Ny indkøbsdirektør til Lidl Danmark
Maria Lovecchio fra Italien bliver ny indkøbsdirektør i Lidl. Maria kender dagligvarekæden særdeles godt, da hun har arbejdet i Lidl i over 14 år. Maria kommer blandt andet med stor erfaring fra indkøbsafdelingen i Lidl Italien og som indkøbsdirektør i Lidl Slovenien – nu glæder hun sig til at bidrage til væksten i Lidl Danmark.

Maria Lovecchio er Lidl Danmarks nye indkøbsdirektør. Maria overtager efter Rasmus Pape, der de seneste tre år har ageret indkøbsdirektør i Lidl Danmark med flotte resultater:
”På vegne af Lidl vil jeg gerne takke Rasmus for hans lange og flotte indsats – både her i Danmark og i Tyskland. Jeg ønsker ham kun alt det bedste videre frem. Nu glæder jeg mig til at byde Maria Loveccio velkommen på vores danske team og arbejde sammen om Lidls udvikling i Danmark. Det er en spændende tid at være dagligvarekæde i, og vi har store ambitioner, som jeg ved, Maria vil være med til at løfte,” fortæller Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl Danmark.
Maria kommer oprindeligt fra Italien, hvor hun også begyndte sin Lidl-karriere. For over 14 år siden startede hun i Lidl Italien og har siden arbejdet i indkøbsafdelingen i Lidl Italien, hvor hun især beskæftigede sig med indkøb og marketing. Senest har hun været indkøbsdirektør i Slovenien. Maria er derfor også et godt eksempel på, hvordan man kan gøre karriere i Lidl – både regionalt og internationalt.
”Jeg glæder mig ekstremt meget til at komme i gang. Det er spændende at starte på et nyt marked og kunne dele gode erfaringer fra andre lande, men det er også helt særligt at få lov til at dykke ned i og blive klogere på de danske forbrugere og bidrage til at sikre, at vi har det på hylderne, de efterspørger,” siger Maria Lovecchio og fortsætter:
”At tiltræde som indkøbsdirektør i en tid som nu, hvor Lidl lige har meldt ud, at man vil udfase al tobak inden udgangen af 2028, er virkelig stærkt. Personligt er jeg selv af den faste overbevisning, at vi gennem viden og tillid når ambitiøse mål – og her er udfasningen af tobak bestemt et af dem. I den kommende tid vil jeg bruge meget tid i landets Lidl-butikker og møde både personalet og kunderne.”
Maria Lovecchio har sin første officielle arbejdsdag til august.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum