Lidl åbner ny flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus, og det er med en erfaren butikschef i spidsen
Torsdag den 26. oktober slår Lidl dørene op til sin splinternye flagskibsbutik, der strækker sig over hele 1200 kvadratmeter i det populære område ved Godsbanen midt i Aarhus. Butikken skiller sig ud fra Lidls øvrige butikker på flere måder – og i spidsen står den erfarne butikschef Janni Lund Vilhelmsen.
I forbindelse med etableringen af Lidls nye hovedkontor ved Godsbanen i Aarhus K, åbner dagligvarekæden torsdag d. 26. oktober en ny butik i stueetagen. Butikken bliver Lidls butik nr. 145 i Danmark, men unikt for denne butik er, at den har en særlig status som Lidls nye flagskibsbutik. Flagskibsbutikken har et salgsareal på 1200 kvadratmeter og tilknyttet et parkeringshus.
”Det er dejligt, at vi nu står med en toptunet butik i stueetagen ved vores nye hovedkontor. Vi tog det første spadestik til dette projekt i september 2021, og nu, to år senere, er vi klar til at tage hul på et nyt og spændende kapitel. Jeg ser frem til at følge butikken og de spændende initiativer, der kommer til at ske,” siger Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Butikschef Janni Lund Vilhelmsen, som har seks års erfaring i Lidl, vil være den ledende skikkelse i den nye flagskibsbutik. Hun og hendes team, som tæller 23 dedikerede medarbejdere, vil sammen drive butikken på Godsbanen:
”Jeg er nok en af dem, der glæder sig allermest til åbningen. Jeg har set frem til denne dag i halvandet år, hvor jeg har vidst, at jeg skulle være butikschef for butikken, og nu sker det endelig. Det bliver fantastisk at kunne vise vores kunder butikken og få en hverdag op at køre med resten af teamet. At jeg er blevet tilbudt at lede den nye flagskibsbutik, betyder enormt meget for mig. Det er både med en vis ærefrygt og stor ydmyghed.”
Kunderne vil opleve nye tiltag
Med flagskibsbutikken er det blandt andet meningen, at man i Lidl vil teste og afprøve nye koncepter og initiativer af, før de eventuelt implementeres i de øvrige butikker. Det er en mulighed, som Janni Lund Vilhelmsen glæder sig over, da det også vil komme kunderne til gode.
”Kunderne vil opleve nye tiltag i butikken, som i høj grad har en mere lokal tilgang. Det omfatter både flere lokale begivenheder og et større lokalt produktsortiment, såsom vores aktuelle samarbejde med Aarhus Bryghus og Humleland,” fortæller Janni Lund Vilhelmsen.
Foruden de lokale initiativer vil butikken blandt andet også tilbyde måltidsbokse, muligheden for at male frisk kaffe i butikken ved hjælp af en kaffekværn samt et udvidet område med veganske produkter.
Inviterer aarhusianerne til et eksklusivt kig i butikken
Aftenen før butikkens officielle åbning er de nærmeste naboer til butikken inviteret til en særlig naboaften i butikken. Her får de besøgende mulighed for at være blandt de første til at udforske butikken, få indblik i de lokale tiltag, der er i vente, og naturligvis hilse på butikkens personale. Udover en forsmag på butikken vil der også være gratis smagsprøver af udvalgte produkter og en stor musikalsk overraskelse. Hvis du som nabo gerne vil deltage, så kig i din postkasse, hvor du meget gerne skulle have modtaget en invitation.
”Jeg håber, at mange af vores nye naboer har lyst til at kigge forbi. Det er en god anledning til at få hilst på hinanden og få mere viden om butikken – og så er vi jo meget spændte på at høre, hvad de siger til den nye butik og ikke mindst de tiltag, vi har planlagt for butikken,” siger en smilende Janni Lund Vilhelmsen.
Dagligvarekæden inviterer desuden alle nye kunder til nyåbningsfest torsdag d. 26. oktober kl. 8. Her vil der være gratis morgenmad og kaffe, goodiebags, foodtruck, smagsprøver og særlige åbningstilbud.
Lidl inviterer byens kunder til naboaften onsdag den 25. oktober fra kl. 17-19, inden butikken officielt åbner dørene for alle kunder torsdag den 26. oktober kl. 8.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.
Lidl styrker klimainitiativer: Vil være Net Zero i 205030.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl skruer endnu en gang op for klimaindsatsen og forpligter sig til at opnå Net Zero i 2050. Med nye ambitiøse klimamål i forsyningskæden intensiverer dagligvarekæden sit engagement i mere bæredygtige forretningsmetoder og klimabeskyttelse. Virksomheden har allerede reduceret sine drivhusgasudledninger med 65 % siden 2019 på tværs af alle markeder.
Solceller dækker 20 % af strømforbruget ved Lidls lager- og logistikcenter i Køge13.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl udvider solcellekapaciteten på lager- og logistikcenteret i Køge med et nyt 4542 m² stort solcelleanlæg, så 20 % af strømforbruget i bygningen nu dækkes af el fra egne grønne og vedvarende energikilder. Anlæggets kapacitet svarer til det årlige forbrug i over 200 danske husstande.
Lidl bliver officiel partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League2.9.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl fortsætter deres vellykkede “We´re on your team”-kampagne som Official Fresh Fruit Partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League. Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team vil Lidl inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Momsfri frugt og grønt får kunderne til at ændre indkøbsvaner i en sundere retning23.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I februar og marts 2024 fjernede dagligvarekæden Lidl et beløb svarende til momsen på al frugt og grønt. Indsatsen er en del af Lidls arbejde med at give danskerne endnu bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de foretager deres dagligvareindkøb.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum