EWII Efterskoleligaen skal udvikle talenter og skabe gode oplevelser

En ny liga skal redefinere måden for, hvordan efterskoleelever kan træne og dyste mod hinanden i Counter-Strike. MASONIC afslører EWII Efterskoleligaen i samarbejde med klubbens nationale partner – energikoncernen EWII.

Ligaen er designet til landets efterskoler, hvor talenter og skolekammerater kan pleje deres spiltalent i kombination med sociale oplevelser. Med en vision om at bidrage til næste generation af esportens superstjerner, søger ligaen at være en game-changer både for håbefulde spillere og efterskoleelever.

Efterhånden som esportsverdenen fortsætter med at udvikle sig i højt tempo, stiger efterspørgslen efter nye talenter, der er i stand til at tage det næste skridt og træde ind i de professionelle rækker. Danmark råder over en stor talentmasse - det er tydeligt med antallet af professionelle danske Counter-Strike-spillere. I erkendelse af dette behov, vil EWII Efterskoleligaen træde ind på scenen som en katalysator for forandring med målsætningen om at skabe den platform, lovende spillere har behov for i deres rejse mod toppen.

Efterskolen tilbyder unge mennesker i Danmark en unik mulighed for at udvikle og uddanne sig sammen med deres interesser og andre engagerede unge mennesker. EWII Efterskoleligaen er derfor udviklet i tæt samarbejde med en række efterskoletrænere for at skabe et liga-format, der kan bidrage til årshjulet på efterskolerne. Ligaen vil samtidig sørge for, at deltagende skoler har muligheden for at møde op til finalestævner, som er planlagt med den gode oplevelse i fokus.

Om EWII Efterskoleligaen

1. Uddannelse og udvikling: vejen til stjernestatus

EWII Efterskoleligaen er designet til at være mere end blot en turnering; det skal være en omfattende platform for læring, udvikling og oplevelser. Deltagerne får adgang til materiale udviklet i samarbejde med MASONIC i spilserien Counter-Strike med henblik på at styrke det faglige grundlag på efterskolerne. Deltagerne har også mulighed for at blive en del af et mentorprogram.

1. Forskellige niveauer

Ligaen vil blive udviklet til et format, hvor alle niveauer rummes. Det er vigtigt at sikre, at talenter har en bred vifte af færdigheder og evner, som skal anerkendes og fejres. Ligaen vil på sigt tilbyde oplevelser for alle - fra øvede spillere til helt nye.

1. Engageret fællesskab og samarbejde

MASONIC udvikler platformen i samarbejde med efterskolerne. På den måde bliver ligaen tilpasset efterskoleverdenen. Hertil, gør ligaen det muligt for både undervisere og spillere at spare på tværs af landet og skolerne.

1. Det næste skridt

Esporten kan for mange virke utilgængelig, da vejen fra talent til professionel er udefineret i dansk Counter-Strike. Når aspirerende Counter-Strike-talenter deltager i ligaen, får de mulighed for at synliggøre deres evner, udvikle deres niveau og stifte bekendtskab med andre kommende professionelle spillere. Dermed skaber MASONIC et vindue, hvor de næste talenter bliver synlige.

Andreas Elversøe, Direktør i MASONIC:

“Der er et tydeligt behov for at gøre vejen til toppen i esport mere tydelig og tilgængelig i Danmark. Det er ikke umuligt at klare tingene selv, som det er i dag, men jeg tror at en liga i samarbejde med efterskolerne er et stort og konstruktivt skridt på vejen mod en mere professionel og mere tilgængelig esportsscene i Danmark. Det har EWII nu gjort til virkelighed, og det er vi utrolig glade for - det viser igen at EWII sætter stærke værdier og deres bidrag til fællesskabet højt.”

Jakob Sommer, træner på Ølgod Efterskole - forsvarende vinder for efterskoler, uddyber omkring ligaen:

"Turneringer som denne er hamrende vigtige for efterskolerne. Både i forhold til konkurrencen imellem, men også for at eleverne får de her oplevelser, som både giver erfaring og blod på tanden. Derudover er der jo altid en intern konkurrence om at være "de bedste", så det er en turnering både vi som efterskole og vores elever ser rigtig meget frem til!"

Casper Brejnbjerg Olsen, afdelingsleder for Product Management og Privatsalg i EWII:

”EWII Efterskoleligaen er et forum, hvor fremtidens talenter får mulighed for udvikle sig både personligt og som spiller. Kombinationen af MASONIC’ tilgang til esport og efterskolernes særlige univers skaber en særlig grobund for fællesskab og læring, som vi i EWII bakker op om, uanset om de unge mennesker sigter efter en professionel karriere indenfor esport og dyrker det på hobbyplan.

Om MASONIC

MASONIC har en stolt historie for at samarbejde med tidligere efterskoleelever i deres rejse mod toppen. Flere af de store øjeblikke i klubbens historie har været med spillere på holdkortet, der kommer fra den danske efterskoleverden.

Kort om EWII Efterskoleligaen:
Turneringen afvikles først online, hvor deltagerne dyster fra deres respektive esportslokaler ude på skolen. Herefter vil der blive afviklet et slutspil for finalisterne i Fredericia i samarbejde med Fredericia Esport.

Efterskoleligaens første sæson afvikles i samarbejde med otte efterskoler, der alle tilbyder esport som linjefag på efterskolen. De otte skoler stiller hver med to hold til to forskellige divisioner.

Deltagerne i turneringen får helt særlig adgang til sparring med MASONICs professionelle afdeling, med henblik på at udvikle det faglige niveau i esportstræningen. Spillerne vil få unik adgang til videokurser som et supplement til den træning, de allerede modtager på skolerne.

For mere information, kontakt venligst:
Andreas Elversøe, direktør i MASONIC, via ae@masonic.gg eller telefon 4215 2051

Ann Warren, pressechef i EWII, via anwa@ewii.dk eller telefon 5115 2555

Om EWII

Koncernen har hovedkvarter i Trekantområdet, hvor vi er leverandør af elnet, vand, varme og fiber. Derudover sælger vi el, bredbånd, ladestandere og giver energirådgivning til kunder over hele landet. Vi driver ligeledes elforsyningen på Bornholm.

Vi bygger Danmarks grønne infrastruktur med høj forsyningssikkerhed, og vi vægter, at det skal være nemt at være kunde hos os.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 600 medarbejdere.