365discount fejrer 3års fødselsdag med rekord fremgang
Dagligvarekæden 365discount fylder 1. september 3 år.
Det sker med et brag af en fødselsdagsfest, hvor man ikke mindst fejrer, at kæden i løbet af de godt 1000 dage har åbnet 353 butikker, som uge for uge vinder markedsandele.
365discount er dermed den hurtigst udrullede kæde i dansk dagligvares historie.
Succesen er skabt af 9500 medarbejdere og en række markante sejre og aktiviteter:
- Kæden har har vundet 4 uafhængige pristjek
- Sat fokus på SundMoms i forbindelse med folketingsvalget, da sundhed og grønnere livsstil er en af kædens store fokusområder
- Været national partner på Royal Run og Ladywalk
- Lanceret og solgt hjertevand (kildevand) hvor overskuddet går til Hjerteforeningen
- Matchet værter og gæster op i julen sammen med Røde Kors med formålet at afhjælpe ensomhed i julen
- Sammen med Hjerteforeningen givet alle butikschefer hjerteredderkursus
- Lanceret en kampagne hvor kunder ved at købe deres helt almindelige dagligvareindkøb i vores butikker samlede mærker, som de kunne bytte til gratis glas
- Lanceret nye egne produkter under varemærkerne 365, 365Økologi og 365minirisk
- Introduceret flere nye små og store leverandører i kædesortimentet
”Opskriften på succesen ligger uden tvivl i rekrutteringen af stærke ledere og dedikeret personale, sortimentsfokus og udvikling af innovative, nytænkende butikker, som med et digitalt afsæt tager højde for den samlede butiksoplevelse og fokus på, hvad vores grønne hjerte banker for; den sunde og grønne livsstil,” siger Thomas Nielsen, kædedirektør i 365discount.
365discount markerer selvfølgelig fødselsdagen og kunderne er inviteret ind til stærke fødselsdagstilbud med priser helt ned til 3,65 kr. stk. Derudover er der mulighed for at deltage i en konkurrence via kædens Instagram-profil, hvor tre heldige vindere kan vinde muligheden for at tømme en 365discount butik på 3 minutter.
12 nye butikker på vej
Festlighederne stopper dog ikke her, for i løbet af de næste fire uger åbner yderligere 12 butikker mere og med åbningen af den sidste butik i 2023 når kæden lige præcis 365 butikker. Det er en milepæl, som heller ikke kommer til at gå stille for sig. Men meget mere om det senere…
Yderligere information: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 2299
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop klar til at donere kød efter ny forenkling af regler8.12.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
null
Slut med usikkerheden: Ny modningsmetode sikrer spisemodne avocadoer hver gang i Coops butikker1.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop er først i Danmark til at gøre brug af en helt ny modningsteknologi, der sammen med kunstig intelligens sikrer, at forbrugeren altid finder spisemodne avocadoer i butikkerne. De nye, spisemodne avocadoer kommer som Irma-produkt fra uge 49.
Coop fjerner låg på creme fraiche og reducerer 15 ton plast20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coop tager endnu et skridt mod mindre plastaffald i hverdagen. Fremover bliver creme fraiche fra Coops egen serie, ”Coop”, produceret med en tynd film som låg i stedet for det traditionelle plastlåg. Det drejer sig om 4,7 millioner bægre og giver en årlig reduktion på 15 ton plast.
Coop lancerer Irma-kollektion af boligtekstiler10.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nostalgi er navnet på den nye kollektion, der er skabt i krydsfeltet mellem tradition og innovation.
Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum