Lidl tilbyder sine kunder til at fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt
I tråd med Lidls CSR-strategi arbejder dagligvarekæden løbende med at mindske sit ressourcespild, hvor især papir udgør en væsentlig kilde til spild. Derfor udruller Lidl en ny funktion i deres kunde-app, Lidl Plus, hvor kunderne let og bekvemt kan fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt med præcis samme gyldighed. I Lidl håber man, at initiativet vil få flere kunder til overveje behovet for den fysiske kvittering.
”Spar på papiret – sig nej tak til din fysiske kvittering.” Sådan lyder det fra dagligvarekæden Lidl, der har udrullet en ny funktion i deres Lidl Plus-app, hvor kunderne aktivt kan fravælge de fysiske kvitteringer og i stedet kun få dem digitalt via appen. Formålet med initiativet er at reducere det betydelige forbrug af papir, der anvendes til kvitteringer i butikkerne samt få kunderne til at overveje behovet for fysiske kvitteringer.
Mange kunder ønsker den fysiske kvittering for at kontrollere deres indkøb og derefter smider de typisk kvitteringen ud. Fremover kan man nu med bedre samvittighed overveje at tjekke sin Lidl-kvittering digitalt – en mulighed, som Lidl håber, at flere kunder vil benytte sig af.
"Hvert år forbruges store mængder papir til kvitteringer i dagligvarebutikker, hvilket utvivlsomt udgør et betydeligt ressourcespild. Med den nye funktion håber vi, at flere kunder vil overveje, om de virkelig har brug for den fysiske kvittering. Det er derfor vigtigt at fremhæve, at den digitale kvittering har præcis samme gyldighed som en trykt kvittering i forbindelse med returnering eller reklamation," forklarer Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark.
En mere digital retning
Lidl undersøger løbende, hvordan dagligvarekæden bedst muligt kan reducere sit ressourcespild. Som en del af disse bestræbelser anvendes der FSC-certificeret termopapir til butikkernes bonruller, hvilket er mere skånsomt for miljøet, da papiret er genanvendeligt og produceret uden brug af kemiske farvestoffer.
Derudover afskaffede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark den fysiske tilbudsavis i København og Odense.
"Vi bevæger os gradvist i en mere digital retning og oplever generelt en positiv modtagelse fra vores kunder. Vi kan se, at flere og flere benytter sig af Lidl Plus-appen. Jeg tror blandt andet, det skyldes, at kunderne har fundet ud af, at de kan finde gode tilbud via appen, da de opdateres i realtid. Men vi er selvfølgelig godt klar over, at ikke alle er lige digitale, og derfor vil det naturligvis være op til den enkelte kunde, om de ønsker at fravælge de fysiske kvitteringer,” siger Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark.
Flere fordele med appen
Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at have alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted giver den også adgang til skarpe kupon-tilbud, tilbudsaviser, butiksinformation og medlemskort.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Præstøeren Annika tager tøjlerne som butikschef i hjembyens første Lidl4.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl er nu parat med åbningsdagen for dagligvarekædens første butik i Præstø. Torsdag d.18. juli klokken 8 kan kunderne således udforske butikkens mange gode tilbud og hilse på et velkendt ansigt. Butikschef Annika Eid har nemlig boet i Præstø siden hun var 14 år og er nu opsat på at give den bedste indkøbsoplevelse i byen.
Vigtig kundeinformation vedrørende ”Farofa 400 g”3.7.2024 18:49:47 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder Farofa 400 g med Bedst før 07.10.2024 batch nr. PL 158, da produktet er harsk.
Første Lidl Innovate produkt er allerede på hylderne3.7.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I december lancerede dagligvarekæden Lidl i samarbejde med Food & Bio Cluster Lidl Innovate. Formålet er at støtte danske iværksættere og små virksomheder med innovative fødevareprodukter og give dem hyldeplads. Nu kommer de første produkter fra forløbet på hylderne. Det er produkterne fra det danske startup BRØL, som brygger øl af overskudsbrød.
Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.
Nu kan kunderne handle i Lidl i Albertslund6.6.2024 13:29:59 CEST | Pressemeddelelse
Nu kan beboerne i Albertslund handle i deres egen lokale Lidl, da dagligvarekæden torsdag morgen åbnede for sin første butik i den sjællandske by og sin butik nummer 160 på landsplan.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum