Nuuday skyder 2023 i gang med vækst i underliggende EBITDA og kundetilgang inden for strategiske kerneområder, alt imens virksomhedstransformationen bevæger sig hastigt fremad

I årets første kvartal voksede området for mobiltjenester samlet set med 9.000 abonnenter drevet af stærk vækst i erhvervssegmentet, men med et mindre tab i forbrugersegmentet. Bredbåndsbasen blev samlet set reduceret med 3.000 abonnenter, men abonnentbasen for fiberbredbånd voksede med 23.000 QoQ, og Hiper, Nuudays udfordrer på markedet for højhastighedsbredbånd, passerede en milepæl i starten af året, hvor de rundede 100.000 kunder.
Serviceomsætningen steg en smule i første kvartal - med 0,1% YoY- til DKK 3.336 mio., og underliggende EBITDA voksede 3,7% YoY til DKK 450 mio., mens underliggende OPEX faldt med 2,3%i takt med, at Nuuday bliver en fortsat mere effektiv og digital tjenesteudbyder. Samtidig faldt underliggende CAPEX med 13,5% sammenlignet med sidste år, primært på grund af lavere investeringer i legacy IT-systemer. 2023 er året hvor Nuuday’s transformationsinvesteringer topper, og samlet set voksede CAPEX således med 6,3% sammenlignet med sidste år.
Teknologisk Institut målte for 8. år i træk TDC NETs mobilnet, som Nuudays brands anvender, til at være 'Danmarks bedste mobilnet', og Nuuday fortsatte med at udvikle nye markedsledende produkttilbud i takt med ændret forbrugeradfærd. Telmore lancerede således en opdateret version af Telmore Play i marts, så kunderne nu kan få fire streamingtjenester efter eget valg. Nuuday fortsatte desuden med at tilpasse sin brandportefølje og solgte i marts den danske markedsleder inden for TVOD – Blockbuster – til SF Anytime.
I februar tog Nuuday et stort skridt fremad i transformationen ved at indgå aftale med Capgemini om at vedligeholde og udvikle de eksisterende IT-systemer som en ”managed service”. Dermed sikrer Nuuday stabil drift og fortsat tilpasning af de forretningskritiske systemer, mens vi bygger den fremtidige IT-platform sammen med Netcracker. Nuuday’s virksomhedstransformation bevæger sig hastigt fremad, og YouSee vil efter planen gå i luften med de første mobilkunder på den nye IT-platform i årets tredje kvartal.
"Jeg er meget tilfreds med vores Q1-resultater og er især stolt af det dedikerede arbejde, vores medarbejdere udfører for at gennemføre vores transformation. Det nye år er startet godt med vækst inden for vores strategiske nøgleområder, store fremskridt med vores IT-transformation og forbedringer i vores underliggende finansielle resultater. Vi ser frem til at kunne præsentere det nye Nuuday, der vil åbne en helt ny verden af muligheder, hvad enten det drejer sig om fremragende produkter eller fantastiske kundeoplevelser", siger Nuuday CEO, Jon James.
Pressekontakt: Mikkel Riis-Jørgensen, mikri@nuuday.dk // 3044 2244.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkThomas ReklingPressekonsulent
Tlf:+4520915076thre@nuuday.dkBilleder
Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday henter international top-profil som ny CTIO10.9.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday styrker sin digitale transformation med ansættelsen af spanske Carlos Moreno Alonso som ny Chief Technology and Information Officer (CTIO). Han afløser Monika Gullin på posten, der med implementeringen af den nye IT-platform Dawn i YouSee, har færdiggjort første vigtige fase af Nuudays digitale rejse.
Nuuday skærper strategien og fokuserer forretningen med ny organisering26.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday kickstarter næste fase af transformationen med en skærpet strategi og en ny organisering for at accelerere væksten med den nye IT-platform som fundament. Ambitionen er klar: At skabe et profitabelt Nuuday, der vækster ved at skabe langsigtet værdi og øget relevans for kunderne gennem en stærk portefølje af brands, der fremover vil være organiseret i en B2B- og B2C-division for at styrke vidensdeling, krydssælge smartere og vinde markedet gennem partnerskaber, innovation og forenklede arbejdsgange.
Nuuday henter ny erfaren kommunikationsdirektør18.8.2025 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nuuday har ansat Tanja Frederiksen som ny kommunikationsdirektør med ansvar for corporate kommunikation, public affairs og ESG. Hun kommer med 15 års erfaring fra lignende stillinger blandt andet som global kommunikationsdirektør i Carlsberg og chef for Corporate Relations i Tryg A/S. Derudover har hun ti års politisk erfaring fra Christiansborg fra forskellige stillinger som rådgiver og journalist. ”Vi er meget glade for at få Tanja Frederiksen med ombord. Hun kommer med et stærkt mix af kommunikationserfaring, politisk tæft, strategisk ledelse og forretningsforståelse. Jeg er overbevist om, at hun er den helt rigtige til at stå i spidsen for Nuudays fremtidige positionering. Både i forhold til at styrke vores fortælling, vores relationer og vores samfundsansvar", siger Christian Thrane, CEO i Nuuday. ”Nuuday er en spændende tech-virksomhed i rivende udvikling, der gennem kendte brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Hiper m.fl. spiller en central rolle i at forbinde mennesker og vi
Eesy er klar med ny CEO, der skal fortsætte den digitale vækstrejse6.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Eesy får ny direktør, når Kine Kristin Kjærnes pr. dags dato tiltræder som CEO efter Lars Blach, hvor hun skal fortsætte eesys vækstrejse og fokusere knivskarpt på en nem og enkel digital kundeoplevelse. Kine Kristin Kjærnes kommer til eesy med omfattende erfaring fra telebranchen kombineret med et kommercielt salgsgen og digitalt mindset, der passer perfekt til eesys DNA.
Toneangivende brancheindex slår fast: Hiper er den internetudbyder som flest vil anbefale og giver mest værdi for pengene30.4.2025 09:33:00 CEST | Pressemeddelelse
For 6. år i træk vinder Hiper Loyalty Group prisen, som den internetudbyder, der leverer mest værdi for pengene. Samtidig er den førende fiberleverandør i år det selskab, flest vil anbefale. Direktør Lars Blach er på vegne af Hiper-teamet stolt af anerkendelsen, og vil med ambitionen om at genvinde priser mange år endnu, gøre det endnu nemmere at blive fiberkunde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum