Mads Pedersen fra Lidl-Trek vinder Danmarks største etapeløb
Dagligvarekæden Lidl, som er hovedsponsor og strategisk partner for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek, roser de to fremtrædende danske verdensstjerner, Mads Pedersen og Mattias Skjelmose for deres præsentationer i Danmarks største etapeløb. Lørdag sikrede Mads Pedersen sig sejren efter den afsluttende enkeltstart i Helsingør i PostNord Danmark Rundt.

I maj annoncerede dagligvarekæden Lidl, at de har indgået en aftale som hovedsponsor og strategisk partner for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek, som har flere danskere i front, herunder Mattias Skjelmose og Mads Pedersen. Lørdag kunne Mads Pedersen iføre sig den eftertragtede blå førertrøje efter fem etaper, der førte dem gennem det danske landskab i løbet af PostNord Danmark Rundt.
”Det har været en sand fornøjelse at følge Lidl-Trek-holdet fra sidelinjen i årets PostNord Danmark Rundt og så endda med Mattias og Mads P. i front under hele løbet. Udover deres verdensklasse præstationer, demonstrerer Team Lidl-Trek også et helt unikt sammenhold indbyrdes, hvor de viser, at styrken ligger i teamet, når de står sammen. Hos Lidl ønsker vi at være med til at fremme cykelsportens forbilleder i Danmark, og det er uden tvivl tydeligt, at disse atleter lever op til den rolle," siger administrerende direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann.
Selvom det var Mads Pedersen, der sikrede sig den samlede sejr, var hans primære konkurrent faktisk holdkammeraten Mattias Skjelmose. Dette førte til, at Team Lidl-Trek også tog trøjen for holdkonkurrencen.
Læs mere om partnerskabet mellem Lidl og Trek her.
Lidl
Lidl er en del af Schwarz Group, som er en af de førende detailvirksomheder i Tyskland og Europa, med hovedkvarter i Neckarsulm, Tyskland. Lidl driver i øjeblikket flere end 12.000 butikker og over 200 varedistributions- og logistikcentre i 31 lande.
Trek
Trek Bicycle er en global leder inden for design og fremstilling af cykler og relaterede produkter. Trek mener, at cyklen kan være en simpel løsning for mange af verdens mest komplekse problemer og er forpligtet til at nedbryde de barrierer, der forhindrer folk i bruge cykler oftere til transport, rekreation og inspiration.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum