Nu bliver hverdagen billigere for danskerne: Dagligvarekæden Lidl sænker prisen på 150 hverdagsvarer
I marts måned var discount-supermarkedet Lidl de første til at sænke priserne på udvalgte basisvarer. Fra den kommende søndag vil danskerne opleve nye faste lave priser på yderligere 150 hverdagsvarer, der inkluderer alt fra brød, pålæg, mejeri, husholdningsartikler og andre basisvarer. Dette skyldes ikke kun positive leverandørforhandlinger, men også at Lidl aktivt har besluttet at tilbyde kunderne billigere hverdagsvarer.

Fra på søndag vil danskerne kunne finde 150 hverdagsvarer til nye faste lave priser i Lidls dagligvarebutikker. Priserne bliver i gennemsnit sænket med 10 % og det gælder både på produkter fra Lidls populære private-label serier, såsom Engvang og Pålægsslagteren, samt mærkevareprodukter.
Prisnedsættelserne dækker over flere forskellige produktkategorier – lige fra fødevarer til plejeprodukter og rengøringsartikler. For eksempel bliver prisen på madpakkeposer på 1 l. sænket fra 12,95 kroner til 9,95 kroner, mens prisen på mange rugbrød samt pålægsprodukter til madpakken bliver reduceret med en krone.
”Siden marts måned har vi sænket priserne på mange af vores produkter. Nu kan vi glæde danskerne med, at vi fra den kommende søndag sænker priserne på 150 hverdagsvarer, såsom rugbrød, ost og pålæg. Prisnedsættelserne kommer som et resultat af længere tids forhandlinger med vores leverandører for at opnå bedre priser til vores kunder. Samtidig er det også et strategisk valg for os at tilbyde vores kunder, herunder de mange børnefamilier, billigere hverdagsvarer,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Lidl er glade for at kunne tilbyde et bredt sortiment af hverdagsvarer, som er det, kunderne fylder kurven mest med, til nye faste lave priser. Dagligvarekæden arbejder løbende på at nedsætte priserne og forventer også yderligere prisfald.
"Vi ønsker at være danskernes førstevalg, og vi er klar over, at pris spiller en afgørende rolle i den beslutning. Derfor vil vi fortsætte med prisnedsættelser, der gør hverdagen lidt billigere, når man handler hos os," udtaler Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Eksempler på prisnedsættelser i Lidl, der gælder fra søndag d. 6. august.

Find den fulde oversigt over Lidls nye prisnedsættelser her.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum