Billetsalget til Danmarks største festival for radio, podcast og lyd er nu i gang
For få dage siden kunne Spotify offentliggøre, at de netop havde rundet ½ milliard abonnenter på verdensplan. Og selvom resultatet blev offentliggjort med en vis skuffelse, når målet er en milliard, så vidner brugertallene, fra verdens førende streamingplatform om, hvor vigtig lyd er blevet både for både medierne og for brugerne.
I Danmark illustreret ved at podcast har overtaget 2. pladsen som de unges foretrukne medier, kun overgået af Radio. Det er på denne baggrund at fagfestivalen Audiodays i dag åbner for billetsalget og offentliggør de første talere. Og igen i år favner konferencen hele lydbranchen: lydbogsforlag, uafhængige podcastere, produktionsselskaber og naturligvis de traditionelle radiostationer.
”For de mange deltagere er dagen, den vigtigste – måske den eneste - efteruddannelse i løbet af året” fortæller formand for Audiodays Marianne Bugge Zederkof og fortsætter: ”ikke mindst for det stadig større antal små og mellemstore virksomheder inden for lydbranchen, som ikke råder over egne efteruddannelsesprogrammer, er Audiodays en unik mulighed. Her kan medarbejderne både få konkret læring og hente inspiration”.
Programmet på Audiodays sammensættes af en bredgruppe af repræsentanter fra hele branchen og i år er der et særligt fokus på kunstig intelligens og hvordan det kan udnyttes i audiobranchen. Blandt oplægsholderne kan man møde Karl Oskar, Director of Product, Schibsted Subscription News / Aftenposten, der vil fortælle om hvordan Schibsted udvikler lydindhold og tror langt mere på det end på både tekst og video, ligesom at Olle Zachrison, nyhedschef for Sveriges Radio vil give et overblik over brugen af kunstig intelligens på audiomarkedet.
Audiodays finder sted fredag 27. oktober centralt på Scandic Copenhagen og afsluttes traditionen tro med den årlige Prixfest og afterparty på Axelborg.
Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays og derudover bidrager en række samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af program og PrixAudio.
Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk.
Billetsalget åbner i dag 1. maj på billetto.dk
Kontakt:
Marianne Bugge Zederkof, Formand for Audiodays Danmark,
+45 20765099
mbz@dmresearch.dk
Billeder
Information om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Årets største konference for digital annoncering sætter i år fokus på retail, video som annonceplatform og AI2.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 29. august slår IAB Danmark dørene op for Digital Advertising i København. Den årlige flagship-konference om digital annoncering og markedstendenser sætter med et stærkt line-up af talere fra ind- og udland skarpt fokus på især retail media, video som populær platform og AI in advertising.
Danske Medier får plads i ekspertgruppe for ophavsret og kunstig intelligens25.6.2024 12:45:05 CEST | Pressemeddelelse
Danske Mediers administrerende direktør har fået en stol i en ekspertgruppe nedsat af Kulturministeriet, der skal arbejde med ophavsret og kunstig intelligens. Et meget vigtigt arbejde venter forude, pointerer direktøren.
Prix Audio rykker tilbage til Vega og der er nu åbnet for indstillinger24.6.2024 16:11:52 CEST | Pressemeddelelse
Nu åbnes for indstillinger til årets Prix Audio.
Journalistisk ambition præger nomineringer til Anders Bording 202421.6.2024 10:54:55 CEST | Pressemeddelelse
Juryen har udvalgt årets nominerede til Anders Bording Prisen, som består af journalistiske produkter præget af både opfindsomhed, nytænkning og stor variation.
Nye tal om falske nyheder understreger vigtigheden af troværdig journalistik14.6.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I en helt ny undersøgelse af danskernes nyhedsforbrug fremgår det, at der er en voksende bekymring for falske nyheder. Ifølge Danske Medier understreger tallene mediernes afgørende rolle i vores demokrati og samtidig et presserende behov for at stramme grebet om techgiganterne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum