Aveny-T: En fantastisk anerkendelse at komme fast på finansloven

Aveny-T’s direktion og bestyrelse glæder sig over, at Regeringens finanslovsudspil lægger op til, at Aveny-T kommer fast på finansloven med 2,6 millioner årligt i tilskud over fire år.

”Vi er stolte og glade og ser det som en anerkendelse af teatrets store arbejde, og en anerkendelse af det store potentiale Aveny-T har, særligt for de unge,” siger Bestyrelsesformand for Aveny-T, Henning Dyremose. ”Det er ingen hemmelighed, at vi har kæmpet for at sikre finansiering til Aveny-T over en årrække, og finanslovsmidlerne er en solid del af det fundament, der er nødvendigt for at drive et velfungerende teater. Det er et kærkomment og nødvendigt skridt på vejen for at sikre finansiering til Aveny-T, også selvom det kun er en del af de midler, vi skal finde”.

Direktør Marianne Klint takker ligeledes for finanslovsudspillet:

”Aveny-T har de seneste år markeret sig som en åben scene om unge, med unge og af unge.

Det sker både på og udenfor scenerne og størstedelen af teatrets repertoire afspejler drømmen og visionen i teatrets kunstneriske profil. Vi har satset på en ny, spirende huskunstnerordning og samarbejder desuden med unge scenekunstnere fra såvel det frie felt som fra etablerede institutionsteatre. Og er i tæt dialog med et nyt ungt publikum, der går i interaktion med de unge kunstnere, forestillingerne og bruger teatret på en ny måde. Det får vi mulighed for at forsætte nu til stor gavn for alle,” siger Marianne Klint.

For yderligere kommentarer, kontakt kommunikationsansvarlig for Aveny-T’s bestyrelse Benjamin Rud Elberth på 23961545.