hummel lancerer specialdesignet Equality-trøje i samarbejde med syv internationale fodboldklubber
Det danske sportsbrand hummel har netop lanceret en unik og farvestrålende Equality-trøje, der er skabt i samarbejde med syv af deres største internationale fodboldklubber. Trøjen markerer fejringen af hummels 100-årige historie med at fremme diversitet og inklusion i sportens verden.
![](/data/images/public/13559511/13727042/01147787-5284-4bd9-a910-d99b7c6f2d83-w_720.png)
For at markere sit 100-års jubilæum lancerer det danske sportsbrand hummel en ny trøje, der skal sætte fokus på diversitet og inklusion inden for sportsverdenen.
I samarbejde med syv prominente fodboldklubber, herunder Brøndby IF, Real Betis, Las Palmas, Everton, Southampton, Coventry City og FC Köln, præsenterer hummel for første gang en specialdesignet Equality-trøje. Trøjen er et symbol på hummels 100-årige historie og en fejring af brandets kerneværdier om diversitet og inklusion.
Trøjens design er inspireret af den ikoniske danske landsholdstrøje fra VM i 1986, som også er blevet anvendt af flere af hummels klubber i den nye sæson som en hyldest til brandets 100-års jubilæum. Med sin iøjnefaldende og livlige farvepalet har Equality-trøjen til hensigt at vække opmærksomhed og fungere som en inspirationskilde til positiv forandring.
"Denne trøje er mere end bare en fodboldtrøje; den er et symbol på vores mangeårige dedikation til at fremme diversitet og inklusion i sportens verden. Equality udgør hjørnestenen i vores værdigrundlag, og vi er utrolig stolte over at arbejde sammen med syv af vores største fodboldklubber om at sætte denne vigtige problemstilling på dagsordenen,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og tilføjer:
"I sportens verden er vi alle lige – uanset vores baggrund, køn eller religion. Evnen til at omfavne vores forskelligheder og forblive tro mod os selv er en uvurderlig egenskab, som vi aldrig må gå på kompromis med. Med den nye Equality-trøje ønsker vi at forene trænere, spillere og fans på tværs af klubber for at fremhæve denne egenskab og skabe inspiration til positiv forandring både på og uden for banen.”
Som en del af kampagnen vil flere af de deltagende klubber bære Equality-trøjen som opvarmningstrøje til deres respektive hjemmekampe i weekenderne den 30. september/1. oktober eller den 7. oktober/8. oktober.
De syv klubber vil desuden deltage i en række forskellige aktiviteter, der sigter mod at fremme diversitet og inklusion. Her vil nogle af klubbernes match-worn opvarmningstrøjer eksepelvis gå på auktion, hvor alt overskud fra auktionen bliver doneret til udvalgte projekter i lokalområdet.
Den nye Equality-trøje vil være tilgængelig online på de deltagende klubbers platforme fra kl. 10:00 den 26. september.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EM-feberen raser: Salget af danske landsholdstrøjer slår alle rekorder12.6.2024 10:02:35 CEST | Pressemeddelelse
Med kun få dage til EM-slutrunden i Tyskland oplever hummel og DBU en historisk høj efterspørgsel på de danske landsholdstrøjer. Salget har nu oversteget den tidligere rekord med over 70 procent, og hummel forventer at melde udsolgt på den officielle landsholdsshop inden for de kommende uger.
Trods utilfredsstillende resultat i 2023: hummel fastholder ambition om at blive top-10 sportsbrand i verden10.6.2024 10:00:18 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel kommer ud af 2023 med en ny omsætningsrekord på 2,225 mia. kr., mens en realisering af varelageret, udfordrende kundeforhold og en stigende rente giver røde tal på bundlinjen. Et utilfredsstillende resultat, mener hummels CEO, Lars Stentebjerg, der dog forventer at være tilbage i sorte tal i 2024. Ambitionen på sigt er fortsat at blive blandt de 10 største sportsbrands i verden.
DBU og hummel åbner første fysiske landsholdsshop i Aarhus1.5.2024 09:00:20 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Boldspil-Union (DBU) og landsholdets mangeårige tøjsponsor, hummel, skruer op for fodboldfeberen frem mod sommerens EM-slutrunde, når de i dag slår dørnene op til den første fysiske landsholdsshop i hjertet af Aarhus.
hummel-topchef træder tilbage for at forfølge karrieredrøm9.4.2024 12:00:01 CEST | Pressemeddelelse
Efter syv år i spidsen for hummel fratræder Allan Vad Nielsen sin stilling som administrerende direktør, da han ønsker at forfølge sin drøm om at blive herre i eget hus. Til gengæld fortsætter han som en del af bestyrelsen og indtræder samtidig i Thornico Advisory Board. hummels nuværende COO, Lars Stentebjerg, overtager rollen som ny Group CEO.
Fra Aabybro IF til Faxe BK: Sådan indgår 1535 danske fodboldklubber i landsholdets nye EM-trøje18.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
Herrelandsholdets nye spillertrøje til sommerens EM-slutrunde i Tyskland er designet som en hyldest til det danske foreningsliv, hvor navnene på samtlige 1535 fodboldklubber under Dansk Boldspil-Union står skrevet indvendigt i trøjen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum