ISS indgår globalt partnerskab om digitalisering af 500.000 maskiner

Servicekoncernen ISS styrker sin førende teknologiposition i facility management-branchen gennem et nyt globalt strategisk partnerskab med tech-startup-virksomheden ToolSense. Ved at udnytte state-of-the-art Internet of Things (IoT) løsninger, der kan integreres i ISS' styring af koncernens globale aktiver af bevægelige maskiner, sigter ISS mod at øge sin operationelle effektivitet.

Hver dag tager mere end 300.000 ISS-medarbejdere på vores kunders lokationer sig af over 500.000 bevægelige maskiner, såsom støvsugere, køkkenudstyr og sundhedsudstyr, i mere end 30 lande over hele verden.

Sporing, vedligeholdelse og udnyttelse af disse maskiner i ISS vil nu blive optimeret ved brug af ToolSenses innovative Asset Operations-platform, Internet of Things (IoT)-løsninger og QR-koder.

Øger effektiviteten og ensartede arbejdsgange
Markus Sontheimer, teknologichef hos ISS, er begejstret for det nye globale partnerskab.

"Som en hjørnesten i vores ambition om at blive teknologileder i vores branche, er vi fast dedikerede til at opbygge et 'økosystem' af strategiske partnerskaber og samarbejder med innovative startups og leverandører, der er pionerer inden for deres respektive områder.”

"Ved at digitalisere ISS's globale asset management gennem ToolSenses løsninger vil vi forbedre og øge vores operationelle effektivitet. For eksempel vil vi få et omfattende overblik over alle vores værktøjer og maskiner samlet i én digital platform inklusive anvendelse, vedligeholdelsesbehov og potentielle opgraderinger. Disse datadrevne indsigter vil sikre, at vi altid har det rigtige udstyr ved hånden på vores kunders lokationer, hvilket gør en ensartet arbejdsgang mulig."

Digitale brugervenlige løsninger, der reducerer arbejdsbyrden og CO2-emissioner
Et afgørende aspekt af integrationen af ​​ToolSenses løsninger er at digitalisere arbejdsprocesser, som typisk vil blive udført manuelt af ISS’ on-site medarbejdere.

Alexander Manafi, CEO for ToolSense, forklarer:

“I stedet for at bevare overblikket over lokale maskiner gennem besværlige processer, der involverer pen og papir eller Excel-ark, vil medarbejderne nu have adgang til al relevant information og administrere aktiver gennem én enkelt digital platform. ”

"Denne optimerede brug af ISS's værktøjer, herunder en bedre udnyttelse af eksisterende ressourcer, vil også have en positiv indvirkning på reducere CO2-udledning. Vi ser meget frem til at starte denne rejse med ISS.”

ISS og ToolSense indledte allerede for to år siden et samarbejde, hvor de med succes stod for integrationen af ​​ToolSenses løsninger i ISS’ østrigske landeorganisation. Samarbejdet har nu kulmineret i det globale strategiske partnerskab, der muliggør skalering af disse løsninger og tilgange til et globalt niveau.