Krifa vinder igen pris som bedste A-kasse

Endnu engang tager Krifa førstepladsen i årlig måling fra Loyalty Group, der sammenligner A-kasser og undersøger medlemmernes loyalitet

Marianne Ehlers er medlemschef i Krifa

Krifa har de mest loyale A-kasse-medlemmer. Det viser en ny analyse, som Loyalty Group har foretaget.

Her sammenligner man A-kasser og undersøger, hvor tilfredse medlemmerne er. Krifa ligger i top og får derfor en Loyalty Award af firmaet bag undersøgelsen.

- Vi er så stolte. Ikke alene har vi de mest loyale A-kasse-medlemmer. Men vi vinder prisen for andet år i træk, og det sætter to streger under, at vi er Danmarks bedste A-kasse, siger Marianne Ehlers, der er medlemschef i Krifa.

Mennesket før systemet
Krifas medlemmer scorer også højest på spørgsmålet om, hvor attraktiv de finder deres A-kasse i forhold til andre A-kasser.

- Vi arbejder hele tiden på at have nogle gode tilbud til vores medlemmer og møde dem, hvor de er. Arbejdsmarkedet ændrer sig meget i disse år, og det er fantastisk at se, at vi lykkes med at følge med udviklingen, så vi er relevante for vores medlemmer, lyder det fra Marianne Ehlers.

Krifas A-kasse har også den højeste NPS-score, hvor medlemmerne vurderer sandsynligheden for, at de vil anbefale andre at vælge Krifa.

- Der findes jo ikke bedre feedback eller reklame, end når medlemmerne anbefaler os til andre. Og vi kan også se på de kommentarer, vi får tilbage, at det ofte er det her med, at vi møder mennesket før systemet. At de kan mærke Krifas værdier, siger medlemschefen og tilføjer, at Krifas fokus på trivsel og arbejdslyst er med i alt, hvad medarbejderne gør.

Forsker i arbejdslyst
Krifas Videncenter for God Arbejdslyst har siden 2015 forsket i trivsel og arbejdslyst. Forskningen har vist, at der er syv faktorer, som er særligt vigtige for danskernes arbejdslyst, og den viden arbejder medarbejdere ud fra.

- Vi adskiller os fra andre A-kasser, fordi vi virkelig har opbygget en solid viden om trivsel, som det er lykkedes os at bruge i vores møde med medlemmerne, siger Marianne Ehlers.

Loyalty Groups Branche Index-analyser udarbejdes inden for ni forskellige brancher, og i alt har 2708 personer besvaret undersøgelsen med 40 spørgsmål i årets BrancheIndex A-kasse-undersøgelse.

Om Kristelig Fagbevægelse