PensionDanmark kåret som årets europæiske pensionsselskab

Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab blev hædret ved European Pension Awards i London.

Foto: Ursula Bach/PensionDanmark
Foto: Ursula Bach/PensionDanmark Foto: Ursula Bach/PensionDanmark Må benyttes frit med korrekt kreditering

PensionDanmarks arbejde udløser nu en international hæder ved 2023-udgaven af European Pension Awards, som torsdag aften blev uddelt i London.

Ved prisuddelingen modtog Danmarks største arbejdsmarkedspensionsselskab prisen for European Pension Fund of the Year.

”Vi er meget glade for at modtage det skulderklap, der ligger i en pris som denne. Det er en international anerkendelse af vores arbejde, og det er en stor cadeau til vores dygtige og dedikerede medarbejdere,” udtaler administrerende direktør Torben Möger Pedersen.

PensionDanmark A/S administrerer overenskomst- og virksomhedsaftalte arbejdsmarkedspensioner, sundhedsordninger og uddannelsesfonde for over 815.000 medlemmer beskæftiget i 21.500 private og offentlige virksomheder. PensionDanmark er et kundeejet selskab, hvor hele overskuddet går til medlemmerne. De samlede indbetalinger udgjorde 15,2 mia. kr. i 2022. Balancen er over 300 mia. kr.

Andre sprog