale agenter og forhandlere. Ud over dette vil Bolia træde ind på et nyt kontinent i foråret 2024 ved at åbne den første Bolia-konceptbutik i Australien, Melbourne.

"Med den udfordrende markedssituation taget i betragtning er vi tilfredse med, at vi har formået at nå samme salgsniveau som det tidligere rekordår. Med det høje niveau af langsigtede investeringer, vi har foretaget i løbet af året, går vi ind i det nye regnskabsår stærkere end nogensinde før, med høj vækst i salget og målet om et nyt rekordår," konkluderer Lars Lyse Hansen.

Om Bolia.com

Bolia.com er en dansk designvirksomhed med 85 designbutikker i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Belgien, Holland, Schweiz, Østrig, Luxembourg, Frankrig og Singapore, samt webshops i yderligere 30 lande i Europa. Derudover samarbejder Bolia med over 600 forhandlere i mere end 50 lande verden over. Bolias designkollektiv inkluderer flere end 40 internationale designere, der alle deler en passion for bæredygtige løsninger og New Scandinavian Design. I tæt samarbejde skabes to kollektioner årligt, der altid tager afsæt i den foranderlige skandinaviske natur og hvor ethvert design skræddersys specifikt til kundens behov og ønsker. Bolia.com har været en del af Lars Larsen Group siden 2001.