hummel med drømme-comeback i Werder Bremen: Ny hjemmebanetrøje slår 10 år gammel salgsrekord
Det danske sportsbrand hummel og Werder Bremen er stolte over at kunne annoncere en bemærkelsesværdig milepæl, da klubbens nye hjemmebanetrøje er blevet den bedst sælgende i de seneste ti år. Trøjesalget markererer dermed et ekstraordinært comeback for hummel, der netop er vendt tilbage som sponsor for Werder Bremen efter 45 år.

Den nye hjemmebanetrøje er inspireret af den ikoniske danske landsholdstrøje fra VM-slutrunden 1986 i Mexico og er designet som en hyldest til hummels 100-års jubilæum. Trøjen vækker barndomsminder til live, mens Werder Bremens karakteristiske grønne og hvide klubfarver tilføjer et personligt præg til trøjen.
"Vi er utrolig stolte over den positive respons, vi har oplevet på den nye hjemmebanetrøje. Det har været fantastisk at mærke den store entuatisme fra klubbens trofaste fans, og vi kunne ikke have drømt om et bedre comeback til denne enestående klub,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen.
Begejstringen fra Werder Bremens fans har været så ekstraordinær, at hjemmebanetrøjen ikke kun har sat rekord som den mest solgte i de seneste ti år, men den blev også udsolgt i klubbens fysiske fanshop under den første hjemmekamp i sæsonen mod Bayern München.
"Som med ethvert nyt klubsamarbejde er der altid en vis nervøsitet inden lanceringen af den første spillertrøje. Men der er nu ingen tvivl om, at fansene elsker trøjen lige så meget, som vi gør. Det faktum, at den har sat rekord som den mest solgte trøje i de seneste ti år, er ikke kun prikken over i'et, men det er også en fantastisk måde at kickstarte vores samarbejde med en af de mest traditionsrige fodboldklubber i Tyskland," afslutter Allan Vad Nielsen.
Den populære hjemmebanetrøje er i øjeblikket udsolgt på Werder Bremens webshop, men den forventes at være tilbage på lager igen i begyndelsen af oktober 2023.
Både hummel og Werder Bremen har valgt ikke at offentliggøre konkrete salgstal.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum