Dansk Folkepartis folketingsgruppe

NB-formand i Tønder skifter til Dansk Folkeparti

Den hidtidige formand for Nye Borgerlige i Tønder, Christian Ahmling, har meldt sig ind i Dansk Folkeparti

Den hidtidige formand for Nye Borgerlige i Tønder, Christian Ahmling, har valgt at trække sig fra bestyrelsen i NB for i stedet at melde sig ind i Dansk Folkeparti.

Det sker efter længere tids uro i Nye Borgerlige – og efter at Nye Borgerliges bestyrelse i Aabenraa forleden valgte at melde sig ind i DF i kølvandet på andre frafaldne NBeres indmeldelse i Dansk Folkeparti.

"Jeg har valgt at skifte til et parti, som har styr på sin organisation. Morten Messerschmidt har gjort det klart, at Dansk Folkeparti er et borgerligt parti med en klar blå profil," forklarer Christian Ahmling.

Den nye DF’er tilføjer, at Dansk Folkepartis politik harmonerer godt med hans egne værdier, især fokus på en blødere tilgang over for ældre og sårbare i samfundet og en stram udlændingepolitik.

”Jeg er nu medlem af Dansk Folkeparti, og jeg ser frem til at engagere mig i det politiske arbejde som DF’er,” siger Christian Ahmling.

Og det budskab bliver godt modtaget af DF i Tønder.

”Vi byder Christian hjertelig velkommen. Vi glæder os til at arbejde sammen med ham. Vi ved, at han er hårdt arbejdende, hjælpsom, og målrettet – og glæder os til at få ham med på holdet og arbejde sammen med ham samt de mange andre der som melder sig ind i partiet i disse dage og fremover, lyder det fra DFs lokalformand i Tønder, Natascha Strüwing.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Folkepartis folketingsgruppe

Flere pressemeddelelser fra Dansk Folkepartis folketingsgruppe