Lidl tilbyder sine kunder til at fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt
I tråd med Lidls CSR-strategi arbejder dagligvarekæden løbende med at mindske sit ressourcespild, hvor især papir udgør en væsentlig kilde til spild. Derfor udruller Lidl en ny funktion i deres kunde-app, Lidl Plus, hvor kunderne let og bekvemt kan fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt med præcis samme gyldighed. I Lidl håber man, at initiativet vil få flere kunder til overveje behovet for den fysiske kvittering.
”Spar på papiret – sig nej tak til din fysiske kvittering.” Sådan lyder det fra dagligvarekæden Lidl, der har udrullet en ny funktion i deres Lidl Plus-app, hvor kunderne aktivt kan fravælge de fysiske kvitteringer og i stedet kun få dem digitalt via appen. Formålet med initiativet er at reducere det betydelige forbrug af papir, der anvendes til kvitteringer i butikkerne samt få kunderne til at overveje behovet for fysiske kvitteringer.
Mange kunder ønsker den fysiske kvittering for at kontrollere deres indkøb og derefter smider de typisk kvitteringen ud. Fremover kan man nu med bedre samvittighed overveje at tjekke sin Lidl-kvittering digitalt – en mulighed, som Lidl håber, at flere kunder vil benytte sig af.
"Hvert år forbruges store mængder papir til kvitteringer i dagligvarebutikker, hvilket utvivlsomt udgør et betydeligt ressourcespild. Med den nye funktion håber vi, at flere kunder vil overveje, om de virkelig har brug for den fysiske kvittering. Det er derfor vigtigt at fremhæve, at den digitale kvittering har præcis samme gyldighed som en trykt kvittering i forbindelse med returnering eller reklamation," forklarer Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark.
En mere digital retning
Lidl undersøger løbende, hvordan dagligvarekæden bedst muligt kan reducere sit ressourcespild. Som en del af disse bestræbelser anvendes der FSC-certificeret termopapir til butikkernes bonruller, hvilket er mere skånsomt for miljøet, da papiret er genanvendeligt og produceret uden brug af kemiske farvestoffer.
Derudover afskaffede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark den fysiske tilbudsavis i København og Odense.
"Vi bevæger os gradvist i en mere digital retning og oplever generelt en positiv modtagelse fra vores kunder. Vi kan se, at flere og flere benytter sig af Lidl Plus-appen. Jeg tror blandt andet, det skyldes, at kunderne har fundet ud af, at de kan finde gode tilbud via appen, da de opdateres i realtid. Men vi er selvfølgelig godt klar over, at ikke alle er lige digitale, og derfor vil det naturligvis være op til den enkelte kunde, om de ønsker at fravælge de fysiske kvitteringer,” siger Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark.
Flere fordele med appen
Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at have alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted giver den også adgang til skarpe kupon-tilbud, tilbudsaviser, butiksinformation og medlemskort.
Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedrørende 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt'20.11.2024 20:14:14 CET | Pressemeddelelse
Lidl tilbagekalder 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter. 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt' på grund af risiko for metalstykker i produkterne.
Vigtig kundeinformation vedrørende allergen i Mochi is Vitasia15.11.2024 14:58:24 CET | Pressemeddelelse
Mochi is Lemon-Yuzu af mærket ”Vitasia”, 180 ml. med udløbsdato 29.12.2025 tilbagekaldes på grund af forkert smagsvariant i pakken.
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’17.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum