SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører
I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.
Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.
"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.
For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.
"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.
I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Danskerne købte flere danske varer i Dagrofa sidste år16.1.2025 09:06:10 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa solgte markant flere danske varer i 2024 sammenlignet med tidligere. Godt hjulpet på vej af MENYs Danske Madskatte, der oplevede en vækst på næsten 20 procent. Også stor vækst til alkoholfri øl og vin og til økologi.
For andet år i træk: MENY kåret til Årets Supermarked i B.T.s afstemning14.1.2025 15:49:41 CET | Pressemeddelelse
MENY har skudt året godt i gang. I en afstemning på B.T.’s hjemmeside, har mediets læsere kåret kæden som Årets Supermarked i det år, der er gået. Danmarks 12 største supermarkedskæder var med i afstemningen.
Den danske Spiseguide fremtidssikres: Stifter, Bent Christensen sælger til en erhvervsdrivende fond, som etableres af Dagrofa20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bent Christensen har overdraget rettighederne til Den danske Spiseguide fra den 1. januar 2025, til en erhvervsdrivende fond, der etableres af Dagrofa ApS, som vil administrere den fremover. Bent Christensen fortsætter som frontfigur for Den danske Spiseguide.
Masser af danskere får et lift hjem til jul19.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den landsdækkende supermarkedskæde SPAR har traditionen tro tilbudt danskere et gratis hjem til jul. På lørdag får mere end 800 danskere et lift hjem, når 41 julepyntede busser kører på kryds og tværs af landet.
Fastfoodkæden Kylling & Co peger på Dagrofa Foodservice som ny fødevareleverandør17.12.2024 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
I fremtiden er det fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice, der skal levere råvarer til fastfoodkæden Kylling & Co, som har restauranter i en lang række byer i Midt- og Vestjylland. Den nye samarbejdsaftale har bl.a. fokus på produktudvikling og digital innovation.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum