Telia introducerer som de første i Danmark Microsoft Teams Phone Mobile

Et skridt tættere på fremtidens hybride arbejdsplads: Fremover kan du benytte dit mobilabonnement til at foretage opkald til og fra Microsoft Teams samt inkludere mødedeltagere i Teams blot ved at ringe til et almindeligt telefonnummer.

Microsoft Teams er på rekordtid blevet et helt centralt arbejdsredskab for danske virksomheder. Vi sparer som samfund masser af tid og ressourcer – ikke mindst på transport – på at holde virtuelle møder frem for at skulle mødes fysisk, hvilket er medvirkende til at reducere presset på vores arbejdsliv, bundlinjen og klimaregnskabet.

Nu får danske virksomheder endnu et redskab til at udvikle den effektive, hybride arbejdsplads, når Telias 5G-mobilnetværk integreres med Microsoft Teams. Med mobiltelefoni til Teams får brugerne bl.a. mulighed for gnidningsfrit at flytte opkald fra mobiltelefonen til Teams – og dermed fx koble video på, invitere flere deltagere, optage mødet, sætte det på pause mv. Desuden eliminerer telefoni fra Teams via fx wifi effektivt alle bekymringer om roamingtakster ved opkald i udlandet – og hvis du er optaget i et kald på mobiltelefonen, vises dette for dine kolleger i Teams.

”Vi er stolte af, at Telia Danmark som det første teleselskab herhjemme nu kan tilbyde Teams Phone Mobile. Denne nye produktlancering følger vores strategiske ambition om at levere innovative, fleksible og brugervenlige erhvervsløsninger, som er på forkant med den teknologiske udvikling og gør hverdagen nemmere for danske virksomheder,” udtaler Mads Stallknecht, direktør for Telia Erhverv.

En enkel og nem løsning

Telia leverer i dag en lang række løsninger inden for kommunikation til erhvervskunder. Teams Phone Mobile bliver en værdifuld tilføjelse til udbuddet sammen med tjenester som cloudbaserede telefonsystemer, kontaktcenterløsninger, dataløsninger samt support- og konsulentydelser.

GN Store Nord A/S har som Telia erhvervskunde testet Teams Phone Mobile op til lanceringen:

”Hos GN har vi i forvejen integreret Teams som en standard for alle online møder, og Teams Phone Mobile gør anvendelsen af Teams endnu mere alsidig, ligesom eksekvering af møder bliver mere smidig og effektiv. For en virksomhed som vores, der udvikler intelligente audio og video-systemer, er det i særlig grad en gevinst at kunne tage integrationen af Teams et skridt videre gennem den nye applikation, der desuden understøttes af vores Jabra headsets med fuld Teams-integration”, siger Jesper Skovgaard, Technical Product Owner UC & Collaboration GN Group – Modern Workplace.

Et optimalt partnerskab

Med Teams Phone Mobile kan virksomheder tilknytte deres mobilnumre fra Telia til Teams. Det tager kun få minutter at komme i gang, og alt administreres via en simpel online-grænseflade i Microsoft Teams Admin Center, hvor virksomhedens administratorer kan styre tjenesten – endda på tværs af lande.

”Telia er en af de første teleudbydere i verden, der satser på Teams Phone Mobile. Vi har i en tid set en voksende efterspørgsel på markedet efter at kombinere traditionel telefoni med moderne effektivitetsløsninger. Med Telia har vi fundet den optimale partner til at lancere løsningen i Danmark, og vi ser frem til fortsat at samarbejde om at hjælpe danske virksomheder med at skabe nye muligheder ved at forenkle og forbedre deres kommunikation,” siger Kit Ingwersen, Go to Market Lead for Modern Work i Microsoft Danmark.

Fakta om Teams Phone Mobile:

• Foretag og modtag opkald fra din telefon eller fra Teams appen på telefon eller computer med dit mobilnummer.
  • Dit mobilabonnement dækker både opkald fra mobiltelefon og fra Teams.
  • ​Flyt opkald mellem enheder – uden at miste opkaldet
  • Viderestil opkald til kolleger på Teams ved at flytte opkald til Teams på samme mobiltelefon. Der etableres fælles historik for opkald på tværs af Teams og mobiltelefon.
  • Synkronisering af aktivitet og tilstedeværelse, så opkald på mobiltelefonen registreres i Teams med status ”I opkald”.
  • Fælles telefonsvarer for Teams-opkald og opkald til mobiltelefonen.
  • Vælg, om du vil præsentere dit individuelle mobilnummer eller virksomhedens hovednummer ved udgående opkald fra mobiltelefon eller Teams app.
  • Tilføj dit mobilnummer til virksomhedens opkaldskøer og omstilling

Læs mere på Telias hjemmeside.

Om Telia