Dagrofa ApS

Dagrofa Foodservice inviterer professionelle køkkener til Casual Dining under overskriften ’Sammen udvikler vi den danske madscene’

Del

Den 27. september danner Bella Centret rammen for inspirationsmessen Casual Dining, som Dagrofa Foodservice står bag. Titlen på årets arrangement er ”Sammen udvikler vi den danske madscene’, og der vil være rig mulighed for at opleve over 100 leverandører og events på messens tre store madscener.

Casual Dining, Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, finder næste gang sted den 27. september i Bella Centret, hvor det professionelle MadDanmark er inviteret med til bords.

I år er temaet og omdrejningspunktet ’Sammen udvikler vi den danske madscene’, og der bliver sat fokus på de store forandringer på både den globale og især den danske madscene, hvor både grossister, leverandører, specialister og producenter har et stort ansvar – et MADansvar – for udviklingen i branchen, som er i konstant forandring.  

Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:

-Med Casual Dining markerer vi, at den danske madscene er i en rivende udvikling, og at vi som samlet fødevarebranche har et stort ansvar for, hvor vi er på vej hen. Derfor er dette års overskrift for arrangementet ’Sammen udvikler vi madscenen’, og vi har en klar forventning om, at vi med Casual Dining kan være med til at styrke de vigtige partnerskaber på tværs af branchen.

Over 100 leverandører og konkurrence for unge kokketalenter

Mere end 100 leverandører har allerede meldt deres ankomst til Casual Dining, som udover smagsprøver også deler ud af deres passion, faglighed, ekspertise og kærlighed til maden. Deltagerne kan f.eks. møde eksempelvis Arla Pro, Unilever Food Solutions, Valsemøllen, Delidrengene, Foodture, Grød, Banana, Reduced, Dava Foods og mange flere.

Derudover kan man bl.a. møde Dagrofa Foodservices’ egne specialister Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus – og der vil i år også være ekstra fokus på de 30 Cash & Carry-butikker i regi af Dagrofa Foodservice.

På inspirationsmessens tre store madscener bliver der i løbet af dagen afholdt en lang række events (oplæg, masterclasses og workshops), som tager udgangspunkt i temaerne ’Smag & Nørderi’, ’Dansk/Lokalt’ og ’Ansvarlig Menu’. På scenerne er der også mulighed for at opleve mere farverige indslag – bl.a. vil moderator Simon Jul stå for at få en masser af røverhistorier ud af en Michelin-kok.

Som noget nyt byder Casual Dining på en talentkonkurrence for dygtige kokkelever – det er nærmere betegnet semifinalen i BMW MASTERS Talent, der bliver afholdt i forbindelse med messen.

Her får op til 25 hold med 2 deltagere på hver mulighed for at dyste om 5 pladser i finalen, der finder sted til food festivalen BMW MASTERS i Lyngby i foråret 2024, hvor Dagrofa Foodservice er partnere sammen med Brønnum, BMW Jan Nygaard AS og Gastro.

Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, siger afslutningsvis:

- Vi vil meget gerne støtte op om de unge talentfulde kokkeelever, da de er branchens fremtid, og får en stor betydning for, hvordan madscenen udvikler sig. Derfor er vi glade for, at vi til Casual Dining er værter for semifinalen i BMW MASTERS Talent, og vi har denne gang også rakt direkte ud til Hotel- og Restaurantskolen og Kokke- og Tjenerskolen på ZBC for at få de nye generationer involveret og sætte fokus på kokkefaget, som fremtidens arbejdsplads.

Casual Dining er målrettet repræsentanter fra både store og små professionelle køkkener i hele Danmark – det er gratis at deltage, og billetter kan bookes via casualdining.dk. Her vil programmet og udstillerlisten løbende også løbende blive opdateret.

Fakta om Dagrofa Foodservice:

  • Dagrofa Foodservice er en ledende totalleverandør til foodservicesektoren i Danmark og en del af Dagrofa-koncernen.
  • Vi er markedsleder inden for kantiner og hoteller, og vi leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter.
  • Vi har 30 Cash&Carry-butikker over hele landet og specialisterne HKI Ost, Grambogård og Grøn Fokus.
  • Sidste år deltog mere end 1.000 repræsentanter fra professionelle køkkener og fødevarebranchen på Casual Dining.
  • Læs mere på www.casualdining.dk & www.dgfs.dk

Kontakter

Billeder

Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Download
Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Download
Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Stemningsbillede fra Casual Dining 2022.
Download
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice: "Med Casual Dining markerer vi, at den danske madscene er i en rivende udvikling, og at vi som samlet fødevarebranche har et stort ansvar for, hvor vi er på vej hen. Derfor er dette års overskrift for arrangementet ’Sammen udvikler vi madscenen'."
Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice: "Med Casual Dining markerer vi, at den danske madscene er i en rivende udvikling, og at vi som samlet fødevarebranche har et stort ansvar for, hvor vi er på vej hen. Derfor er dette års overskrift for arrangementet ’Sammen udvikler vi madscenen'."
Download
Hjalte Peterzan og Sebastian Kruse fra Hvidøre Slot vandt BMW MASTERS Talent 2023. Til Casual Dining bliver semifinalerne til BMW MASTERS Talent gennemført.
Hjalte Peterzan og Sebastian Kruse fra Hvidøre Slot vandt BMW MASTERS Talent 2023. Til Casual Dining bliver semifinalerne til BMW MASTERS Talent gennemført.
Download

Om Dagrofa

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye