Pepperl+Fuchs bliver medlem i Brintbranchen

Pepperl+Fuchs A/S har meldt sig ind i Brintbranchen. Pepperl+Fuchs er global leverandør af eksplosionssikker teknologi og applikationsløsninger, og spiller dermed en vigtig rolle i en sikker opskalering af brint og Power-to-X-industrien.

Som én af frontløbere inden for eksplosionssikker teknologi, spiller Pepperl+Fuchs en vigtig rolle i at sikre og automatisere processer inden for brintværdikæden. Virksomheden arbejder med innovative komponenter og løsninger, som kan anvendes i de forskellige stadier af brintproduktion, distribution og udnyttelse.

Det glæder Tejs Laustsen Jensen, direktør i Brintbranchen, at kunne byde Pepperl+Fuchs velkommen i Brintbranchen.

”Vi er glade for, at Pepperl+Fuchs har valgt at melde sig ind i Brintbranchen. Pepperl+Fuchs har stor ekspertise indenfor automatisering, og er allerede nu godt positioneret i at kunne understøtte branchens voksende behov for automatisering. De kommende år vil efterspørgslen efter sikre og automatiserede processer, herunder eksplosionssikker teknologi, tiltage i både den danske og globale brintindustri. Pepperl+Fuchs er derfor bindeled mellem diverse dele af værdikæden for brint og Power-to-X. Jeg glæder mig rigtig meget til samarbejdet,” siger Tejs Laustsen Jensen.

Pepperl+Fuchs ser det som sin forpligtelse til at drive innovationen og bidrage til en bæredygtig fremtid, og det har været én af drivkræfterne bag medlemskabet hos Brintbranchen. Karsten Kongaa, salgsingeniør hos Pepperl+Fuchs A/S, siger om medlemskabet:

”Vi er glade for at blive en del af Brintbranchen og bidrage med vores ekspertise inden for eksplosive miljøer. Udviklingen inden for brint går stærkt, og Pepperl+Fuchs ønsker at bidrage til en mere miljøvenlig fremtid. Med vores omfattende ekspertise inden for automatisering, og med stor erfaring i at levere komponenter og løsninger af høj kvalitet, er Pepperl+Fuchs klar til at bidrage væsentligt til opskaleringen af brint og Power-to-X-industrien. Efterhånden som brint- og Power-to-X-branchen tager fart, er Pepperl+Fuchs dedikeret til at udvikle banebrydende automatiseringsløsninger og fremme eksplosionssikker teknologi for at imødekomme de skiftende krav fra denne sektor.”

Pepperl+Fuchs

Pepperl+Fuchs er en førende global leverandør af eksplosionssikker teknologi og applikationsløsninger. Med stærkt fokus på automatisering tilbyder virksomheden et omfattende udvalg af produkter og tjenester, designet til at øge operationel effektivitet, sikkerhed og produktivitet på tværs af forskellige industrier.

Pepperl+Fuchs engagement i innovation og teknologiske fremskridt, positionerer dem som en betroet partner for kunder over hele verden.

Resultatet af den europæiske brintbank punkterer myten om, at grøn brint er for dyrt30.4.2024 14:16:37 CEST | Pressemeddelelse

Brintbranchen finder resultaterne af den første auktionsrunde i den europæiske brintbank opløftende, da de beviser, at europæiske brintprojekter er tættere på kommerciel modenhed end tidligere antaget. Nu handler det om at holde momentum, og Brintbranchen opfordrer derfor Danmark til at afsætte nationale midler til de kommende auktionsrunder i den europæiske brintbank.