Michael Christensen genvalgt som formand for Dansk Kiropraktor Forening

Landets kiropraktorer valgte Michael Christensen som formand på foreningens generalforsamling. Jacob Toft Vestergaard er ny næstformand.

Michael Christensen, Formand Dansk Kiropraktor Forening
Michael Christensen, Formand Dansk Kiropraktor Forening Søren Osgood

Lørdag den 11. november 2023 blev Michael Christensen genvalgt som formand for Dansk Kiropraktor Forening uden modkandidater.

Det er Michael Christensens anden periode som formand.

- Jeg glæder mig til at fortsætte det arbejde, jeg har sat i gang. De danske kiropraktorer har heldigvis en stærk position i det danske sundhedsvæsen, men det er vigtigt, at vi bliver ved med at arbejde for muskel-skelet-patienternes rettigheder, for lavere brugerbetaling og for at vi tager muskel-skelet-smerter mere alvorligt og laver en national plan for området, siger Michael Christensen, formand for Dansk Kiropraktor Forening.

Michael Christensen er 43 år og har været medlem af Dansk Kiropraktor Forenings bestyrelse siden 2013, heraf 6 år som næstformand.

Michael Christensen driver klinik i Silkeborg. Privat er Michael gift med Lisbet Due Christensen, der også er kiropraktor. Sammen har de 2 børn på hhv. 10 og 12 år.

Ny næstformand

I forbindelse med bestyrelsens konstituering blev Jacob Toft Vestergaard valgt som ny næstformand.

Jacob Toft Vestergaard er 40 år og har været medlem af Dansk Kiropraktor Forenings bestyrelse siden 2017. Jacob Toft Vestergaard driver klinik i Støvring.

Nyt medlem af bestyrelsen

Udover valget af Michael Christensen blev også det meste af foreningens bestyrelse genvalgt uden modkandidater. Pernille Popp havde efter 6 år i bestyrelsen valgt ikke at genopstille.

Nyvalgt til bestyrelsen er Anette Ravn Nørregaard, ansat kiropraktor på Kiropraktisk Klinik, Kolding og efteruddannelseskonsulent på Kiropraktorernes Videnscenter i Odense.

Dansk Kiropraktor Forenings bestyrelse ser de næste to år således ud: Formand Michael Christensen, Anders Jørgensen, Anette Ravn Nørregaard, Christina Nielsen, Henrik Frederiksen, Jacob Toft Vestergaard og Janni Lee Bang Brodersen.

Michael ChristensenFormand for Dansk Kiropraktor Forening

Tlf:2083 8984