Lidl åbner ny flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus, og det er med en erfaren butikschef i spidsen
Torsdag den 26. oktober slår Lidl dørene op til sin splinternye flagskibsbutik, der strækker sig over hele 1200 kvadratmeter i det populære område ved Godsbanen midt i Aarhus. Butikken skiller sig ud fra Lidls øvrige butikker på flere måder – og i spidsen står den erfarne butikschef Janni Lund Vilhelmsen.

I forbindelse med etableringen af Lidls nye hovedkontor ved Godsbanen i Aarhus K, åbner dagligvarekæden torsdag d. 26. oktober en ny butik i stueetagen. Butikken bliver Lidls butik nr. 145 i Danmark, men unikt for denne butik er, at den har en særlig status som Lidls nye flagskibsbutik. Flagskibsbutikken har et salgsareal på 1200 kvadratmeter og tilknyttet et parkeringshus.
”Det er dejligt, at vi nu står med en toptunet butik i stueetagen ved vores nye hovedkontor. Vi tog det første spadestik til dette projekt i september 2021, og nu, to år senere, er vi klar til at tage hul på et nyt og spændende kapitel. Jeg ser frem til at følge butikken og de spændende initiativer, der kommer til at ske,” siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Butikschef Janni Lund Vilhelmsen, som har seks års erfaring i Lidl, vil være den ledende skikkelse i den nye flagskibsbutik. Hun og hendes team, som tæller 23 dedikerede medarbejdere, vil sammen drive butikken på Godsbanen:
”Jeg er nok en af dem, der glæder sig allermest til åbningen. Jeg har set frem til denne dag i halvandet år, hvor jeg har vidst, at jeg skulle være butikschef for butikken, og nu sker det endelig. Det bliver fantastisk at kunne vise vores kunder butikken og få en hverdag op at køre med resten af teamet. At jeg er blevet tilbudt at lede den nye flagskibsbutik, betyder enormt meget for mig. Det er både med en vis ærefrygt og stor ydmyghed.”
Kunderne vil opleve nye tiltag
Med flagskibsbutikken er det blandt andet meningen, at man i Lidl vil teste og afprøve nye koncepter og initiativer af, før de eventuelt implementeres i de øvrige butikker. Det er en mulighed, som Janni Lund Vilhelmsen glæder sig over, da det også vil komme kunderne til gode.
”Kunderne vil opleve nye tiltag i butikken, som i høj grad har en mere lokal tilgang. Det omfatter både flere lokale begivenheder og et større lokalt produktsortiment, såsom vores aktuelle samarbejde med Aarhus Bryghus og Humleland,” fortæller Janni Lund Vilhelmsen.
Foruden de lokale initiativer vil butikken blandt andet også tilbyde måltidsbokse, muligheden for at male frisk kaffe i butikken ved hjælp af en kaffekværn samt et udvidet område med veganske produkter.
Inviterer aarhusianerne til et eksklusivt kig i butikken
Aftenen før butikkens officielle åbning er de nærmeste naboer til butikken inviteret til en særlig naboaften i butikken. Her får de besøgende mulighed for at være blandt de første til at udforske butikken, få indblik i de lokale tiltag, der er i vente, og naturligvis hilse på butikkens personale. Udover en forsmag på butikken vil der også være gratis smagsprøver af udvalgte produkter og en stor musikalsk overraskelse. Hvis du som nabo gerne vil deltage, så kig i din postkasse, hvor du meget gerne skulle have modtaget en invitation.
”Jeg håber, at mange af vores nye naboer har lyst til at kigge forbi. Det er en god anledning til at få hilst på hinanden og få mere viden om butikken – og så er vi jo meget spændte på at høre, hvad de siger til den nye butik og ikke mindst de tiltag, vi har planlagt for butikken,” siger en smilende Janni Lund Vilhelmsen.
Dagligvarekæden inviterer desuden alle nye kunder til nyåbningsfest torsdag d. 26. oktober kl. 8. Her vil der være gratis morgenmad og kaffe, goodiebags, foodtruck, smagsprøver og særlige åbningstilbud.
Lidl inviterer byens kunder til naboaften onsdag den 25. oktober fra kl. 17-19, inden butikken officielt åbner dørene for alle kunder torsdag den 26. oktober kl. 8.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
Ny indkøbsdirektør i Lidl: “Vi sætter fuld blus på at styrke vores image yderligere i 2025”3.3.2025 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Peer Sandtner vender tilbage til Danmark som ny indkøbsdirektør i Lidl. Med solid erfaring fra flere europæiske Lidl-markeder, senest som viceindkøbsdirektør i Lidl Sverige, er han klar til at styrke Lidls brand i Danmark – blandt andet med et nyt nationalt private label-mærke, intensivering af danske og internationale sponsorkoncepter samt en stærk sundhedsagenda.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum