Sund & Bælt

Ny pendlerrabat gør det nemmere at bo på den ene side af broen og arbejde på den anden

Del
Trafik over Storebælt
Trafik over Storebælt

1. maj 2023 lancerer Storebælt en automatisk pendlerrabat, som skal gøre det enklere at pendle over broen mellem hjem og arbejde. Vurderingen er, at flere pendlere vil få rabat end tidligere.

Når privatkunder fremover kører over Storebælt mere end 14 gange på en kalendermåned, så kan de automatisk få pendlerrabat.

Kunderne får pendlerrabatten, når de betaler med bizz eller nummerplade, og de skal hverken forudbetale eller tilmelde sig. Det gør det let og fleksibelt for den enkelte at pendle mellem hjem og arbejde på tværs af landsdele. Dermed understøtter pendlerrabatten arbejdskraftens mobilitet.

Pendlere, som hidtil har kunnet planlægge deres kørselsbehov og brugt deres nuværende Storebælt Pendleraftale fuldt ud, kan opleve en mindre prisstigning. Pendlere, der ikke kan planlægge deres kørselsbehov, eller som kører aften, helligdage og weekend kan opleve et mindre fald i prisen. Det sidste skyldes, at den automatiske pendlerrabat kan kombineres med weekend- og aftenrabatter.

Storebælt A/S anslår, at der samlet set vil blive givet 3,2 mio. kroner mere i pendlerrabat om året.

Fakta om rabatten:

  • Rabatten følger kalendermåneden og er skruet sammen, så privatbilister betaler normalpris med bizz eller nummerplade for de første 14 ture i en kalendermåned. Derefter betaler de 0 kroner for de efterfølgende ture Kommer de op over 50 ture på en kalendermåned, betaler de igen normalpris
  • Kører en pendler fx 22 dage på en kalendermåned, og udnytter pendleren det særlige brofradrag, så er udgiften for at krydse Storebælt 28 kr. pr. tur efter skat.
  • Læs mere om den nye pendlerrabat på storebaelt.dk, hvor man også kan beregne pris pr. tur på baggrund af eget behov.

Find mere information om pendlerrabatten under Priser & Rabatter

Se priseksempler i den vedhæftede grafik

Note: Priserne, der er nævnt, tager udgangspunkt i en almindelig personbil med automatisk betaling (bizz eller nummerplade), som krydser Storebælt i dagtimerne på hverdage.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Trafik over Storebælt
Trafik over Storebælt
Download
Priseksempler
Priseksempler
Download

Information om Sund & Bælt

Sund & Bælt
Sund & Bælt
Vester Søgade 10
1601 København V

+ 45 33 93 52 00https://sundogbaelt.dk/

Sund & Bælt er en teknologidrevet infrastrukturvirksomhed, som ejer og driver forbindelserne over Storebælt og Øresund og om nogle år også forbindelsen over Femern Bælt til Tyskland. Vi bidrager dagligt til at øge mobiliteten for de mere end 250.000 kunder, som benytter vores infrastruktur. Sund & Bælts datterselskab Brobizz A/S driver herudover automatiske betalingsløsninger, som tilbyder elektronisk afregning på veje, broer, færger og parkeringsanlæg i Skandinavien og Europa. Sund & Bælt har sat en ambition om, at vi skal være bedst til at anlægge, drive og finansiere brugerbetalt infrastruktur, der styrker mobiliteten i Danmark og Europa.

Følg pressemeddelelser fra Sund & Bælt

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Sund & Bælt

Sund & Bælt igangsætter miljøkonsekvensvurdering af opgradering af Refshalevej27.8.2024 13:00:27 CEST | Pressemeddelelse

Sund & Bælt gennemfører for Københavns Kommune en miljøkonsekvensvurdering af opgradering af en del af Refshalevej, så cyklende og fodgængere får bedre forhold. Forud for miljøkonsekvensvurderingen afvikles i september måned en idéfase med et borgermøde. Trafikken til og fra Refshaleøen er over de seneste år vokset i takt med, at mange københavnere, institutioner og erhvervsdrivende anvender området. Især cyklister og gående færdes i stigende grad på Refshalevej på den nordlige del af Amager i København, og den øgede trafik udfordrer trafiksikkerheden på dele af strækningen. For at øge tilgængeligheden og sikkerheden for bløde trafikanter ønsker Københavns Kommune at opgradere Refshalevej, så vejstrækningen lever op til københavnerstandard, og der bliver plads til adskilte fortove, cykelstier og vejbaner. Opgaven med at miljøkonsekvensvurdere opgraderingen er blevet givet til Sund & Bælt. Opgradering af godt 600 meter vej Miljøkonsekvensvurderingen skal beskrive og vurdere de trafikale

Dobbeltrettet trafik på Storebæltsbroen næste uge20.8.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mandag den 26. august bliver der i aften- og nattetimerne arbejdet på Storebæltsbroen med vedligeholdsarbejde bl.a. maling af ekspansionsfuger på den ene af broens to 325.000 tons tunge ankerblokke. Arbejdet foregår om natten for at skabe et trafikfrit og sikkert område, som samtidig giver mulighed for at udføre arbejdet hurtigere og mere effektivt end i dagtimerne. Det betyder, at trafikken vil køre dobbeltrettet i den ene side af broen, mens der arbejdes i den modsatte side. Trafikrestriktioner under arbejdet Mandag den 26. august vil trafikken køre dobbeltrettet i aften- og nattetimerne mellem kl. 19.00 og 05.00. Broen lukkes i to omgange af 45 minutter, henholdsvis om aftenen kl. 19.00 og igen om morgenen kl. 05.00 i forbindelse med omlægning af trafikken. Der vil opstå ventetid under omlægningen. Mens trafikken er omlagt, er hastighedsbegrænsningen 80 km/t, og overhaling er ikke tilladt. Læs mere om vejarbejderne, og hvornår de præcist vil påvirke trafikken, på Storebaelt.dk Tirsd

Midlertidig lukning af afkørsel 45, Nyborg Ø1.8.2024 12:34:47 CEST | Pressemeddelelse

Fra mandag den 5. august genoptager Sund & Bælt arbejdet med etablering af ny støjskærm ved Nyborg. I den forbindelse vil rampen ved afkørsel 45, Nyborg Ø, derfor være midlertidigt lukket. De øvrige afkørsler ved Nyborg Ø vil fortsat kunne anvendes. Kommer man fra Storebæltsbroen og skal til Nyborg, kan man med fordel følge skiltenes anvisning og benytte afkørsel 44 og afkørsel 46. Etableringen af den nye og forbedrede støjskærm sker for at reducere støjgener fra motorvejen. Projektet strækker sig over 560 meter i østlig retning fra afkørsel 45, Nyborg Ø, og omfatter etablering af en fem meter høj lydabsorberende støjskærm etableret langs afkørsel 45 og en tre meter høj lydabsorberende støjskærm etableret på eksisterende støjvold. Fakta om støjskærm ved Nyborg: I forbindelse med den politiske aftale om Infrastrukturplan 2035, som et bredt flertal i Folketinget indgik i 2021, blev der afsat en pulje til støjbekæmpelse. 11 mio. kroner fra denne pulje bliver nu anvendt til etablering af e

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye