Lidl Danmark

Lidl tilbyder sine kunder til at fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt

Del

I tråd med Lidls CSR-strategi arbejder dagligvarekæden løbende med at mindske sit ressourcespild, hvor især papir udgør en væsentlig kilde til spild. Derfor udruller Lidl en ny funktion i deres kunde-app, Lidl Plus, hvor kunderne let og bekvemt kan fravælge papirkvitteringer og i stedet få dem digitalt med præcis samme gyldighed. I Lidl håber man, at initiativet vil få flere kunder til overveje behovet for den fysiske kvittering.

Nu kan Lidls kunder aktivt fravælge papirkvitteringerne, når de handler og i stedet få dem digitalt.
Nu kan Lidls kunder aktivt fravælge papirkvitteringerne, når de handler og i stedet få dem digitalt.

”Spar på papiret – sig nej tak til din fysiske kvittering.” Sådan lyder det fra dagligvarekæden Lidl, der har udrullet en ny funktion i deres Lidl Plus-app, hvor kunderne aktivt kan fravælge de fysiske kvitteringer og i stedet kun få dem digitalt via appen. Formålet med initiativet er at reducere det betydelige forbrug af papir, der anvendes til kvitteringer i butikkerne samt få kunderne til at overveje behovet for fysiske kvitteringer.  
 
Mange kunder ønsker den fysiske kvittering for at kontrollere deres indkøb og derefter smider de typisk kvitteringen ud. Fremover kan man nu med bedre samvittighed overveje at tjekke sin Lidl-kvittering digitalt – en mulighed, som Lidl håber, at flere kunder vil benytte sig af.

"Hvert år forbruges store mængder papir til kvitteringer i dagligvarebutikker, hvilket utvivlsomt udgør et betydeligt ressourcespild. Med den nye funktion håber vi, at flere kunder vil overveje, om de virkelig har brug for den fysiske kvittering. Det er derfor vigtigt at fremhæve, at den digitale kvittering har præcis samme gyldighed som en trykt kvittering i forbindelse med returnering eller reklamation," forklarer Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark. 

En mere digital retning
Lidl undersøger løbende, hvordan dagligvarekæden bedst muligt kan reducere sit ressourcespild. Som en del af disse bestræbelser anvendes der FSC-certificeret termopapir til butikkernes bonruller, hvilket er mere skånsomt for miljøet, da papiret er genanvendeligt og produceret uden brug af kemiske farvestoffer.

Derudover afskaffede Lidl som den første dagligvarekæde i Danmark den fysiske tilbudsavis i København og Odense. 

"Vi bevæger os gradvist i en mere digital retning og oplever generelt en positiv modtagelse fra vores kunder. Vi kan se, at flere og flere benytter sig af Lidl Plus-appen. Jeg tror blandt andet, det skyldes, at kunderne har fundet ud af, at de kan finde gode tilbud via appen, da de opdateres i realtid. Men vi er selvfølgelig godt klar over, at ikke alle er lige digitale, og derfor vil det naturligvis være op til den enkelte kunde, om de ønsker at fravælge de fysiske kvitteringer,” siger Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark. 

Flere fordele med appen
Lidl Plus-appen kan downloades gratis og har flere kundefordele. Udover at have alle Lidl-kvitteringer samlet ét sted giver den også adgang til skarpe kupon-tilbud, tilbudsaviser, butiksinformation og medlemskort. 

Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus eller download den via App Store og Google Play. 

Kontakter

Billeder

Administrerende direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann, fremhæver den vigtige detalje, at den digitale kvittering har præcis samme gyldighed som en trykt kvittering i forbindelse med returnering eller reklamation.
Administrerende direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann, fremhæver den vigtige detalje, at den digitale kvittering har præcis samme gyldighed som en trykt kvittering i forbindelse med returnering eller reklamation.
Download

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl og WWF indgår strategisk internationalt partnerskab27.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl og WWF har indgået et femårigt internationalt partnerskab i alle de 31 lande, hvor Lidl er repræsenteret inklusive Danmark. Det langsigtede strategiske samarbejde med WWF fokuserer på Lidls arbejde med bæredygtighed gennem hele dagligvarekædens værdikæde for at bidrage til at tackle en række globale miljøudfordringer. Målet er at gøre det lettere for Lidls kunder at vælge bæredygtigt og fremme forretningsmodeller, der tager hensyn til naturen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye