Micro Matic

Micro Matic styrker sin internationale position gennem opkøb

Den danske industrikoncern Micro Matic har købt Disptek Group, som består af de fire virksomheder Taprite (USA), DSI (Tyskland), Vin Service (Italien) og Disptek UK (Storbritannien), fra hollandske Aalberts N.V.

Micro Matic har indgået aftale med hollandske Aalberts N.V. om opkøb af Disptek Group og dets fire selskaber. Opkøbet styrker Micro Matics position som en af de mest fremtrædende producenter og leverandører på det globale marked for fadkoblinger, anstikkere og andet udskænkningsudstyr.

Aftalen mellem Micro Matic og Aalberts N.V. er blevet underskrevet og ventes at træde i kraft den 31. august.

De fire firmaer i Disptek Group tilbyder tilsammen en lang række produkter og services på markedet for udskænkningsudstyr, herunder anstikkere, fadkoblinger, regulatorer, bar guns, fadølstårne, dispensere og relaterede produkter.

Anders Nørgaard, Group CFO og interim Group CEO, Micro Matic, siger:

- Vi er meget begejstrede over at kunne byde Disptek Group og nye kolleger velkommen i vores organisation og familie. Vi har haft et stort fokus på vores internationale tilstedeværelse de seneste år, og med opkøbet udbygger vi vores position og får mulighed for at tilbyde endnu bedre produkter og services til vores kunder på globalt plan. Vi er mindst lige så begejstrede for at kunne forfølge vores internationale ambitioner ved at indgå aftale med et firma, som vi kender godt fra branchen. Disptek Group er en veldreven organisation med en solid portefølje. Vi arbejder for at blive en førende leverandør af innovative udskænkningsløsninger af højeste kvalitet, og denne aftale er et vigtigt skridt i den rigtige retning.

Disptek Group og dens 275 medarbejdere er internationalt anerkendt i udskænkningsindustrien, og leverer sine løsninger til kunder i mere end 65 lande.

- Opkøbet er i tråd med vores strategiske ambitioner om at udvide vores globale aktiviteter. Nu er målet at accelerere væksten i vores nye organisation gennem tæt samarbejde med ledelse og medarbejdere i Disptek Group. Sammen med dem vil vi finde måder at optimere synergipotentialet mellem de lokale Micro Matic-virksomheder, siger Anders Nørgaard.

Ledelsen i Disptek udtaler:

- Disptek Group, herunder Taprite, DSI, Vin Service og Disptek UK, er taknemmelige for det samarbejde og de præstationer, vi har opnået sammen med Aalberts. Med indtrædelsen i Micro Matic-familien får vi nye muligheder for at accelerere vores produktudvikling gennem innovation og skabe bæredygtige løsninger til markedet. Vi ser frem til samarbejdet.

Aftalens detaljer vil ikke blive offentliggjort.

Fakta om Micro Matic
Micro Matic er en international industrikoncern med base i Odense med en omsætning på mere end to milliarder, mere end 1.000 medarbejdere og aktiviteter i mere end 120 lande. Micro Matic blev grundlagt i 1953 og fokuserer på innovation, udvikling og produktion af udskænkningsløsninger og services. Virksomhedens ejere er to familier, som arbejder ud fra en eviggyldig strategi om at skabe værdi over tid gennem en ’kunderne først’-kultur, åbenhed, troværdighed og kompromisløs kvalitet.

Fakta om Disptek Group og dets firmaer
Disptek Group er en internationalt anerkendt koncern i udskænkningsindustrien med en global rækkevidde sikret gennem flere stærke virksomheder. Gruppen består af Taprite i USA, DSI i Tyskland, Vin Service i Italien og Disptek UK i Storbritannien, som tilsammen har aktiviteter i mere end 65 lande. Mens Taprite, Vin Service og DSI fokuserer på produktion og udvikling målrettet udskænkningsbranchen, udgør Disptek UK et lokalt salgskontor til servicering af det britiske marked.

Fakta om Aalberts N.V.
Aalberts, børsnoteret i Holland, er en international koncern, som arbejder inden for fire teknologiske fokusområder inden for forskellige industrier med fokus på at udvikle, fremstille og levere bæredygtige teknologiske løsninger. Koncernen har mere end 14.500 ansatte, 130 lokationer på verdensplan og aktiviteter i mere end 50 lande.

For yderligere information, kontakt:
Morten Hopballe, pressekontakt, tlf.: 3135 3007

Information om Micro Matic