Stor fremgang under Black Friday: POWER sætter rekord i en krisetid: Over 15 % fremgang
Tallene er netop gjort foreløbigt op hos elektronik- og hvidevarekæden POWER efter årets Black Friday-kampagne. Trods generel krisestemning i detailbranchen ligger POWERs omsætning i år mere end 15% over Black Friday-omsætningen i 2021.
Bange anelser var der nok af på forhånd, men da de foreløbige tal kort efter midnat blev gjort op, viste de, at POWER har omsat for over 15% mere i løbet af sin Black Friday-kampagne, end det var tilfældet sidste år. Direktøren er ikke overraskende begejstret:
- Triumf. Det er det bedste ord, der beskriver følelsen her i POWER lige nu. Det er ingen hemmelighed, at alle i branchen – og også her i POWER – var både spændte og halvbekymrede, inden årets Black Friday blev skudt i gang. Men hold nu op, hvor er alle bekymringer blevet gjort til skamme, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
POWER indledte sin kampagne mandag den 14. november og har derfor kørt Black Week i to uger med tilbud via webshop, kædens 23 butikker og med en særlig udgave af POWERs liveshopping-show torsdag aften. Og taktikken med tilbud igennem en længere periode har vist sig at være helt rigtig.
- Vi har drypvist kunnet levere slagtilbud efter slagtilbud i perioden op til selve Black Friday her den 25. november - hvor vi i øvrigt også er gået frem i forhold til sidste år. Vi vidste ikke på forhånd, om gassen ville gå af ballonen, inden vi nåede frem til selve dagen – men det har den på ingen måde gjort, siger Jesper Boysen.
En Black Friday-succes i mellemklassen
De seneste to ugers Black Friday-kampagne har vist, at POWERs kunder har ændret deres købsvaner – sandsynligvis som et direkte resultat af den generelle krisestemning. Til forskel fra tidligere har især slagtilbud på varer i den prismæssige mellemklasse været et hit.
- Vi har solgt færre deciderede luksusvarer, men der har i den grad været rift om varerne i mellemklassen – og det gælder bredt over alle varekategorierne. På forhånd var vi for eksempel meget spændte på, hvordan det ville gå med salget af tv-skærme, men det er gået helt forrygende. Også her især i mellemklassen. Det lader til, at danskerne rigtig gerne vil se de danske drenge til VM i så høj en opløsning som muligt, siger Jesper Boysen.
Blandt de mest populære varer har airfryers, headphones og spillekonsoller lagt sig i førertrøjen rent salgsmæssigt. Men danskerne har også købt masser af hvidevarer, mobiltelefoner og som nævnt tv-skærme.
POWER fortsætter med Black Friday-tilbud til og med søndag den 27. november.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse
Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.
POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.
200% stigning: Nintendo Switch 2 revet af hylderne i POWER19.6.2025 14:04:31 CEST | Pressemeddelelse
Siden lanceringen af den nye Nintendo Switch 2 har efterspørgslen nået historiske højder hos elektronikkæden POWER. Salget af Nintendo-produkter er steget med mere end 200% i forhold til samme periode sidste år – og intet tyder på, at efterspørgslen stilner af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum