Nu bliver hverdagen billigere for danskerne: Dagligvarekæden Lidl sænker prisen på 150 hverdagsvarer
I marts måned var discount-supermarkedet Lidl de første til at sænke priserne på udvalgte basisvarer. Fra den kommende søndag vil danskerne opleve nye faste lave priser på yderligere 150 hverdagsvarer, der inkluderer alt fra brød, pålæg, mejeri, husholdningsartikler og andre basisvarer. Dette skyldes ikke kun positive leverandørforhandlinger, men også at Lidl aktivt har besluttet at tilbyde kunderne billigere hverdagsvarer.

Fra på søndag vil danskerne kunne finde 150 hverdagsvarer til nye faste lave priser i Lidls dagligvarebutikker. Priserne bliver i gennemsnit sænket med 10 % og det gælder både på produkter fra Lidls populære private-label serier, såsom Engvang og Pålægsslagteren, samt mærkevareprodukter.
Prisnedsættelserne dækker over flere forskellige produktkategorier – lige fra fødevarer til plejeprodukter og rengøringsartikler. For eksempel bliver prisen på madpakkeposer på 1 l. sænket fra 12,95 kroner til 9,95 kroner, mens prisen på mange rugbrød samt pålægsprodukter til madpakken bliver reduceret med en krone.
”Siden marts måned har vi sænket priserne på mange af vores produkter. Nu kan vi glæde danskerne med, at vi fra den kommende søndag sænker priserne på 150 hverdagsvarer, såsom rugbrød, ost og pålæg. Prisnedsættelserne kommer som et resultat af længere tids forhandlinger med vores leverandører for at opnå bedre priser til vores kunder. Samtidig er det også et strategisk valg for os at tilbyde vores kunder, herunder de mange børnefamilier, billigere hverdagsvarer,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Lidl er glade for at kunne tilbyde et bredt sortiment af hverdagsvarer, som er det, kunderne fylder kurven mest med, til nye faste lave priser. Dagligvarekæden arbejder løbende på at nedsætte priserne og forventer også yderligere prisfald.
"Vi ønsker at være danskernes førstevalg, og vi er klar over, at pris spiller en afgørende rolle i den beslutning. Derfor vil vi fortsætte med prisnedsættelser, der gør hverdagen lidt billigere, når man handler hos os," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Eksempler på prisnedsættelser i Lidl, der gælder fra søndag d. 6. august.

Find den fulde oversigt over Lidls nye prisnedsættelser her.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum