Joachim Claushøj Bindslev bliver ny vært på 'Dato'

Lytterne skal vænne sig til en ny stemme i 'Dato', som fik premiere i begyndelsen af november sidste år. Stemmen tilhører den undersøgende journalist Joachim Claushøj Bindslev, som senest har bestyret aktualitetsmagasinet 'Kernen' på TV 2 Play, og som tiltræder sin nye rolle i begyndelsen af maj.
- Jeg er en kæmpe podcastjunkie, og derfor glæder jeg mig helt vildt til rollen som vært på 'Dato' og være med til at lave det, jeg elsker at lytte til, siger Joachim Claushøj Bindslev og fortsætter:
- I en podcast er der god plads til fordybelse og perspektiv, og med 'Dato' når vi samtidig ud til en yngre målgruppe, som ellers kan være svær at komme i kontakt med, siger den nye vært, som også har en fortid som undersøgende journalist og vært på TV 2 Business og programmerne 'Gravegruppen' og 'Operation X'.
36-årige Joachim Claushøj Bindslev afløser Thomas Buch-Andersen, som har været vært på 'Dato' siden den første udsendelse 7. november 2022.
- Joachim Claushøj Bindslev er en journalistisk stærk profil og skræddersyet til et program som 'Dato'. Samtidig skal der lyde en stor tak til Thomas Buch-Andersen, som virkelig har sat sit præg og været med til at skabe tonen i 'Dato', som vi kender formatet i dag, siger Marie-Louise von Holstein, chefredaktør for 'Dato'.
Thomas Buch-Andersen har været udlånt til 'Dato' fra TV 2 News, som han efter planen vender tilbage til i starten af maj.
- Det har været en både journalistisk og kollegial fornøjelse at søsætte 'Dato'. Nu er sporene lagt med de første 100 episoder, og mange lyttere har allerede fundet en vane i form og stil. Men 'Dato' kan meget mere. Jeg glæder mig til at høre, hvor en ny vært og det samme verdensklassehold kan bringe TV 2s nyhedspodcast hen. Jeg ved, det bliver stort, siger Thomas Buch-Andersen.
Nøgleord
Kontakter
Jacob PanumPR-konsulent
Sport, nyheder og TV 2 NEWS
Billeder

Links
Information om TV 2 Danmark
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Gregers Wedell-Wedellsborg stopper som bestyrelsesformand i TV 2 til april12.11.2025 17:01:26 CET | Pressemeddelelse
Gregers Wedell-Wedellsborg tiltræder d. 26. januar som topchef i canadiske Shoppers Drug Mart, der har hovedkontor i Toronto, og han flytter i den forbindelse til Canada.
Ny reportageserie følger FC Fredericias vej til Superligaen31.10.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det tog fodboldklubben FC Fredericia 24 år at spille sig i Superligaen. I 'Melvin ser rødt - ikke kun for sjov længere' følger vi klubben og den nye medejer Melvin Kakoozas kamp for at finde fodfæste i den nye professionelle virkelighed med høje krav, nye forpligtelser og store drømme. Der er premiere 7. november på TV 2 Play og tre dage senere på TV 2.
Flot resultat: Knæk Cancer indsamler 137 millioner25.10.2025 23:36:39 CEST | Pressemeddelelse
I en tid med usikkerhed og konflikt stod Danmark sammen om Knæk Cancer og rejste 137.606.333 kroner til kræftsagen.
TV 2 og TV 2 Regionerne dækker valget tæt - de store historier begynder lokalt24.10.2025 12:28:09 CEST | Pressemeddelelse
Med styrket kandidattest, lokale debatter og landsdækkende valgdækning følger TV 2 og TV 2 Regionerne kommunalvalget helt til dørs – i alle dele af landet og med fokus på nærdemokratiet.
Streaming i Danmark: Danskerne streamer lidt mindre i tredje kvartal i 2025 men bruger en større andel af deres tid på TV 2s indhold22.10.2025 08:26:11 CEST | Pressemeddelelse
I tredje kvartal 2025 bruger hver dansker i gennemsnit 1 time og 9 minutter dagligt på at streame indhold. Det er færre minutter end sidste år, hvor den store sportssommer blandt andet var med til at trække niveauet op til en foreløbig rekord for tredje kvartal.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
