Ny stor offentlig selvbetjeningsløsning for danske virksomheder og selvstændige
I dag lanceres NemRefusion 3.0, en nyudvikling af det velkendte system, der håndterer over 2,7 millioner indberetninger årligt for dansk erhvervsliv. Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, som er det kommunale it-fællesskab, og it-virksomheden Edora.
NemRefusion er en central selvbetjeningsløsning, som virksomheder, a-kasser og selvstændige bruger til at anmode om refusion i tilfælde af medarbejderes syge- og barselsfravær samt søge om refusion for forskellige jobordninger. Indberetninger i løsningen giver årligt udbetalinger af omkring 60 milliarder kroner til danske virksomheder og selvstændige.
Det nye NemRefusion 3.0 er resultatet af et tæt samarbejde mellem KOMBIT, som er det kommunale it-fællesskab, og it-virksomheden Edora. Den nye og moderne løsning, NemRefusion 3.0, er udviklet fra bunden, så den kan leve op til de krav, der stilles til selvbetjeningsløsninger i 2023.
Fokus på brugervenlighed og driftssikkerhed
Der har i projektet været et stort fokus på øget brugervenlighed og systemstabilitet, som inkluderer forbedringer i både funktionalitet og brugergrænseflade, der gør det nemmere for brugere at navigere og foretage indberetninger i løsningen.
Forvaltnings- & Teknologidirektør, Peter Lykke Egelund fra KOMBIT udtaler: "NemRefusion er et af Danmarks største indberetningssystemer. Derfor er pålidelig drift og brugervenlighed afgørende for borgerne og det danske erhvervsliv. Vi har haft et godt samarbejde med Edora baseret på agile metoder, der har gjort det muligt at skabe en solid løsning."
Med NemRefusion 3.0 forventes der med tiden en markant reduktion i support-opkald fra brugere. Den øgede brugervenlighed er derfor ikke kun til gavn for brugerne, men også for dem, der supporterer dem.
God pilotfase og solide tests
For at minimere fejl og sikre en smidig overgang fra den tidligere version, NemRefusion 2.0, har udvalgte virksomheder og en a-kasse haft adgang til NemRefusion 3.0 i en pilotfase siden starten af august 2023. Dette tiltag gav gode tilbagemeldinger, der har været med til yderligere at sikre systemets robusthed og høje brugervenlighed.
Edoras administrerende direktør, Mads Hedegaard, udtaler: "Lanceringen er en vigtig milesten for Edora. Vi har i årevis arbejdet målrettet med at specialisere sig i testbare systemer, som et solidt fundament for testautomatisering. Det gør det muligt for os at levere store, gennemtestede systemer som Nemrefusion 3.0. Vi har haft et fremragende samarbejde med KOMBIT og ser meget frem til lanceringen."
NemRefusion 3.0 repræsenterer en betydelig videreudvikling af indberetningssystemet og en investering i fremtidens digitalisering af indberetning og refusion i Danmark.
Kontaktinformation:
- Lars Skov Granerud, Konsulent / Kommunikationskonsulent, KOMBIT:
- Telefon 9354 4602 – Mail: lsg@KOMBIT.dk
- Thomas Sciavitsky Bentsen, Partner / Kommunikationsdirektør, Edora:
- Telefon 4880 3509 - Mail: thb@edora.dk
Om KOMBIT: KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, der er til for at skabe og drive digitale løsninger for de danske kommuner. Gennem partnerskaber og samarbejde med private IT-virksomheder som Edora, stræber KOMBIT efter at styrke den digitale udvikling i den danske offentlige sektor og skabe digital kommunal bevægelse.
Om Edora: Edora er en privat it-virksomhed, der specialiserer sig i udvikling af forretningskritiske it-løsninger. Samarbejdet med KOMBIT har gjort det muligt for Edora at bidrage til udviklingen af NemRefusion 3.0 med høje ambitioner for brugervenlighed og effektivitet.
Nøgleord
Kontakter
Lars Skov GranerudKonsulent / KommunikationskonsulentKombit
Tlf:93544602lsg@KOMBIT.dkThomas Sciavitsky BentsenPartner & KommunikationsdirektørEdora
Tlf:+45 53 53 17 33Tlf:+45 48 80 35 09thb@edora.dkBilleder
KOMBIT
Om KOMBIT: KOMBIT er kommunernes it-fællesskab, der er til for at skabe og drive digitale løsninger for de danske kommuner. Gennem partnerskaber og samarbejde med private it-virksomheder som Edora, stræber KOMBIT efter at styrke den digitale udvikling i den danske offentlige sektor og skabe digital kommunal bevægelse.
EDORA
Om Edora: Edora er en privat it-virksomhed, der specialiserer sig i udvikling af forretningskritiske it-løsninger. Samarbejdet med KOMBIT har gjort det muligt for Edora at bidrage til udviklingen af NemRefusion 3.0 med høje ambitioner for brugervenlighed og effektivitet.
Følg pressemeddelelser fra Edora A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Edora A/S
Edora introducerer en helt ny Public Cloud – med Digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen som hovedtaler20.11.2024 07:34:17 CET | Pressemeddelelse
Edora lancerer den 5. december Edora Public Cloud. Digitaliseringsminister Caroline Stage Olsen og førende brancheprofiler deltager ved et event på Charlottenlund Slot. Arrangementet byder også på indlæg fra Mette Kaagaard, direktør hos Microsoft Danmark, Mads Hedegaard, direktør hos Edora, og Natasha Friis Saxberg, direktør hos IT-Branchen.
Edora køber Origo OS og lancerer Edora Cloud – en 100% dansk cloud-løsning23.9.2024 09:27:35 CEST | Pressemeddelelse
Edora opkøber Origo OS og lancerer samtidig Edora Cloud, en helt dansk cloud-løsning. Med de nye cloud-services ønsker Edora at positionere sig som et alternativ til de internationale techgiganter, der dominerer markedet.
Edora og Specialisterne åbner nyt fælles kontor i Aarhus4.9.2024 08:58:41 CEST | Pressemeddelelse
Edora A/S og Specialisterne ApS er glade for at kunne annoncere åbningen af et nyt fælleskontor i Aarhus. De to virksomheder deler et fælles ønske om at tilbyde mennesker og virksomheder i Jylland nye muligheder for at rekruttere en mere diversificeret arbejdsstyrke.
Edora som del af nyt "4x4-konsortium" vinder milliardudbud på rammeaftale til SKAT20.8.2024 13:31:24 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt konsortium bestående af fire mellemstore konsulenthuse, nemlig EPICO, Fellowmind, EDORA og Sopra Steria, skal de næste fire år levere “friske øjne og forsyningssikkerhed”, når der skal leveres IT-konsulentydelser til Skatteministeriet for op til DKK 3 mia.
Familieretshuset oplever succes med lanceringen af nyt mødebookingsystem i samarbejde med Edora19.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Familieretshuset har med succes lanceret et nyt mødebookingsystem i samarbejde med IT-virksomheden Edora. Systemet, der understøtter 700 brugere, optimerer mødeplanlægningen ved integration med eksisterende platforme og inkluderer brugeruddannelse. Direktør for Familieretshuset, Andreas Berggreen, og Edoras direktør, Mads Hedegaard, fremhæver det effektive, agile samarbejde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum