Kunder hos 3 kan nu betale abonnement via MobilePay

Med en ambition om at gøre det nemt og enkelt at være kunde hos 3 lancerer teleselskabet i dag muligheden for at betale abonnementer og løbende betalinger (som fx afbetaling på mobiltilbehør) via MobilePay. Den nye betalingsmulighed bliver tilgængelig for privatkunder hos 3 som en integreret del af den velkendte app MobilePay og i øvrigt gratis at benytte.
”Det skal være nemt og enkelt at være kunde hos 3, og vi sætter en ære i at være først med de sidste nye og mest brugervenlige løsninger. Det er derfor meget ’3’sk’, at vi er blandt de allerførste til at tilbyde MobilePay til betaling af abonnementer. Mange af vores kunder er digitale frontløbere og er givetvis allerede glade brugere af MobilePay. Nu kan de også tilmelde abonnementsbetalinger med et swipe i app’en,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3.
Når man vælger at forbinde MobilePay til et abonnement, behøver man ikke indtaste kortoplysninger eller finde Nem ID frem. Ét swipe - det er nok til at starte betalingen for et abonnement eller en service. Og derefter kører betalingerne automatisk. Dagen før hver betaling kan kunden modtage en notifikation med information om betalingens beløb, hvis kunden ønsker det.
App’en giver overblik
”Abonnementsbetalinger” vil fremover være en del af menuen i MobilePay. Her kan man få overblik over de abonnementer, som betales via MobilePay. Man kan også administrere eller ændre sine betalingsaftaler direkte i app’en og få overblik over både tidligere og kommende betalinger.
”Vi er meget tilfredse med at kunne tilbyde en løsning som denne, som både er gratis og samtidig giver kunderne en tryghed i form af et rigtig godt overblik og nem håndtering af deres betalinger. Vi forventer derfor, at en del kunder vil rykke over på MobilePay,” siger David Elsass fra 3 og understreger, at 3 fortsat ønsker at tilbyde flere valgmuligheder, når det gælder betalingsløsninger.
Som en service modtager alle kunder hos 3 deres regning på mail. 3 tilbyder følgende betalingsmuligheder:
- Girokort: 49 kr.
- Betalingsservice: 9,25 kr.
- Automatisk kortbetaling: 0 kr.
- MobilePay: 0 kr.
Eksisterende kunder kan tilmelde deres regninger til automatisk betaling i MobilePay ved at henvende sig i en 3Butik, kontakte 3’s kundeservice eller ved registrering på 3.dk/mobilepay. Kunderne modtager derefter en sign up-mail, hvor de bliver sendt over i MobilePay app’en.
MobilePay har dags dato lanceret løsningen MobilePay Subscriptions, som danner grundlag for ovenstående. 3 og JP/Politikens Hus har været pilotvirksomheder for MobilePay og således været med til at udvikle og teste løsningen frem mod lanceringen i dag. Udviklingssamarbejdet fortsætter, og 3 vil på et senere tidspunkt tilbyde tilmelding til MobilePay i webshoppen og selvbetjeningen på 3.dk samt mulighed for at kombinere en up-front betaling og tilmelding til abonnementsbetaling og/eller afbetaling i MobilePay.
Fakta om MobilePay hos 3
I MobilePay app’en får kunder hos 3 adgang til en menu med følgende muligheder:
”Aftale” - her kan kunden:
- Se, hvilke services de betaler for, og hvor ofte betalinger trækkes
- Ændre hvilket betalingskort, MobilePay skal trække pengene fra
- Vælge at få en notifikation dagen før betalingsdato med information om, hvor meget der trækkes fra deres kort
”Betalinger” – her kan kunden:
- Se tidligere, kommende og afviste betalinger
- Afvise den enkelte betaling inden den gennemføres. Kunden vil kunne se og afvise betalingen i 8 dage op til betalingsdagen
- Fjerne MobilePay som betalingsmetode for sit abonnement - altså slette forbindelsen imellem MobilePay og 3 (dette gælder dog ikke som en opsigelse af abonnementet)
”Info”- her kan kunden:
- Finde 3’s kontaktoplysninger samt link til en FAQ på 3.dk
Læs mere på www.3.dk/mobilepay
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 47 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Roamingdata afslører danskernes foretrukne feriedestinationer i efterårsferien23.10.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Efterårsferien i uge 42 er traditionelt en af årets mest aktive rejseuger, hvor mange danskere benytter skoleferien til at tage et smut til udlandet. Men hvor rejser vi egentlig hen? Det har teleselskabet 3 undersøgt ved hjælp af roamingdata har 3.
Disney+ inkluderes i udvalgte OiSTER-abonnementer fra i dag22.10.2025 09:02:00 CEST | Pressemeddelelse
OiSTER har gode nyheder til alle fans af højkvalitetsserier og film, der har et abonnement hos teleselskabet. Fra i dag kan OISTER-kunder via deres abonnement få adgang til Disney+, en af Danmarks mest populære streamingplatforme.
20 år i spidsen for 3 Danmark – og stadig med blikket rettet fremad20.10.2025 05:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Morten Christiansen markerer i år 20-års jubilæum som øverste chef for 3 i Danmark. I dag står han i spidsen for teleselskabet som regional CEO for 3 i både Skandinavien og Østrig – og kan se tilbage på to årtier, hvor 3 i Danmark har udviklet sig fra at være en udfordrer til at indtage pladsen som Danmarks næststørste teleselskab.
Stærk vækst og solide resultater i tredje kvartal hos 316.10.2025 08:34:06 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 leverer endnu et stærkt kvartal med markant vækst i både kundebase og indtjening. Med 38.000 nye kunder og en EBITDA-stigning på 7,6 % fortsætter 3 sin fremmarch på det danske marked.
Når mobilen sniger sig med til middagsbordet: Mere end 8 ud af 10 danskere oplever, at telefonen forstyrrer nærværet18.8.2025 13:33:28 CEST | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra YouGov for teleselskabet 3 afslører det, de fleste af os godt ved, men sjældent siger højt: Vores telefoner stjæler opmærksomheden, dér hvor vi burde være allermest til stede – med vores partner, børn og venner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

