Nyt annonceringsredskab på Facebook: Dansk virksomhed baner vejen for innovativ markedsføring
Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.
Nu er det muligt: Digital annoncering via Facebookfiltre
Facebookfiltre er som sådan ikke noget nyt. Siden 2018 har alle danske Facebookbrugere haft mulighed for at anvende filtre i deres Facebookstories eller via Facebooks egen chat-app Messenger. Hundeører, elefantsnabler og sjove hovedbeklædninger er nogle af de helt klassiske filtre, som de fleste nok bedst kender fra Snapchat. Filtrene er yderst populære, især blandt de yngre målgrupper, og nu åbner Facebook op for en endnu større brug af funktionen. En kommerciel brug. Det vil med andre ord sige, at Zleep Hotels kan bruge filteret i annoncer og dermed indsamle data og statistik til brug i deres videre markedsføring. I fagsprog kaldes filterfunktionen augmented reality (AR), der på dansk nok bedst oversættes til udvidet eller forstærket virkelighed. Ifølge det danske Facebookbureau, CPC Social, der er eksperter inden for adfærdsbaseret annoncering, er der et enormt markedsføringspotentiale i brugen af augmented reality:
”Vores forventning til AR-filtre som annonceformat er stor, og det er et format, vi tager meget seriøst som både branding- og salgsmateriale. For Zleep Hotels er dette en rigtig god mulighed for at øge kendskabet til brandet på en sjov og interaktiv måde. Med AR-filtre kan Facebookbrugere blandt andet se produkter direkte i stuen, og de kan prøve solbriller eller makeup, før det bestilles hjem. Det åbner op for helt unikke muligheder inden for AR, og så er det hele allerede en del af både Facebook og Instagram, så det er bare med at kaste sig ud i de nye annonceformater,” fortæller Christian Rosenbech, Partner & Head of Client Marketing and Production i CPC Social.
Zleep Hotels’ nye Facebookfilter er produceret i samarbejde med CPC Social og Khora Virtual Reality.
Et skræddersyet filter med stort potentiale
Også hos Zleep Hotels har man set frem til at gå i luften med det nye digitale annonceringsfilter på Facebook. Forventningerne er store til dagens filterlancering, og for hotelkædens marketingchef, Bettina Wähling, har det fra processens start været vigtigt at få skabt et filter, der adskiller sig fra de klassiske og velkendte filtre:
”Vi har tænkt længe og grundigt over, hvordan vi får skabt et filter, der adskiller sig fra markedets store udbud, og svaret har vist sig at ligge lige til højrebenet. Hos Zleep går man træt i seng, så sover man skønt, og så vågner man frisk og veludhvilet den næste dag, og netop den rejse afspejler vores filter i en karikeret udgave. Facebook er en uundværlig platform i vores brandingstrategi, og derfor har vi valgt også at satse på det sociale medies AR-funktion, for herved at få Zleep endnu længere ind i folks bevidsthed. Alle der bruger filteret, vil vide, at man hos Zleep får en god nats søvn, og det må vel være argument nok til at booke et ophold hos os,” fortæller Marketing Manager i Zleep Hotels, Bettina Wähling, med et glimt i øjet.
Det skræddersyede Zleep-filter er tilgængeligt allerede nu på både Facebook og Instagram. For at få adgang til filteret via Facebook, skal du befinde dig nær et Zleep hotel. På Instagram kan filteret tilgås af alle uanset lokation. Find filteret på Zleep Hotels' egen Instagram profil eller via linket nedenfor.
Prøv filteret på din mobilenhed her: https://bit.ly/359cYSo
Nøgleord
Kontakter
Peter Haaber
CEO
ph@zleep.com
+45 51 57 87 00
Information om Core Hospitality A/S
Om Zleep Hotels
Zleep Hotels er en del af Deutsche Hospitalitys brandfamilie. Zleeps vision er altid at levere kvalitet, service og design til en god pris. I dag består hotelkæden af 11 hoteller i Danmark og et i Sverige, og tre nye hotelprojekter er allerede offentliggjort. Målet er at drive 40 hoteller i 2025. Udover Zleep Hotels omfatter paraplyvirksomheden, Deutsche Hospitality, fire kendte hotelmærker. Steigenberger Hotels and Resorts opererer 60 hoteller i historiske bygningsværker og i livlige byområder og på resorterne tilbydes sundhedsoaser i naturlige omgivelser. MAXX by Steigenberger er et nyt, karismatisk koncept med fokus på det essentielle i overensstemmelse med mottoet ’MAXXimize your stay’. Jaz in the City brandet afspejler storbyens livsstil og trækker på lokal musik og kultur. IntercityHotel opererer 40 moderne, mid-scale hoteller, der alle er placeret i gåafstand til togstationer eller lufthavne.
Følg pressemeddelelser fra Core Hospitality A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Core Hospitality A/S
Fra NGO’er til nordisk hotelkoncern: Bo J. Bleeg bliver CFO hos Core Hospitality26.6.2025 13:38:12 CEST | Pressemeddelelse
Med global ledelseserfaring skal Core Hospitalitys nye IT- og økonomidirektør være med til at sætte retning for næste kapitel i den nordiske ekspansion.
Hotelkæde bringer VIP-overnatning tilbage til Nibe Festival 202522.5.2025 10:38:38 CEST | Pressemeddelelse
For tredje år i træk kan erhvervsfestivalgæster nyde eksklusiv overnatning på Nibe Festival – men i år under nyt navn og med spændende tilføjelser. Det tidligere Zleep Hotel i Danmark er rebrandet til Four Points Flex by Sheraton, og det populære VIP-koncept vender stærkt tilbage under den nye identitet.
Topnavne fra erhvervslivet indtræder i hotelvirksomheds bestyrelse20.5.2025 10:55:56 CEST | Pressemeddelelse
Core Hospitality har etableret en ny professionel bestyrelse som led i virksomhedens strategi om at styrke sin position i hotelbranchen. Fem erfarne brancheprofiler vil bidrage med strategisk sparring og ledelsesmæssigt overblik, mens Core Hospitality fortsætter sin ekspansion i Danmark og Norge.
Nyt kapitel hos Core Hospitality: Nye direktørroller skal løfte nordisk vækst1.5.2025 13:07:25 CEST | Pressemeddelelse
Med et skarpt strategisk snit og ny identitet til 14 hoteller rykker Core Hospitality ind i næste vækstkapitel – og to stærke profiler får nøglerne til hver deres direktørspor i en nordisk satsning på drift og udvikling.
Zleep Hotels bliver til Four Points Flex by Sheraton i Danmark30.1.2025 09:42:01 CET | Pressemeddelelse
28. januar 2025 - Fredag markerer en milepæl for den danske hotelbranche, når den danske gren af Zleep Hotels officielt rebrandes til Four Points Flex by Sheraton i samarbejde med Marriott International.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum