Billund LufthavnBillund Lufthavn

Nyt samarbejde skal løfte gæstetilfredsheden i Billund Lufthavn

Billund Lufthavn har haft et udbud sendt ud om en ny leverandør til rengøringen i terminalen og kontorfaciliteterne. Billund Lufthavn lytter til gæsterne, og tilfredsheden kan løftes yderligere ved endnu bedre rengøring.

ISS vil fra januar 2024 stå for rengøringen af bygningerne i Billund Lufthavn. PR-foto: Billund Lufthavn

Rekruttering af rengøringspersonale, der både skulle stå for rengøring af bygningerne og flyene, har været svært under og efter COVID-19. Derfor er det til stor glæde, at Billund Lufthavn nu kan annoncere, at det fremadrettet er ISS, der skal stå for rengøringen af bygningerne i Billund Lufthavn. Ground Handling Billund Airport rengør fortsat flyene.

– Med et nyt rengøringssamarbejde til bygningerne kan vi fastholde det eksisterende rengøringspersonale i vores ground handling til at stå for rengøringen i flyene. Og så skal ISS sikre et højt serviceniveau i alle bygningerne, og det skal kunne mærkes af både gæster og personale i lufthavnen, siger Claus Juul Christiansen, kommerciel direktør i Billund Lufthavn.

Gæstetilfredsheden har været afgørende i udbudsmaterialet

I 2019 blev Ditte Bank Thorsager ansat som Head of Passenger Experience, hvor hendes opgave var og fortsat er at sikre en gæsteoplevelse i verdensklasse for gæsterne, når de besøger Billund Lufthavn. Hun har fået etableret et team, der får stor ros af gæsterne for sikre en god oplevelse fra bilsæde til flysæde.

Efter Covid-19 pandemien har Billund Lufthavn haft svært ved at finde rengøringspersonale til terminalen, hvilket har fået ris af gæsterne, og det skal partnerskabet med ISS gøre op med. Derfor har kravet om gæstetilfredshed også fyldt meget i udbuddet til rengøringsselskaberne.

– Vi tager gæsternes henvendelser meget seriøst, og rengøringen har været et kritikpunkt flere gange. Vi har også selv været opmærksomme på, at vi ikke har kunnet opfylde vores egne krav heller. Det skal der nu laves om på, siger Ditte Bank Thorsager og fortsætter:

– Rengøringen skal løses på et meget højt niveau, og det skal kunne aflæses på vores gæstetilfredshedsundersøgelser. Udbuddet har derfor ikke udelukkende handlet om økonomi, men også om, at rengøringen skal være i verdensklasse. Og det er jeg sikker på, at ISS kommer til at løse flot.

Erfaring fra 100 lufthavne

ISS har stor ekspertise med lufthavnsrengøring. De har erfaring fra mere end 100 lufthavne over hele verden og kan bruge de vigtigste erfaringer herfra til at kvalitetssikre serviceleverancen i Billund Lufthavn:

– Med vores erfaringer fra ind- og udland har vi et solidt fundament til fra dag et af til at levere en stabil, effektiv og svanemærket serviceleverance med innovative løsninger, der også vil understøtte Billund Lufthavns vision om at være en af de førende lufthavne, når det gælder mere klimavenlige løsninger. Med vores dedikerede og kompetente medarbejdere sikrer vi en høj kvalitet, og på denne måde bidrager vi til at gøre passageroplevelsen endnu bedre i lufthavnen, afslutter Thomas Vilsbøll, kommerciel direktør i ISS Danmark.

Faktaboks: Opstart på samarbejde

ISS har vundet udbuddet til rengøring i bygningerne i Billund Lufthavn. Den nye aftale træder i kraft i starten af januar 2024. Der vil være ca. 25 medarbejdere fra ISS, der kommer til at udføre opgaven med at gøre rent i Billund Lufthavn.

Pressekontakt ISS:

Ebbe Jung Josefsson, Senior Communications Advisor, ISS

Vestdanmarks internationale lufthavn: Vi skal blive endnu dygtigere i 202422.4.2024 14:01:23 CEST | Pressemeddelelse