Vestforbrænding melder om risiko for støjgener

I forbindelse med byggeri på Vestforbrændings anlæg i Glostrup kan der i perioden 18. til 22. september 2023 (begge dage incl.) opstå støjgener. Støjen kommer fra en såkaldt pæleramning, som er nødvendig at udføre på grund af jordbundsforholdene i stedet for konventionelt funderingsarbejde. I forbindelse med arbejdet vil Vestforbrænding og entreprenøren, der udfører opgaven, tage foranstaltninger for at begrænse støjen mest muligt. Arbejdet vi foregå i tidsrummet 7 – 17.

Vi beklager på forhånd de gener, byggeriet kan medføre, og håber på forståelse fra private og virksomheder i vores nærmeste omgivelser.

Hvis du som nabo oplever usædvanlig støj, lugt eller støv så ring til os på +45 44 85 70 00 i dagtimerne på hverdage. Er det aften eller weekend, kan du kontakte eller informere os via mail nabo@vestfor.dk

Vestforbrænding er Danmarks største affaldsselskab. Vi er ejet af 19 sjællandske kommuner, som vi tilbyder løsninger inden for indsamling og behandling af affald samt levering af fjernvarme og elektricitet. På www.vestfor.dk kan du læse om Vestforbrændings selskabskonstruktion, vores arbejde, historie, økonomi og værdisæt.

Analyser af sammenlægning mellem Vestforbrænding og Farum Fjernvarme er på trapperne20.10.2023 09:12:00 CEST | Pressemeddelelse

Vestforbrænding og Farum Fjernvarme arbejder på at færdiggøre et beslutningsgrundlag for sammenlægning af de to selskaber. Sammenlægningen skal efter planerne sikre billigere fjernvarme og gøre det lettere at rulle mere fjernvarme ud til endnu flere borgere. Parterne har siden forårets årsmøde i Farum Fjernvarme arbejdet på en afklaring af, hvordan sammenlægningen skal finde sted. De sidste analyser er ved at være på plads, og et beslutningsgrundlag forventes forelagt de to selskaber i december.

Vestforbrænding: fjernvarmen er nu på vej til nye kunder6.10.2023 13:57:07 CEST | Pressemeddelelse

Det er en historisk dag for Vestforbrænding, som netop har skrevet under på kontrakter til 6,3 mia. kr. med entreprenørselskaberne Per Aarsleff A/S og M.J. Eriksson A/S. I første kvartal 2024 bliver første spadestik taget, og arbejdet med at udrulle klimavenlig fjernvarme i en række storkøbenhavnske kommuner vil dermed gå i gang. Der er tale om den første etape af flere i forbindelse med Vestforbrændings Varmeplan 2030, der samlet set skal sikre fjernvarme til 39.000 nye kunder.

Vestforbrænding: der bliver fjernvarme nok22.8.2023 10:09:08 CEST | Pressemeddelelse

Faldende affaldsmængder til forbrænding og mere til genanvendelse og genbrug. Det er kravet til at opnå et bedre klima. Men det betyder også lavere brændselsmængder til den fjernvarme, som Vestforbrænding leverer i dag, hvor godt 95 pct. er baseret på affald. Hos flere af Vestforbrændings fjernvarmekunder har det skabt bekymring, for hvor skal varmen komme fra, og vil der fortsat være høj forsyningssikkerhed og lave priser? Ja, lyder svaret fra Vestforbrændings distributionschef for fjernvarme, Søren Løgstrup Hansen, som sammen med kolleger samtidig står med Danmarks største udvidelse af fjernvarmenettet.