Mette Schønnemann bliver global kommunikationschef for Deloitte
Navnenyt: Verdens største rådgivnings- og revisionshus, Deloitte, sætter en dansk topkommunikatør til at lede sin globale kommunikationsindsats. Mette Schønnemann, nuværende CMO i Deloitte Danmark, bliver global kommunikationschef i Deloitte fra 1. oktober.

Med over 450.000 medarbejdere er Deloitte verdens største rådgivnings- og revisionshus. Og med et væld af medlemsfirmaer er en stærk strategisk ledelse af kommunikationsindsatsen afgørende. Til at stå i spidsen for den globale kommunikation har Deloitte ansat Mette Schønnemann, som senest i rollen som CMO har haft det tværgående ansvar for brand, marketing og kommunikation i Deloittes danske medlemsfirma.
Mette Schønnemann tiltræder den internationale stilling ved månedsskiftet og ser frem til at kaste sig over de nye udfordringer.
”Som global kommunikationschef får jeg mulighed for at udvikle Deloittes globale kommunikationsagenda på bæredygtighed, teknologi og samfundsansvar. Det bliver ikke større. Det betyder, at jeg kan fortsætte det meningsfulde arbejde med et af verdens stærkeste brands i samarbejde med superdygtige brand-, marketing- og kommunikationskolleger fra hele verden,” siger den tiltrædende globale kommunikationschef, Mette Schønnemann.
Hjemme på de nordlige breddegrader vækker jobskiftet begejstring. I årene som CEO for Deloitte Danmark nød Anders Dons godt af Mette Schønnemanns strategiske tæft og rådgivningsevner.
”Mette Schønnemann har gjort det fremragende på kommunikationsagendaen i Danmark. Det er naturligvis bemærket hos Deloitte internationalt, hvorfor vi er superstolte over, at hun kommer til at lede den globale kommunikation fremover. Det er Mette Schønnemanns dedikation og vedholdenhed, som har fået Deloitte Danmark til at træde op på scenen som samfundsdebattør. I rollen som global kommunikationschef har vi med Mette Schønnemann fået en stærk stemme fra de nordiske lande, og jeg ønsker hende alt godt på den globale scene,” siger nordisk CEO i Deloitte Anders Dons.
Kommunikationsfaglighed i verdensklasse
Deloittes nye globale kommunikationschef har et cv udover det sædvanlige. Med en master i international markedskommunikation har Mette Schønnemann over 20 års erfaring i faget.
Foruden de seneste syv år først som kommunikationschef og siden som CMO i Deloitte Danmark, herunder med ledende roller i Deloittes nordiske og europæiske kommunikationsnetværk, har Mette Schønnemann tidligere været hos Microsoft som PR-ansvarlig. Hun har også arbejdet som presse- og kommunikationskonsulent på bureauer i London og København samt boet i San Fransisco, Spanien og Sydney.
Kommunikation er et felt i konstant udvikling, og det er Mette Schønnemann også. Hun har netop gennemført CBS’ bestyrelsesuddannelse og er certificeret coach.
Mette Schønnemann er 48 år og bor i Hørsholm med sin mand, deres to teenagere og retrieveren Bobo. I sin fritid nyder Mette Schønnemann rejser med familien – fra safari i Afrika til skiferier og somre i Sydfrankrig. Også musikoplevelser betyder meget for Mette Schønnemann, som hvert år er på Smukfest og til et væld af koncerter. Hun er blandt de sidste ejere af en cd-afspiller i bilen med det primære formål at spille Coldplays albums på repeat som lydtæppe på enhver køretur.
Nøgleord
Kontakter
Anne Rosa SimonsenPresse- og kommunikationschef
Tlf:+45 20 63 31 33ansimonsen@deloitte.dkFølg pressemeddelelser fra Deloitte
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deloitte
Deloitte lander rekordomsætning i udfordrende finansår28.10.2025 08:55:17 CET | Pressemeddelelse
Som det mest værdifulde brand inden for revisions- og rådgivningsbranchen står Deloitte et stærkt sted og kommer ud af finansåret 2024/25 med en tilfredsstillende vækst på 3 procent.
Ny Deloitte-rapport peger på særlig gruppe virksomheder som Danmarks næste vækstmotor7.10.2025 11:22:40 CEST | Pressemeddelelse
En ny rapport fra Deloitte kaster lys på en hidtil overset gruppe virksomheder i Danmark: De såkaldt "etablerede scalers" med mindst 100 ansatte og en årlig vækst på mindst 10 procent over fem år. De er en afgørende drivkraft for Danmarks fremtidige vækst og konkurrenceevne. Men indtil nu har de manglet bevågenhed og politisk fokus.
Dansk Draghi/Letta-rapport: Sådan sikrer Danmark sin konkurrenceevne10.6.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den oversete forsknings- og innovationskapacitet skal bringes i spil til at styrke Danmarks fremtidige konkurrenceevne, sikkerhed og velstand. En ny innovationstrepart er blandt de 10 handlingsorienterede anbefalinger, som i dag præsenteres på Christiansborg.
Karriereudvikling topper generation Z’s ønskeliste på jobbet23.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
De 20-30-årige danskere overrasker ved at være mindre interesserede i work/life-balance og mere ivrige efter karriereudvikling og ledelse end resten af verdens unge arbejdstagere. Samtidig er leveomkostninger og klima markante bekymringer, viser ny Deloitte-rapport.
Deloitte og Kraka med fremtidsscenarier for Danmark i 2050: Svære valg skal træffes i dag7.5.2025 06:54:18 CEST | Pressemeddelelse
Fem udfordringer skal løses i dag for at opretholde Danmarks styrkepositioner frem mod 2050. Hvis danske beslutningstagere formår at sætte ind på disse områder, vil Danmark kunne stå lige så stærkt om 25 år, som Danmark gør i dag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum