Nu bliver LIVA Stormarked til MENY: Giver fordele for både kunder og medarbejdere
Samme personale, samme gode service. LIVA Stormarkeds mere end 100 medarbejdere skifter nu LIVA-uniformen ud med en lyseblå MENY-skjorte, men selvom skjorten skifter farve, vil værdierne og serviceniveauet være det samme, siger tidligere ejer af LIVA Stormarked og nu købmand i MENY Liva, Michael Bro Christensen:
”LIVA er noget særligt for mange af Koldings borgere, og det skyldes vores dygtige medarbejdere, som kender deres kunder og altid har leveret et højt serviceniveau samt haft de rigtige værdier i bagagen. MENY deler mange af de værdier, og derfor har det været naturligt, at vores medarbejdere kan fortsætte, ligesom Vivi og jeg kan fortsætte som købmænd. Derudover har det en masse fordele at blive en del af en MENY-kæden,” fortsætter Michael Bro Christensen.
Mere uddannelse og et større fællesskab
MENYs læringsforløb og uddannelser spænder fra elev- og talentuddannelse til ledelsesuddannelser og købmandsuddannelser.
Medarbejderne får løbende uddannelse gennem kurser både fysisk og digitalt, og derfor mulighed for at gøre karriere inden for detail og give kunderne endnu bedre faglig vejledning.
Det glæder f.eks. Mads Jensen som er én af de medarbejdere, der fortsætter i MENY Liva:
”Det er superfedt, at vi får mulighed for at specialisere os og uddanne os løbende. Nogle gange kan man godt være blind for karrieremulighederne i detailbranchen, så det er fedt at komme ind et sted, hvor der er mulighed for at udvikle sig fagligt og personligt,” siger salgsassistent Mads Jensen.
Udover uddannelse er MENY i gang med en ambitiøs digitaliseringsplan, hvor MENY blandt andet har implementeret flere digitale løsninger som e-handelsplatformen MENY Vin og fordelsprogrammet MENY kortet.
Medarbejderne kan derfor se frem til at blive en del af en kæde i digital udvikling, og kunderne kan se frem til flere digitale fordele.
Samme grossist og gode hverdagspriser
LIVA har igennem mange år været kunde hos grossisten Dagrofa, og selvom meget af sortimentet derfor vil være det samme, kan kunderne også glæde sig til nye spændende varer på hylderne. Efter ombygningen til efteråret vil de velkendte MENY-koncepter som fersk fisk, delikatesser og ost være at finde og udforske i butikkerne.
Et andet koncept, der bliver integreret, er prisprogrammet ’Hverdagspris’ der sikrer, at butikskædens kunder altid kan finde mere end 400 basisvarer til en pris på niveau med discountbutikkerne.
’Hverdagspris’ omfatter en lang række varer, som danskerne bruger mest i dagligdagen som f.eks. bananer, mælk, flåede tomater og vaskemiddel.
LIVA Stormarked blev oprindeligt stiftet af købmændene Lissy og Vagner Bro Christensen, som i 1968 flyttede til Kolding med drømmen om at åbne et supermarked. Børnene, Vivi Bro Gregersen og Michael Bro Christensen, har senere taget over, og selvom butikkerne skifter navn og ejer fortsætter Vivi og Michael som ansatte købmænd i butikkerne sammen med de mere end 100 medarbejdere.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Links
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Frivillige indsamler mere end 840.000 stykker affald: Især cigaretskodder, cigaretpakker, snus og plastic fylder5.7.2024 11:33:46 CEST | Pressemeddelelse
Det har været en blandet oplevelse, da mere end 3.300 frivillige fra lokale foreninger samlede affald ind via non-profit-projektet Ren Natur i foråret. Supermarkedskæden SPAR har været med seks år i træk, i hele projektets levetid, og butikkerne er samlingspunkt, når frivillige samler affald.
Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm1.7.2024 10:30:09 CEST | Pressemeddelelse
I løbet af september får Østerlars en ny dagligvarebutik, og købmanden er lokal kending. Min Købmand har gennem en gruppe engagerede borgere fået mulighed for at flytte ind i lokaler, der tidligere har huset Dagli’ Brugsen. Byens borgere kan se frem til en købmand, der er en ægte, lokal ildsjæl, som er på fornavn med kunderne og har passion for den gode kundeoplevelse.
Dagrofa Foodservice inviterer til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’ – tilmelding er åben27.6.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 11. september danner TAP1 i København rammen for inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’, som fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice står bag. Messen har fået nyt navn, og det er også første gang, at arrangementet skal afholdes i TAP1. Her bliver det muligt at opleve over 115 leverandører og masser af gastronomiske events.
70 år: Poul Larsen har taget turen fra nystartet mælkekusk til passioneret ostedirektør13.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 14. juni 2024 fylder Poul Larsen 70 år. Han er medejer og direktør i HKI Ost, der er blandt landets førende specialister, når det gælder om at levere højkvalitetsoste til bl.a. Michelin-restauranter, ostehandlere og gourmetbagerier.
MENY og michelinkok Jonathan Berntsen går sammen om at løfte dansk madkultur6.6.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
MENY og michelinkokken Jonathan Berntsen er fælles om kærligheden til mad og det gode håndværk. Derfor har de indledt et samarbejde, hvor Jonathan Berntsen viser, hvordan man med et lille tvist kan løfte velkendte retter til nye højder under overskriften ’á lá Jonathan Berntsen’. I første omgang er der kommet en række opskrifter ud af samarbejdet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum