Lidl udvider og forlænger samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund: Bliver sponsor af Håndboldkvinderne

Lidl udvider sit engagement i dansk håndbold og bliver Official Fresh Food Partner for det danske kvindelandshold. Derudover forlænger dagligvarekæden sit eksisterende sponsorat af herrelandsholdet, så begge sponsorater løber frem til 30. juni 2026.

Når de danske håndboldkvinder fremover løber på banen, vil Lidls logo pryde de rød-hvide landsholdstrøjer.

Når de bedste danske håndboldkvinder d. 12. oktober 2023 løber på banen til EM-kvalifikationskampen mod Kosovo i Forum Horsens bliver det med et helt nyt logo på den rød-hvide landsholdstrøje, nemlig Lidls.

Dagligvarekæden udvider sit samarbejde med Dansk Håndbold Forbund til også at være Official Fresh Food Partner for kvindelandsholdet og have sit logo på deres trøje, præcis som de har haft hos herrerne i en god håndfuld år, og det glæder naturligvis direktør i Dansk Håndbold Forbund, Henrik M. Jacobsen.

“Vi har været på en fantastisk rejse sammen med Lidl siden 2017, og vi ser frem til at bygge videre på det gode samarbejde i de kommende tre år. At Håndboldkvinderne nu også bliver en del af samarbejdet, vidner om, at vi har med et rigtig attraktivt kvindelandshold at gøre, og at Lidl og landsholdene deler nogle fælles værdier,” siger Henrik M. Jacobsen og uddyber:

“Lidl kender vi jo qua vores samarbejde som en seriøs, dedikeret og nytænkende leverandør indenfor dagligvarer, og netop de værdier afspejler sig også på landsholdene. Så jeg er ikke i tvivl om, at også det bliver et rigtig godt samarbejde mellem alle parter.”

Lidl ønsker at bidrage til fællesskabet i og passionen for sport
Første gang Lidl teamede op med Dansk Håndbold Forbund var i foråret 2017, da dagligvarekæden blev Official Fresh Food Partner for Håndboldherrerne og sponsor for håndboldskolerne. Siden er samarbejdet flere gange blevet forlænget og udvidet bl.a. med et større sponsorat for Håndboldherrerne.

Nu tilføjes der endnu et kapitel til Lidls efterhånden gode historie om engagement i dansk håndbold.

“Vi er utrolig begejstrede for at udvide vores samarbejde med Dansk Håndbold Forbund til nu også at være Official Fresh Food Partner for Danmarks Håndboldkvinder. I Lidl ønsker vi at bidrage til et øget fokus på fællesskabet i og passionen for sport og herunder håndbold, og her er vi glade for at støtte et hold af internationale topatleter – og også til at være en stor del af VM på hjemmebane til december,” siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl.