Dagrofa ApS

SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører

Del
Nu kan kunder i supermarkedskæden SPAR opleve et helt nyt øl-koncept, som byder på et bredere sortiment og gør det mere inspirerende at købe øl. Det nye koncept er et led i #FremgangSammen strategien om at vinde kategoripositioner samt Dagrofas mål om at forbedre kundeoplevelsen.

I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.

Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.

"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.

For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.

"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.

I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.

Kontakter

Billeder

Information om Dagrofa ApS

Dagrofa ApS
Dagrofa ApS
Kærup Industrivej 12
4100 Ringsted

Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

SPAR og Ren Natur forsætter det landsdækkende samarbejde om at indsamle affald for at skabe en renere natur i Danmark22.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

For 6. år i træk støtter SPAR op om et renere lokalmiljø i samarbejde med non-profit-projektet Ren Natur, som er drevet af nonprofitorganisationen Hold Danmark Rent. Ren natur blev startet i 2018, og har siden da arrangeret ruter i hele landet, hvor lokalforeninger frivilligt melder sig til en rute i deres kommune. Igen i år kommer over 100 SPAR-købmænd til at være samlingspunkt for de lokale foreninger, der sammen indsamler affald i naturen og samtidig får en økonomisk støtte til klubkassen af SPAR og KFI Erhvervsdrivende Fond, som arbejder for at styrke selvstændige købmænds position i Danmark, ved bl.a. at stille lejemål, finansielle ydelser og uddelinger til rådighed for købmændene.

Dagrofa Foodservice lancerer for første gang et stort magasin om fødevaregrossistens CSR-indsatser14.5.2024 08:44:14 CEST | Pressemeddelelse

En af landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice – lancerer nu et stort CSR-magasin med titlen ’Sammen tager vi ansvar’. Magasinet indeholder en lang række konkrete eksempler på, hvordan virksomheden arbejder med f.eks. madspildsreduktion, energiforbedringer og kulinarisk uddannelse af kunder i den ansvarlige menu.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye