Nu bliver hverdagen billigere for danskerne: Dagligvarekæden Lidl sænker prisen på 150 hverdagsvarer
I marts måned var discount-supermarkedet Lidl de første til at sænke priserne på udvalgte basisvarer. Fra den kommende søndag vil danskerne opleve nye faste lave priser på yderligere 150 hverdagsvarer, der inkluderer alt fra brød, pålæg, mejeri, husholdningsartikler og andre basisvarer. Dette skyldes ikke kun positive leverandørforhandlinger, men også at Lidl aktivt har besluttet at tilbyde kunderne billigere hverdagsvarer.
Fra på søndag vil danskerne kunne finde 150 hverdagsvarer til nye faste lave priser i Lidls dagligvarebutikker. Priserne bliver i gennemsnit sænket med 10 % og det gælder både på produkter fra Lidls populære private-label serier, såsom Engvang og Pålægsslagteren, samt mærkevareprodukter.
Prisnedsættelserne dækker over flere forskellige produktkategorier – lige fra fødevarer til plejeprodukter og rengøringsartikler. For eksempel bliver prisen på madpakkeposer på 1 l. sænket fra 12,95 kroner til 9,95 kroner, mens prisen på mange rugbrød samt pålægsprodukter til madpakken bliver reduceret med en krone.
”Siden marts måned har vi sænket priserne på mange af vores produkter. Nu kan vi glæde danskerne med, at vi fra den kommende søndag sænker priserne på 150 hverdagsvarer, såsom rugbrød, ost og pålæg. Prisnedsættelserne kommer som et resultat af længere tids forhandlinger med vores leverandører for at opnå bedre priser til vores kunder. Samtidig er det også et strategisk valg for os at tilbyde vores kunder, herunder de mange børnefamilier, billigere hverdagsvarer,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Lidl er glade for at kunne tilbyde et bredt sortiment af hverdagsvarer, som er det, kunderne fylder kurven mest med, til nye faste lave priser. Dagligvarekæden arbejder løbende på at nedsætte priserne og forventer også yderligere prisfald.
"Vi ønsker at være danskernes førstevalg, og vi er klar over, at pris spiller en afgørende rolle i den beslutning. Derfor vil vi fortsætte med prisnedsættelser, der gør hverdagen lidt billigere, når man handler hos os," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Eksempler på prisnedsættelser i Lidl, der gælder fra søndag d. 6. august.
Find den fulde oversigt over Lidls nye prisnedsættelser her.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.
Lidl styrker klimainitiativer: Vil være Net Zero i 205030.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl skruer endnu en gang op for klimaindsatsen og forpligter sig til at opnå Net Zero i 2050. Med nye ambitiøse klimamål i forsyningskæden intensiverer dagligvarekæden sit engagement i mere bæredygtige forretningsmetoder og klimabeskyttelse. Virksomheden har allerede reduceret sine drivhusgasudledninger med 65 % siden 2019 på tværs af alle markeder.
Solceller dækker 20 % af strømforbruget ved Lidls lager- og logistikcenter i Køge13.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl udvider solcellekapaciteten på lager- og logistikcenteret i Køge med et nyt 4542 m² stort solcelleanlæg, så 20 % af strømforbruget i bygningen nu dækkes af el fra egne grønne og vedvarende energikilder. Anlæggets kapacitet svarer til det årlige forbrug i over 200 danske husstande.
Lidl bliver officiel partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League2.9.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl fortsætter deres vellykkede “We´re on your team”-kampagne som Official Fresh Fruit Partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League. Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team vil Lidl inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Momsfri frugt og grønt får kunderne til at ændre indkøbsvaner i en sundere retning23.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I februar og marts 2024 fjernede dagligvarekæden Lidl et beløb svarende til momsen på al frugt og grønt. Indsatsen er en del af Lidls arbejde med at give danskerne endnu bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de foretager deres dagligvareindkøb.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum