Blå Kors slår dørene op til ny genbrugsbutik i Vejle

Torsdag den 25. maj kl. 13 åbner Blå Kors en ny butik i Vedelsgade i Vejle med masser af flot genbrugstøj, sko, bøger og ting til hjemmet.
De frivillige glæder sig til at byde kunderne indenfor i den nye butik. Fra venstre ses Else Marie, Kirsten, Vibeke, Birgit, Jonna og Ulla.

Bag den blå facade på Vedelsgade 32 i Vejle åbner der snart en ny genbrugsbutik.

Blå Kors holder åbningsfest torsdag den 25. maj kl. 13, hvor alle er inviteret til at deltage i fejringen af den nye genbrugsbutik. Her kan man gå på jagt efter alt lige fra tøj og sko til bøger og boligtekstiler.

Vejles borgmester Jens Ejner Christensen deltager i butiksåbningen sammen med Blå Kors Danmarks vicegeneralsekretær Lars Thidemann Jensen.

At genbrugsbutikken åbner i lige netop Vejle er langt fra tilfældigt. Hos Blå Kors har det længe været et ønske at åbne en genbrugsbutik i byen.

"Vejle er i forvejen en by med mange genbrugsbutikker, så det giver god mening, at Blå Kors også er repræsenteret i byen. Vi glæder os rigtig meget til at vise vores flotte butik frem. Vi har fokus på at få tøj og sko af rigtig god kvalitet ind i butikken, så vores kunder altid kan gøre et rigtig godt fund," siger Kirsten Marie Kragh, som er funktions- og områdeleder i Blå Kors Genbrug og tilføjer:

"Butikken bugner allerede med masser af lækkert genbrugstøj og sko til både kvinder, mænd og børn. I den bagerste ende af butikken vil vores kunder altid kunne gøre et ekstra godt køb i outletafdelingen."

Blå Kors' nye genbrugsbutik i Vedelsgade holder åbent mandag til fredag kl. 10-17 og lørdag kl. 10-14. Det er frivillige, som driver butikken og sørger for at sortere og klargøre de ting, som bliver indleveret, så der altid er nye varer på hylderne.

"Hvis man har lyst til at give en hånd med, har vi altid brug flere. Der er et godt fællesskab i butikken," siger Kirsten Marie Kragh.

I 2022 åbnede Blå Kors også et Barnets Blå Hus i Vejle, som er et gratis terapitilbud til børn fra familier med alkohol- og stofmisbrug. Pengene fra genbrugsbutikkerne går til Blå Kors' sociale hjælpearbejde.