Nature Energy Biogas

Ole Hvelplund udnævnt til Shells Country Chair Denmark

Nature Energys CEO, Ole Hvelplund, får således ansvaret for Shells omdømme og stakeholder-relations i Danmark samtidig med sit virke som CEO i Nature Energy.

Ole Hvelplund, CEO i Nature Energy, er nu også Shells Country Chair i Danmark

Det er første gang, at Shell har udpeget en Country Chair fra ledelsen i et porteføljeselskab.

Sinead Lynch, SVP Low Carbon Fuels, Shell, forklarer valget af Ole Hvelplund med hans store indsats for biogas og energisystemet samt hans afgørende rolle i Nature Energys transformation.

Ole Hvelplund kom til Nature Energy i 2013 og har siden gjort virksomheden til en global aktør inden for produktion og udvikling af biogas.

- Jeg er glad og stolt over den tillid, der vises mig, og jeg glæder mig til at løse opgaven, siger Ole Hvelplund.

Nature Energy har i dag 13 anlæg i Danmark, et i Holland og et under opførelse i Frankrig. Der er også en række projekter undervejs i USA og Canada.

Communications Director Rasmus Carlsen, telefon 30 28 67 20

Følg pressemeddelelser fra Nature Energy Biogas

Flere pressemeddelelser fra Nature Energy Biogas

Førende biogasproducent Nature Energy Biogas købt af Shell28.11.2022 17:50:24 CET | Pressemeddelelse

ODENSE, Danmark - Nature Energy Biogas A/S ("Nature Energy" eller "Selskabet"), der er førende inden for produktion af biogas og vedvarende energi fra organisk affald, meddelte i dag, at selskabet har indgået en endelig aftale, hvorefter Shell Petroleum NV, et helejet datterselskab af Shell plc (Shell), vil erhverve 100% af virksomheden til en samlet selskabsværdi på næsten 2 milliarder US Dollars (1,9 milliarder Euro).