Bilka investerer millionbeløb i nye kundeoplevelser

Landets 19 Bilka hypermarkeder står henover de næste år foran en større konvertering, der kickstartes i 10-året for ombygningerne til nutidens Bilka’er. Startende fra uge 43 i henholdsvis Bilka Tilst ved Aarhus samt Horsens kan kunderne se frem til et ganske anderledes hypermarked med nye sortimentsprioriteringer og indretning generelt.

Hundefoder og asiatisk mad. Det er, lidt forsimplet, to af de vigtigste elementer i Bilkas nye plan og strategi for, hvordan landets hypermarkeder skal udvikle sig henover de næste år. Ved at genbesøge hele kunderejsen og fokusere på tidens tendenser, kundernes ønsker og prioriteter i en Bilka-kontekst har kæden med de 19 huse besluttet at teste nye universer i 10-året for ombygningen til det Bilka Future, som man kender det i dag.

Der venter en helt ny indretning og over 3.000 nye varer indenfor fem områder, som er på vej i Bilka Tilst og Horsens, som bliver første bud på fremtidens Bilka, hvor nye koncepter bliver afprøvet. Her tages de gode ting med videre til resten af landet, og såfremt noget ikke fungerer for kunderne, forfines det inden fuld udrulning.

- Vores vigtigste opgave i Bilka er at være aktuel for vores kunder – hvor som helst når som helst. Af den årsag er det helt naturligt, at vi gentænker vores strategi og får sat retningen for de næste år med den gode kundeoplevelse for øje. Vi har for nylig lagt et ekstra lag på vores onlinetilbud med BilkaToGo Hjemmelevering, og nu er det tid til, at vi tager hul på vores fysiske hypermarkeder startende i Tilst og Horsens. Med en investering på et tocifret millionbeløb er vores mål at skabe en endnu bedre oplevelse for vores kunder, når de handler i Bilka, siger Mark H. Nielsen, direktør i Bilka, og fortæller, at i løbet af de seneste år har forbruget på flere varekategorier rykket sig fra de fysiske varehuse til online, ligesom efterspørgslen også har rykket sig med tiden.

Det betyder bl.a. andet, at Bilka i langt højere grad vil prioritere både plads og hyldemeter til varer, der dækker ethvert kæledyrsbehov. Ligeledes tilføjes et stort antal specialiteter og varer fra henholdsvis det mexicanske, asiatiske og mellemøstlige køkken, som samles i et nyt område under navnet World Food. Desuden skabes et nyt sundhedsområde, hvor alt fra vitaminer og proteindrikke til fitness-udstyr kan findes.

Også på indretningen vil kunderne opleve markante ændringer. Alt elektronik til hjemlig brug det være sig støvsugere, el-tandbørster, blodtryksmålere og håndmiksere samles i ét område, mens Bilkas bolig- og indretningsområde gentænkes for i højere grad at inspirere kunderne, når de besøger deres foretrukne Bilka.

- Kunderne skal have en oplevelse hver eneste gang

Bilka har en unik fordel med sine mange kvadratmeter i de 19 hypermarkeder, hvor der kan skabes særlige opstillinger og koncepter, som ikke vil kunne lade sig gøre mange andre steder. Derfor vil man også fremover kunne forvente, at Bilka gør ekstra meget ud af at dyrke og tematisere højsæsoner som jul, påske og halloween.

- Det er et kendt vilkår, at rigtig mange kunder kommer langvejs fra for at komme en tur i Bilka. Derfor er vores vigtige opgave at sikre, at kunderne får en oplevelse hver eneste gang, så vi skal sikre, at den tid, kunderne giver os, får de fuldt ud igen, og hvis de ikke har tid til at tage ud i et af vores hypermarkeder, skal de nemt og bekvemt kunne tilgå alle vores varer hjemme fra sofaen, siger Mark H. Nielsen.

Både i Tilst og Horsens har der henover de seneste måneder været et stort arbejde i gang med at klargøre begge huse. Sortimentet er defineret, og sidste skrue er snart sat i.

FAKTA:

• I det nye område ‘World Food’ kommer der mere end 600 nye varer med mange specialiteter primært fra Mexico, Asien og Mellemøsten
  • I ‘Health’ vil der blandt andet være en lang række vitaminer og flere spændende og nye brands, som Bilka er den eneste kæde i dagligvarehandlen, der sælger
  • I ‘Petfood’ kommer der langt flere accessoires til hunde og katte og nye varekategorier til fisk, kyllinger og høns, ligesom der også kommer nye brands
  • Der kommer en ny afdeling med elektriske husholdningsartikler såsom nye varer indenfor kaffemaskiner og støvsugere, ligesom der også vil være flere wellnessprodukter som for eksempel massagepistol
  • I den femte kategori ‘Trend/Occasion’ venter der kunderne en masse nye varer og inspiration til bolig- og festartikler
  • I alt kommer der mere end 3.000 nye varer indenfor de fem områder

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.