Nyt BESTSELLER-mærke åbner de første butikker i Danmark
Første retailbutik nogensinde er snart en realitet for det knap et år gamle modebrand EVOKED VILA, der med stigende popularitet har bevist, at der er marked for et moderigtigt plus-size brand med skarp fokus på pasform.
Efter at have lanceret EVOKED VILA i 15 markeder på mindre end 12 måneder er et af de nyeste BESTSELLER brands nu klar til at åbne retailbutikker i tre danske byer. I august og september inviterer EVOKED VILA sine første kunder inden for i henholdsvis Odense, Kolding og Randers, mens ekspansionen af shop-in-shops fortsætter på det europæiske marked.
”Åbningen af vores egne butikker er et klart signal om, at EVOKED VILA har haft en positiv start, og vi er investeret i at realisere brandets fulde potentiale. Vores ambition er at blive et globalt dominerende plus-size brand, hvilket ikke er en ambition, alle lancerer med,” siger Simon Khong Harbjerg, Brand Director i VILA.
Ejerskab over retail
Den positive modtagelse har især slået igennem i Tyskland, som traditionelt er VILA's største wholesale marked, men også sydeuropæiske lande som Spanien har taget overraskende godt imod EVOKED VILA. I Tyskland er en større wholesale partner godt i gang med at udrulle shop-in-shops. Og både i udlandet og herhjemme har partnere meldt sig på banen til at åbne de første fysiske EVOKED VILA butikker.
”Vi er meget glade for den anerkendelse, der ligger i interessen, men til en start kommer selv til at stå ved roret for retail. Det er reelt at sige, at der er en stor intern stolthed forbundet med at træde ind i det for os nye segment af modemarkedet, og vi ønsker at overvåge alting tæt og være i dialog med kunderne, så vi er sikre på at ramme opgaven rigtigt,” siger Simon Khong Harbjerg.
Løbende fokusgrupper
Grundighed er en ambition, som har kendetegnet projektet fra dag et. Forud for lanceringen af EVOKED VILA i september 2022, foregik et grundigt forarbejde og løbende dialog med målgruppen via fokusgrupper, der fortsat hjælper med at kvalificere valg og fravalg. Udgangspunktet har været at opbygge en indgående forståelse af, hvilke ønsker og krav kvinder i størrelse 44-56 har til deres garderobe.
"Det er blevet meget tydeligt for os, at kvinderne ønsker sig mere farverigt tøj med varierende snit, og at pasform er særligt vigtigt i plus-size kategorien. Tidligere har der været lidt en tendens til, at plus-size brands traf beslutninger på kvindernes vegne, men vi ønsker at åbne udvalget op, så alle kvinder, uanset størrelse, kan gå i det tøj, de har lyst til og føle sig selvsikre,” siger Ann Stolten Møller, Creative Director i VILA.
I det nye butikskoncept leger EVOKED VILA med farver og varierende former som cirkler, trekanter og firkanter for at understøtte budskabet om hylde forskellighed og variation.
Om EVOKED VILA
- EVOKED VILA henvender sig til kvinder i størrelse 44-56.
- Modebrandet lancerer fire kollektioner om året. De er fokuseret på pasform og trends, detaljer og snit.
- EVOKED VILA er skabt som et subbrand til VILA – et brand i BESTSELLER siden 1994.
Nøgleord
Billeder
Om BESTSELLER
- BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed grundlagt af Holch Povlsen-familien i Denmark i 1975.
- BESTSELLER sælger og markedsfører sine produkter under mere end 20 forskellige brands, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY, og tilbyder tøj og tilbehør målrettet kvinder, mænd, teenagere og børn. Produkterne bygger på konceptet god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
- BESTSELLERs produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt via onlineplatforme.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
HEARTLAND 2023/2422.11.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2023/24 med en årsrapport, der viser en styrket omsætning og et samlet resultat før skat på fire mia. kr.
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
BESTSELLERs Olympiske Håb 2024: Her er de nominerede28.10.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De tre nominerede til BESTSELLERs Olympiske Håb 2024 er fundet. Prisen uddeles hvert år til en atlet, der forventes at kunne sætte sit præg på fremtidens olympiske eller paralympiske lege. Vinderen kåres til Sport 2024-showet den 4. januar 2024.
BESTSELLER indfører bæredygtighedsbonus for alle medarbejdere14.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske modevirksomhed BESTSELLER vil accelerere sin omstilling. Derfor indfører virksomheden nu en række bonusmål, der er relateret til virksomhedens arbejde med bæredygtighed, med den hensigt at motivere alle medarbejdere til at bidrage til at omstille forretningen.
BESTSELLER investerer i fremtiden trods udfordrende marked11.10.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
BESTSELLERs seneste regnskabsår 2023-2024 blev påvirket af sværere betingelser i modeindustrien. Alligevel lykkedes det den danske modevirksomhed at sikre et tilfredsstillende resultat og samtidig investere i en række initiativer, der har til formål at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum