Nuuday sælger Blockbuster til SF Anytime

Nuuday kan i dag offentliggøre, at virksomheden sælger filmudlejningstjenesten Blockbuster til svenske SF Anytime, der er ejet af SF Studios og er en del af Bonnier-koncernen. Med handlen tilpasser Nuuday sin brandportefølje for at fokusere på at levere produkter og services inden for telekommunikation,mens SF Anytime med købet af Blockbuster skaber en førende nordisk platform for digitalt køb og leje af film. Handlen indbefatter, at SF Anytime erhverver sig retten til brugen af Blockbuster-brandet i Norden og overtager alle kundeforhold. SF Anytime overtager også Blockbusters nuværende partnerskaber herunder YouSees TV-kunders mulighed for at leje film på YouSees platforme. Købsprisen offentliggøres ikke.
”Blockbuster har gennemgået en stærk forretningsmæssig udvikling under vores ejerskab, og vi er stolte af at kunne aflevere en klar dansk markedsleder inden for digitalt køb og leje af film til SF Anytime, som vi er overbeviste om er den bedste langsigtede strategiske ejer af Blockbuster”, udtaler EVP i Nuuday, Jens Grønlund, der er ansvarlig for Nuudays digitale brands, herunder Blockbuster.
Naturlige synergier mellem Blockbuster og SF Anytime
Med købet af Blockbuster får SF Anytime en stærk tilstedeværelse i hele Norden, og der er helt oplagte synergier i, at Blockbuster-brandet og kundebasen bliver integreret hos SF Anytime. Den svenske markedsleder inden for digitalt køb og leje af film har distributionsaftaler med alle de største filmstudier samt relevante nordiske distributører, og Blockbusters kunder vil fremover få glæde af Nordens største titelkatalog.
”Vi er både glade for og stolte over at erhverve den førende danske digitale filmudlejningstjeneste Blockbuster og integrere tjenesten i vores virksomhed. De to brands komplementerer hinanden utroligt godt, eftersom SF Anytime har en markedsledende position i Sverige, mens Blockbuster-brandet er dansk markedsleder. Vores kombinerede erfaring og tilbud skaber en endnu stærkere service for millioner af husstande på tværs af det nordiske marked”, siger Michael Holmberg, administrerende direktør for SF Anytime.
Den gode Blockbuster-oplevelse fortsætter som hidtil
Blockbusters kundeoplevelse ligger helt i top. Derfor er det også afgørende at sikre en gnidningsløs overgang for de mange kunder, som fortsat vil have den samme Blockbuster-oplevelse, eftersom SF Anytime og Blockbuster vil fortsætte under hvert sit brand.
”Vi overdrager Blockbuster-brandet og kundeforholdene til SF Anytime over en periode på seks måneder for at sikre en gnidningsløs overgang for de mange Blockbuster-kunder, som ikke skal gøre noget anderledes, end de plejer, og dermed fortsat kan leje og købe de film, de ønsker at se på Blockbusters platforme”, slutter Jens Grønlund, EVP i Nuuday.
Kontakter
Mikkel Riis-JørgensenPressechef
Tlf:+45 30 44 22 44mikri@nuuday.dkBilleder

Information om Nuuday
Om Nuuday
Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.
Læs mere om Nuuday på nuuday.dk.
Følg pressemeddelelser fra Nuuday
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nuuday
Nuuday leverede fortsat øget serviceomsætning og kundetilfredshed i 202412.3.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en tilgang på 14.000 mobilabonnenter i 4. kvartal øgede Nuuday sin mobilbase med i alt 69.000 abonnenter i løbet af 2024. Nuuday tilføjede også yderligere 20.000 fiberkunder til forretningen, hvilket bragte det samlede antal af nye fiberkunder op på 63.000 for hele året. Efter succesfuldt at have migreret størstedelen af YouSees kundebase til vores nye IT-platform, vil hele YouSee-kundebasen være migreret inden længe. Det markerer en kæmpe milepæl for Nuudays omfattende virksomhedstransformation.
Hiper er klar med ny CEO, der skal gøre kunderejsen endnu nemmere for fiberkunderne11.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hiper får ny direktør, når Lars Blach pr. dags dato tiltræder som CEO efter Mads Hein, hvor han skal sikre stabilt og lynhurtigt bredbånd til danskerne ved at gøre det endnu lettere at blive fiberkunde. Lars Blach kommer fra en intern stilling som CEO for Nuudays digitale udfordrerbrand, eesy.
Relatel får ny CEO, der skal fortsætte væksten gennem øget digitalisering25.2.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 1. marts tiltræder Mads Hein som ny CEO for Nuudays erhvervsbrand Relatel, der leverer mobiltelefoni, brugervenlige kommunikationsløsninger og 5G internet til Danmarks små og mellemstore virksomheder. Mads Hein tager over for Anders Kjær-Jensen, der er blevet headhuntet internt til en nyoprettet stilling som Chief Sales Officer i YouSee.
YouSee og rettighedshaverne har indgået midlertidige aftaler2.12.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse
YouSee, som er tv-forretningen i Nuuday A/S, og rettighedshaverne (Koda, UBOD og Copydan Verdens TV) har indgået midlertidige aftaler, som vil gælde, mens sagerne behandles ved rette instans.
Mobilvækst for 17. kvartal i træk og stærke underliggende finansielle nøgletal8.11.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med en nettotilgang på 9.000 nye abonnenter voksede Nuuday på mobilområdet for 17. kvartal i træk. Samtidig fik Nuuday 15.000 nye fiberkunder i løbet af 3. kvartal. De forbedrede kommercielle resultater ses nu tydeligt i de finansielle nøgletal med vækst i underliggende EBITDA på 7,1% og vækst i underliggende Simple Cash Flow på 3,9%.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum