ISS’ kantine hos Rambøll nomineret til Danmarks bedste kantine

ISS er sammen med to andre kantiner med i det lille eksklusive felt af kantiner, der netop er blevet nomineret til Danmarks bedste kantine 2023. Kendetegnende for de nominerede er, at de går forrest indenfor bæredygtighed, økologi og madoplevelser. Vinderen offentliggøres til september
Køkkenchef Brian Sylvest Pedersen (tv) og kokkeelev Victor Søndergaard (th) i køkkenet ved Rambølls kantine i Aarhus

En innovativ, modig og kvalitetsbevidst kantine er visionen bag ISS’ koncept i Rambøll i Aarhus Nord, hvor servicevirksomheden hver dag leverer inspirerende madoplevelser for ca. 500 medarbejdere, der dagligt spiser i kantinen.

Med et stort fokus på smag, kvalitet og bæredygtighed er kantinen netop blevet nomineret i et meget eksklusivt felt på tre kantiner til Danmarks bedste kantine 2023.

”Jeg er superglad og stolt over denne nominering. Det er en kæmpe blåstempling af vores dedikerede indsats med at forny og udvikle kantinen hos Rambøll, som vi overtog fra en anden leverandør for mindre end otte måneder siden,” siger Brian Sylvest Andersen, køkkenchef i ISS for kantinen hos Rambøll og fortæller videre:

”Gæsterne skal have en madoplevelse, når de spiser i kantinen. Foruden at deres sanser skal pirres, deres nysgerrighed vækkes, deres øjne forkæles, så skal de også møde smil, inspiration og engagement fra vores kokke. Derfor er denne nominering også en kæmpe kadeau til hele teamet for deres indsats.”

Da ISS overtog kantinen for ca. otte måneder, introducerede servicekoncernen også et nyt madkoncept, som hidtil kun har været udrullet i USA. Madkonceptet, der er ISS’ flagskib indenfor food-løsninger, ISS Guckenheimer, består af tre foodstationer i kantinen, hvor menuen er afstemt med sæsonens råvarer.

”Kantinen i Aarhus er et fremragende eksempel på en veldreven kantine med stor kvalitet, høj brugertilfredshed, stærk innovation og grønt aftryk, der understøtter vores ambitiøse målsætninger indenfor bæredygtighed. Jeg er dybt imponeret over ISS og kokketeamets hårde arbejde, dedikation, engagement og kreativitet. Vi havde et højt niveau tidligere, men det nye kokketeam fra ISS har formået at løfte det gastronomiske niveau endnu højere op,” siger Tomas Wigandt Hansen, Senior FM & Real Estate Manager i Rambøll.

”Niveauet har aldrig været så højt blandt de indstillede køkkener som i år. (..) I år har vi sat ekstra fokus på økologien, og vi glæder os til at se, hvordan køkkenerne favner de økologiske råvarers mange facetter. Med dette års nominerede har vi et helt ekstremt stærkt felt,” siger Kristian Ploug Grut, jurymedlem og ansvarlig for Køkkenprisen hos Landbrug & Fødevarer.

Bæredygtighed er integreret i alle led i værdikæden i kantinen, som understøtter Rambølls store fokus på grønne løsninger. ISS’ kokketeam arbejder struktureret med en sammenhængende menu, der planlægges hver anden uge, der sikrer maksimal anvendelse af hele råvaren i alle dele af menuerne. Dertil bruger kokketeamet også fødevarer, der er kasseret alene på grund af form. Og kokketeamet arbejder målrettet med at optimere menuerne, så råvarer med højt Co2-aftryk bliver erstattet med grønnere alternativer.

Foruden ISS er kantinen hos Gorrissen Federspiel og Det Europæiske Miljøagentur også nomineret til den eftertragtede kantinepris for 2023.

Vinderen af prisen offentliggøres til Landbrug & Fødevarers store branchedag, Fødevaredagen, på Hindsgavl Slot på Fyn d. 19. september.