Domino’s lukker i Danmark

Siden 2019 har DPE forsøgt at reetablere Domino’s i Danmark. I dag har selskabet valgt at lukke samtlige butikker i landet.

København, 13. juni 2023: Ejeren bag Domino’s Danmark, Domino’s Pizza Enterprise (DPE), har truffet beslutningen om at lukke alle kædens 27 butikker.

Lukningen af Domino’s er en frivillig solvent likvidation, og formålet er at sikre den bedst mulige afvikling af selskabets aktiver og aktiviteter i Danmark.

Grunden til lukningen er, at det er ejerkredsens vurdering, at der ikke er det nødvendige forretningsmæssige grundlag til at fortsætte selskabets aktiviteter i Danmark, trods en ihærdig indsats og succes med at strømline processer i virksomheden.

Mange af selskabets KPI’er med virksomheden blev opnået gennem kædens fire år på markedet. Blandt andet havde alle Domino’s butikker glade smileyer ved deres lukning, og kundernes tilfredshed og tillid var steget stødt gennem selskabets levetid. Dette var dog ikke tilstrækkeligt til at skabe grobund for en sund forretning, hvilket DPE tager konsekvensen af med lukningen.

Domino’s ansatte er orienteret om lukningen, og relevante interessenter vil modtage information om deres retmæssige krav i takt med at likvidationen skrider frem.

Følg pressemeddelelser fra Domino's

Flere pressemeddelelser fra Domino's

Testes i butikken i dag: Danmarks første genbrugelige pizzaæske er på trapperne hos Domino’s4.5.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Domino’s skal i samarbejde med det danske initiativ for pant-emballage, New Loop finde et klimavenligt alternativ til den miljøbelastende konventionelle pizzaæske. I dag, den 4. maj samles Domino’s ledelse og kvalitetsansvarlige fra flere europæiske lande i Domino’s butik på Falkoner Allé for at teste produkter, der potentielt kan blive Danmarks første genbrugelige pizzaæske. København, 4. maj: Danskerne elsker pizza, og de seneste mange år har pizzaen stået øverst på ønskelisten, når der skulle bestilles take-away i de danske hjem.* Dette resulterer, hver eneste dag, i tusindvis og atter tusindvis af brugte pizzabakker, som desværre ikke kan sorteres som andet end restaffald, grundet spildolie fra pizzaen. De brugte æsker skaber et unødigt pres på forbrændingsanlæggene og klimaet, som Domino’s Danmark ikke længere ønsker at være vidne til. Samtidig har regeringens Klimaplan for Grøn affaldssektor og cirkulær økonomi, sat en række mål, som lægger op til handling fra aktører i den dansk