Elgiganten vælger Publicis som nyt nordisk kreativt bureau

Elgigantens vision om at hjælpe alle med adgang til teknologiens fantastiske verden ligger til grund for både strategi og valg af samarbejdspartnere. Koncernen omsætter for ca. 50 milliarder NOK om året og har klare ambitioner om at fastholde positionen som markedsleder. Derfor har Elgiganten de sidste måneder gennemgået et bureau-pitch for at finde den optimale konstellation, der skal sikre netop dette. I den endelige fase stod valget mellem fire bureauer.
Et svært valg
Jimmi Frederiksen, Head of Brand & Digital i Danmark, fortæller om processen: ”Pitchrunden har været både svær og tidskrævende. Svær fordi vi stod overfor så mange dygtige og kreative bureauer og tidskrævende, fordi vi ønskede at bruge tid på virkelig at lære hinanden at kende. En ting er at levere et godt stykke arbejde, men kemien skal også være der. Ellers bliver ethvert samarbejde udfordrende. Men vi er lykkedes med at finde et bureau, som vi tror kan tage os videre på rejsen og hjælpe os med at sætte baren endnu højere i fremtiden. Vi er derfor meget glade og ser frem til at smøge ærmerne op sammen med Publicis.”
Markeds- og forretningsforståelse, tværfaglige kompetencer og gennemtænkte løsninger
Anna Pradzynska, Nordic Brand & Marketing Director i Elkjøp, sætter også ord på processen: ”Niveauet i alle præsentationer var ekstrem høj og dialogerne ligeså. Vi endte med at vælge Publicis teamet som ny nordisk partner ud fra deres tværfaglige kompetencer, markeds- og forretningsforståelse, gennemtænkte løsninger samt det engagement og høje energiniveau, de udviste gennem hele processen.”
Om samarbejdet med Nord DDB tilføjer Pradzynska: ”Publicis-teamet kommer til at understøtte alle nordiske og lokale initiativer. Samtidig forlænger vi kontrakten med Nord DDB, men med et tilpasset ansvarsområde og -omfang. Vi har stor respekt for samarbejdet med Nord DDB og vi er glade for at beholde vores relation med dem.”
René Westendahl, Chief Communication Officer for Publicis i Danmark, glæder sig over samarbejdet: ”Elgiganten er en af Nordens dygtigste inden for detail og markedsføring, og vi er naturligvis virkelig stolte af at være blevet valgt som bureau. Gennem tæt samarbejde med vores lokale kontorer i alle fire nordiske lande, vil vi sikre stærke og relevante løsninger både lokalt og nordisk. Vi ser mange muligheder på tværs af kommunikation, media og platforme, hvorfor det bliver spændende at samarbejde med Elgiganten – specielt i en verden, hvor teknologi vinder stadig større indpas.”
Publicis stiller med et skræddersyet team, som går på tværs af fagområder. Udover de strategiske og kreative ressourcer, har Publicis et stærkt afsæt i data, teknologi og PR i hele Norden.
Elgiganten fortsætter sit samarbejde med Dentsu/Carat som nordisk mediebureau. Kombinationen af Publicis, Dentsu/Carat og Nord DDB vil komme til at udgøre et solidt udgangspunkt for elektronikkædens aktiviteter i hele Norden.
Nøgleord
Kontakter
Ditte Opstrup Andersen
Kommunikationschef
PR & Kommunikation
ditte.opstrup.andersen@giganten.dk
+4527614057
Billeder
Information om Elgiganten A/S
Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevareprodukter i hjemmeelektronik og hårde hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt pa 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.
Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2020/21 omsatte for 49,8 milliarder norske kroner. Der er i alt 414 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.
Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S
Danskerne køler ned med rekordhøjt viftesalg29.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne føler sig måske snydt for sommeren, men noget tyder på, at de stadig kan holde varmen. Selvom sommeren 2025 indtil videre er præget af meget sporadisk vejr, oplever Elgiganten i øjeblikket en usædvanligt stor efterspørgsel på vifter. Faktisk er salget af vifter i juli måned steget med hele 600% sammenlignet med samme periode sidste år.
Ny PC? Fremtiden er allerede bygget ind22.7.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hos Elgiganten er næste generations computere landet – og de er klar til at følge dig ind i en ny teknologisk tid. De ligner måske de computere, du kender. Men indeni gemmer sig noget helt nyt
Fra tørretumblere til tablets – mere transparens på elektronikmarkedet10.7.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når du skal købe ny tørretumbler efter den 18. juli i år, bliver det nemmere at vælge energieffektivt. Her træder en ny, opdateret EU-energimærkning i kraft, som skal gøre det lettere for forbrugerne at sammenligne produkter og træffe oplyste valg.
Indfører streng mærkning10.6.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra den 20. juni 2025 indfører EU nye krav til energimærkning af smartphones og tablets. Denne mærkning, som vi allerede kender fra hårde-/hvidevarer, vil nu også omfatte vores mest brugte elektroniske enheder. Det vigtigste: mærkningen skal også vise produktets reparerbarhed og holdbarhed. Det stiller strenge krav til producenterne, som gennem EU’s økodesignforordning nu skal være betydeligt mere gennemsigtige. Mærkningen vil gøre det lettere for kunderne at træffe oplyste valg og sikrer produkter, der er nemmere at reparere og som holder længere. Det gavner både forbrugerne og miljøet.
Elgiganten klar til storslået åbningsfest i Kolding Storcenter den 30. maj19.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fredag den 30. maj kl. 07.00 slår Elgiganten dørene op til et brag af en åbning af det nye varehus i Kolding Storcenter. Varehuschef, Thomas Lykke Nielsen og Peder Stedal, adm. direktør i Elgiganten, vil klippe den røde snor og byde kunderne velkommen indenfor. Begge bliver flankeret af 80 medarbejdere, som vil stå klar til at byde kunder indenfor til en festlig åbningsweekend.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum