7-Eleven introducerer upcyclet øl i samarbejde med Carlsberg og Frankly Juice
For første gang kan 7-Eleven præsentere sin egen øl. Jacobsen har brygget en øl med Frankly Juices overskydende pulp, der ellers var endt som madspild. Den nye øl hedder Cornerstore IPA.
I dag er en helt ny øl rykket ind i kølemontren i landets 180 7-Eleven-butikker. Danmarks store convenience-kæde har nemlig fået brygget sin helt egen øl i et partnerskab mellem to af kædens leverandører. Husbryggeriet Jacobsen har brygget en upcyclet øl med Frankly Juice og deres overskydende pulp, som er restproduktet fra den koldpressede juice-produktion.
”Vi er meget glade for at præsentere den nye Jacobsen Cornerstore IPA sammen med 7-Eleven og Frankly Juice. Det er første gang, at vi brygger en øl til en af landets største convenience-kæder, så det er noget særligt for os at have en øl, man kan købe lige rundt om hjørnet på farten,” siger Mads Egeskov Bach, senior brand manager for Jacobsen hos Carlsberg Danmark.
Den nye øl er brygget hos Husbryggeriet Jacobsen, der er genåbnet på Valby Bakke, hvor man blandt andet brygger øl i partnerskab med kunder.
”Vi er utroligt stolte af vores bryggeri, der ligger i historiske omgivelser på Valby Bakke. Her har vi mulighed for at være eksperimenterende og brygge nogle helt unikke øl i begrænset omfang,” siger Mads Egeskov Bach.
Cornerstore IPA er baseret på et restprodukt fra Frankly Juice, der hedder ’pulp’. Det er den rest, der er tilbage, når man har udvundet saften fra frugt og grøntsager, som oftest smides ud. Den pulp der bruges i IPA’en, er fra Franklys gulerodsjuice og rødbedejuice, der også kan fås i 7-Eleven.
”Vores ambition er at udnytte råvarerne optimalt og samtidig skabe et produkt, der skaber værdi og smager godt. Vi er altid interesseret i, at vores pulp udnyttes på bedste vis af os eller andre samarbejdspartnere, så vi er meget stolte af den gode øl, der blandt andet er brygget med vores pulp og glæder os til at se den i landets 7-Eleven butikker,” siger Christian Bowall, kommerciel direktør og medstifter af Frankly Juice.
Ved at anvende den overskydende pulp har Jacobsen kunnet spare på malten.
”I stedet for at pulpen går til spilde, bruger vi den til at erstatte en del af malten i vores brygproces og give en frugtig smag til øllen. Dette samarbejde er et rigtigt godt eksempel på, hvordan vi alle får mest muligt ud af vores råvarer, når vi upcycler,” siger Mads Egeskov Bach.
Convenience med omtanke
7-Eleven har store ambitioner om at rykke på den grønne agenda sammen sine leverandører, og dette partnerskab er endnu et skridt i den rigtige retning.
”I 7-Eleven er kvalitet altid i fokus. Vi vil levere convenience med omtanke, og det kan vi ikke gøre alene. Når vi vil mindske madspild, er innovative partnerskaber helt afgørende. Hvis vi for alvor skal rykke noget i forhold til klimaet, skal det ske i fællesskab. Husbryggeriet Jacobsen og Frankly Juice har skabt en øl, som upcycler restprodukter, der ellers var blevet smidt ud. Når resultatet er en øl, der ovenikøbet smager forrygende, er vi naturligvis rigtig glade. Det er et projekt, vi er stolte af og som vi glæder os til at få ud i butikkerne, siger Maria Gervig, Commercial Director, 7-Eleven, og fortsætter:
”Vores kunder får en helt unik øl, og vi rykker os i den rigtige retning i det fælles mål om at mindske madspild, hvilket er afgørende for mange af vores kunder.”
Navnet på den nye øl stammer fra 7-Elevens ikoniske kendingsmelodi ”down on the corner”. Smagen er sød af frugtig fersken med modspil fra den velkendte citrussyrlighed fra IPA. Cornerstore IPA er på 5,5 % og fås så længe lager haves.
Billeder
Følg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Butikker på 1 kvadratmeter er en kæmpesucces25.6.2024 14:12:12 CEST | Pressemeddelelse
For et år siden installerede 7-Eleven sin første selvbetjeningsautomat i Københavns Lufthavn (CPH). Siden da har de små butikker på blot én kvadratmeter overgået alle forventninger og blevet uhyre populære blandt de rejsende. Så meget, at andre lande kigger mod Danmark for at lære af erfaringerne.
Ny ultrablå Pepsi fås kun i to butikker fra på mandag21.6.2024 11:17:10 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne elsker sukkerfri sodavand, og nu får de mulighed for at smage en ny variant af den populære Pepsi Max i alle 7-Elevens butikker. De, der vil være blandt de allerførste, kan få en unik Pepsi-oplevelse ved at besøge de to eksklusive butikker på Nørrebrogade i København og Banegårdspladsen i Aarhus, der er dedikeret til at fejre den nye Pepsi Max Electric Blue.
Julius fra Løvens Hule sparker EM-slutrunden i gang med Dannebrogs-is til danskerne3.6.2024 09:42:18 CEST | Pressemeddelelse
Hulens yngste iværksætter, Julius Van Overeem, har haft travlt siden sin deltagelse i vinter. Han lancerer 5. juni en helt særlig Dannebrogs-is. Isen er lavet til alle de fodboldglade danskere, der snart skal følge herrelandsholdet til EM 2024, og kan købes i alle 7-Eleven i Danmark.
7-Eleven blandt de første i Danmark, som kan tilbyde hypet chokoladebar30.4.2024 08:23:39 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 10. maj kan danskere få fat i en af verdens mest hypede chokoladebarer i 7-Eleven-butikker landet over. Det er den verdenskendte Youtuber, Mr. Beasts ”Feastables”, der lanceres i en ny ”blue wave”-version i Danmark som første land i Europa.
7-Eleven lander rekordregnskab15.4.2024 14:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience Denmark, der driver 7-Eleven, kom ud af 2023 med en omsætning på 2,7 milliarder kr. Det er rekord for convenience-kæden. 2023 var blandt andet præget af både ekspansion på strategisk vigtige lokationer, introduktion af nye samarbejder og produkter med bæredygtighed i fokus samt frasalg af datterselskab. 7-Eleven forventer i 2024 at styrke sin position i markedet yderligere med nye butikker og øget fokus på udvikling af ’madkategorien’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum