Giv dit gamle sportstøj nyt liv: hummel vil gøre op med brug-og-smid-væk-kulturen i nyt genbrugsunivers

En gammel træningstrøje, et par udslidte sko, eller måske en for lille flyverdragt til sønnemand.
Vi kender det allesammen. Garderoben hober sig langsomt op med gammelt tøj og sko, og til sidst ender vi med at smide det ud for at få plads til noget nyt.
I forsøget på at gøre op med en stigende brug-og-smid-væk-kultur har hummel som et af de første sportsbrands i verden lanceret et nyt genbrugsunivers, hvor forbrugerne kan give deres brugte hummel-tøj nyt liv.
”Vi ønsker først og fremmest at tage ansvar for de produkter, som vi sender i markedet, og derfor har vi oprettet et genbrugsunivers, hvor vi ønsker at genanvende eller gensælge vores kunders gamle hummel-produkter, når de sender dem retur til os,” siger hummel CEO Allan Vad Nielsen.
Genbrugsuniverset, der er blevet døbt re.hummel, er en del af hummels kundeklub, hvor kunderne optjener point hver gang, de indleverer deres gamle hummel-produkter – uanset produktets stand, og hvor det er købt.
Formålet er at gøre shopping mere cirkulært, hvor et nyt køb ikke behøves at medføre, at det gamle tøj ender i skraldespanden.
”For os handler det i høj grad om at forlænge levetiden på vores produkter og ikke mindst opfordre vores kunder til at tage del i cirkulær shopping. Ambitionen er, at kunderne altid skal forholde sig til det tøj, som de har i forvejen, og derfor vil vi gerne belønne dem hver gang, at de hjælper os med at give vores gamle produkter nyt liv,” fortæller Allan Vad Nielsen.
Som en del af det nye genbrugsunivers har hummel indgået et samarbejde med virksomheden create2STAY, der står for faciliteteringen af setuppet. På sigt er det ambitionen, at hummel også selv skal sælge de gamle produkter på egen webshop.
”I og med, at det er et nyt projekt har vi endnu ikke den tilstrækkelige data til at vurdere, hvor stor en andel af produkterne der vil kunne genbruges eller genanvendes. Vi er dog bevidste om, at genanvendelse af alt tøj endnu ikke er en realitet og fortsat står over for en række udfordringer. Ikke desto mindre ser vi det som et vigtigt skridt på rejsen til at gøre shopping mere cirkulært,” slutter Allan Vad Nielsen.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
hummel lancerer specialdesignet Equality-trøje i samarbejde med syv internationale fodboldklubber26.9.2023 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel har netop lanceret en unik og farvestrålende Equality-trøje, der er skabt i samarbejde med syv af deres største internationale fodboldklubber. Trøjen markerer fejringen af hummels 100-årige historie med at fremme diversitet og inklusion i sportens verden.
hummel med drømme-comeback i Werder Bremen: Ny hjemmebanetrøje slår 10 år gammel salgsrekord12.9.2023 09:59:22 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel og Werder Bremen er stolte over at kunne annoncere en bemærkelsesværdig milepæl, da klubbens nye hjemmebanetrøje er blevet den bedst sælgende i de seneste ti år. Trøjesalget markererer dermed et ekstraordinært comeback for hummel, der netop er vendt tilbage som sponsor for Werder Bremen efter 45 år.
hummel og Warner Bros. Discovery fejrer 100-års jubilæum med lancering af unik børnetøjskollektion10.8.2023 09:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Fejringen af hummels 100-års fødselsdag fortsætter med et unikt samarbejde med gigantiske Warner Bros. Discovery, der også fylder 100 år i år. I en ekstraordinær børnetøjskollektion bringes de populære Looney Tunes-karakterer til live i et fortryllende mashup, der hylder begge brands' jubilæum.
100-års jubilæum: hummel bringer den ikoniske 86-trøje tilbage sammen med danske og internationale storklubber21.6.2023 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel fylder 100 år og fejrer det sammen med ni storklubber i både ind- og udland ved at bringe en af de mest ikoniske fodboldtrøjedesigns nogensinde tilbage på banen. Blandt dem er Brøndby IF, der i dag har offentliggjort, at de skal bære designet fra den legendariske landsholdstrøje i 1986.
Her er fortællingen bag 86-trøjen: Designere rejste 120 dage om året og skabte en af historiens mest ikoniske fodboldtrøjer15.6.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For 37 år siden designede Birgit Leitner og Anne-Mette Ernst Danmarks ikoniske landsholdstrøje fra VM i 1986, der af mange anses for at være en af de flotteste fodboldtrøjer nogensinde. I forbindelse med hummels 100-års fødselsdag, og relanceringen af trøjen, fortæller de to designere for første gang historien om, hvordan de på baggrund af 120 rejsedage om året fandt inspirationen til et af historiens mest anerkendte trøjedesigns i et sylokale i Hørning.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum