hummel lancerer specialdesignet Equality-trøje i samarbejde med syv internationale fodboldklubber
Det danske sportsbrand hummel har netop lanceret en unik og farvestrålende Equality-trøje, der er skabt i samarbejde med syv af deres største internationale fodboldklubber. Trøjen markerer fejringen af hummels 100-årige historie med at fremme diversitet og inklusion i sportens verden.
For at markere sit 100-års jubilæum lancerer det danske sportsbrand hummel en ny trøje, der skal sætte fokus på diversitet og inklusion inden for sportsverdenen.
I samarbejde med syv prominente fodboldklubber, herunder Brøndby IF, Real Betis, Las Palmas, Everton, Southampton, Coventry City og FC Köln, præsenterer hummel for første gang en specialdesignet Equality-trøje. Trøjen er et symbol på hummels 100-årige historie og en fejring af brandets kerneværdier om diversitet og inklusion.
Trøjens design er inspireret af den ikoniske danske landsholdstrøje fra VM i 1986, som også er blevet anvendt af flere af hummels klubber i den nye sæson som en hyldest til brandets 100-års jubilæum. Med sin iøjnefaldende og livlige farvepalet har Equality-trøjen til hensigt at vække opmærksomhed og fungere som en inspirationskilde til positiv forandring.
"Denne trøje er mere end bare en fodboldtrøje; den er et symbol på vores mangeårige dedikation til at fremme diversitet og inklusion i sportens verden. Equality udgør hjørnestenen i vores værdigrundlag, og vi er utrolig stolte over at arbejde sammen med syv af vores største fodboldklubber om at sætte denne vigtige problemstilling på dagsordenen,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og tilføjer:
"I sportens verden er vi alle lige – uanset vores baggrund, køn eller religion. Evnen til at omfavne vores forskelligheder og forblive tro mod os selv er en uvurderlig egenskab, som vi aldrig må gå på kompromis med. Med den nye Equality-trøje ønsker vi at forene trænere, spillere og fans på tværs af klubber for at fremhæve denne egenskab og skabe inspiration til positiv forandring både på og uden for banen.”
Som en del af kampagnen vil flere af de deltagende klubber bære Equality-trøjen som opvarmningstrøje til deres respektive hjemmekampe i weekenderne den 30. september/1. oktober eller den 7. oktober/8. oktober.
De syv klubber vil desuden deltage i en række forskellige aktiviteter, der sigter mod at fremme diversitet og inklusion. Her vil nogle af klubbernes match-worn opvarmningstrøjer eksepelvis gå på auktion, hvor alt overskud fra auktionen bliver doneret til udvalgte projekter i lokalområdet.
Den nye Equality-trøje vil være tilgængelig online på de deltagende klubbers platforme fra kl. 10:00 den 26. september.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Dansk modebrand designer unik landsholdstrøje som hyldest til fællesskabet23.10.2024 15:00:11 CEST | Pressemeddelelse
Det danske modebrand HALO har i samarbejde med hummel og DBU designet en ny landsholdstrøje, som herrelandsholdet skal bære i Nations League-kampen mod Spanien den 15. november i Parken. Trøjen er en hyldest til fællesskabets styrke og taler samtidig ind i en stigende trend, hvor fodbold og mode smelter sammen.
Brøndby IF og hummel hylder mangfoldighed med specialdesignet trøje24.9.2024 10:13:16 CEST | Pressemeddelelse
I en ny kampagne går Brøndby IF og det danske sportsbrand hummel sammen om at sætte fokus på lighed, inklusion og mangfoldighed. Den vision bliver realiseret med en unik trøje, der skal sende et budskab om, at der er plads til alle - både på stadion og i byen.
Isbrydende aftale: hummel indgår unikt samarbejde med fodboldforbundet på verdens største ø30.8.2024 09:58:46 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop offentligjort en ny fireårig aftale med det grønlandske fodboldforbund, Kalaallit Arsaattartut Kattuffiat (KAK). Aftalen træder i kraft med øjeblikkelig virkning og har til formål at hylde Grønlands kulturelle arv og unikke identitet.
hummel i spansk dominans: Tre gange flere klubber end nærmeste konkurrent28.8.2024 09:33:34 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har de senere år styrket sin position som det førende teamsport brand i Spanien. Med den nyeste tilføjelse af Celta Vigo sponsorerer hummel nu 20 procent af alle professionelle spanske klubber inden for fodbold, håndbold, volleyball og basketball.
For andet år i træk: Werder Bremen og hummel sætter ny salgsrekord af hjemmebanetrøjer23.8.2024 09:01:29 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Bundesliga-klubben Werder Bremen kan for andet år i træk fejre en milepæl i deres partnerskab. Efter sidste års succes med hjemmebanetrøjen har den nye 2024/25-trøje sat nye rekorder og opnået de højeste salgstal i klubbens historie.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum