Pressemøde – European Games

Den polske ambassade i Danmark inviterer til pressemøde om European Games, der afvikles i Polen til sommer. Cirka 130 af Danmarks bedste atleter deltager deltager, og der er OL-kvalifikation på spil.

Den polske ambassade er onsdag den 10. maj klokken 10.30 vært for et pressemøde om European Games (det europæiske OL), der fra den 21. juni afvikles i Krakow og Malopolska.

Danmark deltager med cirka 130 atleter i 18 idrætsgrene – heraf 12 olympiske. Til stede på pressemødet vil fra DIF være Søren Simonsen, der er dansk chef de mission ved både European Games og OL næste år i Paris.

Ved European Games er der ud over medaljer også kvalifikation til OL i Paris på spil. Søren Simonsen vil kunne fortælle, hvad status er på den danske trup, og hvad perspektiverne er i forhold til OL i Paris 2024.

Adresse: Polens ambassade, Richelieus Alle 12, 2900 Hellerup

Deltagere: Søren Simonsen (chef de mission), Antoni Falkowski (Polens ambassadør i Danmark), Kamila Styrna (turistchef Malopolska-regionen)

Tilmelding af praktiske og sikkerhedsmæssige grunde til: polemb.copenhagen@msz.gov.pl

Se hele programmet i det vedhæftede dokument

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 8.700 idrætsforeninger og godt 2 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.