Nyt kvalitetsmærke i køleskabet: Sammen sender Øllingegaard og Grøn Balance mælk ud til danskerne

Fra næste uge vil der være øko-mælk fra Øllingegaard og Grøn Balance i køleskabene i MENY og SPAR.

MENY, SPAR og Øllingegaard sender fra næste uge mælk ud til hele Danmark under Dagrofa-varemærket Grøn Balance. Samarbejdet betyder, at alle danskere får mulighed for at smage de økologiske mejeriprodukter fra det ambitiøse mejeri.

“Vi er utroligt glade for, at vi nu kan tilbyde noget af markedets bedste mælk og mejeriprodukter til kunderne under vores eget mærke, Grøn Balance. Vi vil være først med fremtidens fødevarer bl.a. gennem innovation, og samarbejdet med Øllingegaard er helt i tråd med dette - sammen udbreder vi den lokale økologi til hele Danmark. Jeg ser et stort potentiale i vores samarbejde med Øllingegaard, som vil bidrage til at styrke vores Grøn Balance brand yderligere,” siger Michael Christensen, kategoridirektør i Dagrofa.

I første omgang vil kunderne kunne finde skummetmælk, minimælk, letmælk og sødmælk fra Øllingegaard og Grøn Balance i køleskabene fra uge 33. I løbet af efteråret vil flere produkter som smør og piskefløde komme til og sidenhen en række andre mejeriprodukter, der lige som mælken vil være genkendelige med både Grøn Balance og Øllingegaards logoer.

“Hos Øllingegaard glæder vi os over samarbejdet med Dagrofa, som har stået på i mange år. Nu ser vi frem til at bringe vores gode produkter endnu længere ud, og at vi føler en stolthed over, at vi er med til at sikre en fair pris til alle led; mejeri, landmænd og forbrugere. MENY og SPAR får et dansk kvalitetsprodukt, som jeg er sikker på, at kunderne vil tage til sig,” siger Leif Friis Jørgensen, direktør i Øllingegaard.

For landmænd, der leverer til Øllingegaard, er økologi en selvfølge, og dyrevelfærd og omtanke for miljøet er et krav, der også bliver taget alvorligt. Det er velkendt, at den soja, som bruges i meget dyrefoder, er en stor klimabelastning. Landmændene må ikke bruge foder med soja, og mange af dem dyrker faktisk selv det foder, dyrene får. Det er også et krav til landmændene, at de hvert år skal etablere mindst én biotop – det er et område, der udlægges til biodiversitet. Med andre ord er Øllingegaard og Grøn Balance-mælken et kvalitetsprodukt, der har tænkt de vigtige temaer ind for at sikre en god fremtid for dyr, mennesker og planter.

MENY løftede lidt af sløret for Danske Madskatte tidligt på foråret. Med Danske Madskatte vil man blandt andet samarbejde med mindre, kvalitetsbevidste danske producenter, om at bringe madglæden og kvaliteten bredere ud til danskerne.

Øllingegaard i Nordsjælland og Naturmælk med hjemsted i Sønderjylland, leverer begge til Grøn Balance-mælken.