SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører

I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.
Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.
"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.
For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.
"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.
I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
Ny digital løsning skal fjerne administrativt bøvl i danske professionelle køkkener8.9.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Fødevaregrosissten Dagrofa Foodservice og techvirksomheden FoodOp har forenet kræfterne i et nyt partnerskab, der skal gøre det nemmere drive et professionelt køkken. En digital assistent skal sikre, at der kommer mere fokus på madglæde og på kampen mod madspild i en travl hverdag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum